Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #244
    Imp
    Deltagare

      LAST EDITED ON May-19-02 AT 11:50PM (GMT)
      (ni får ursäkta min usla stavning)
      Nu börjar jag bli lite trött på min Imp 🙁 Bromsarna strular motorn strular Lacken e keff men men..

      För ett tag sedan bytte jag Brmsklossar v-fram pga dom va en aningen slitna å lät som en liten kanarie fågel när jag körde.. detta hjälpte dock inte bromsen började knacka istället så värkstan bytte brmsskivan åsså.. nu låter iofs inte bromsen när man kör den gnislar lite när man bromsar.. antar att det inte ska va så men är det alvarligt? å isf vad gör man åt det?

      Sen e det såhär.. jag vet inte om jag vågar pusha bilen för jag litar inte på broms efekten längre.. käns som om den blivigt tamigare sen bromskloss/skive bytet men jag vet inte.. kan man kolla efekten på bromsarna nånstans så man slipper oroasig mer? grr inte gilla min broms längre:/

      sen va det motorn.. När bilen stått lite å det inte är ca 20grader varmt ute är den skit grining på låga varv.. lyckades få motorn å dö när jag skulle lämna parkeringen.. aldrig hänt förut.. detta blir dock bra när motorn e varm men bilen va defenitivt inte såhär i vintras.. nån såm har nå förslag på va detta kan vara?

      Sen va det turbon kanske inte e ett problem kanske bara jag som vant mig men.. när jag pressar bilen lite så får jag itne dendär känslan av sug in i stolen längre som jag fick för ett tag sedan när turbon slog till.. kanske somsagt bara e jag som vant mig men kan det va nå strul me motorn isf nåra funderingar på va det kan va?

      E lite less på bilen nu har haft den i snart 4 månader å 2 veckor innan jag köpte den gick den igenom besiktningen prickfritt.. den ska vell inte krongla nu eller.. slutar inte subban krongla kommer jag nog nästan ongra att jag inte köpte en sliten golf 85:a elelr nått istället men jag gillar min bil trotts allt så jag vill inte geupp… Please Help.

      //Imp.

      glömde skriva att det är en gt99:a som gått ca 7000 mil.

      #36457
      Imp
      Deltagare

        LAST EDITED ON May-20-02 AT 05:56PM (GMT)
        jag har kört ca 200 mil sen jag köpte den.. harför mig att oljan va relativt nybytt när jag fick den.

        Joo kanske kan tita förbi på nån träff i sthlm.. ska prata me verkstan igen åsså.

        är det första söndagen varge månad utanför sjöhistoriska eller har jag fått det helt om bakfoten?

        #36456
        christopher
        Deltagare

          fraSSe

          Tjena!

          1:a Söndagen i månaden Brostugan kl.13.00
          3:e Söndagen Sjöhistoriska också kl.13.00
          Kolla i Kalendern för mer info
          Hoppas allt löser sig!

          /
          fraSSe

          #36458
          Imp
          Deltagare

            heh med min tur rasar växellodan snart eller så tappar jag alla 4 hjulen på e4:an eller nått 🙂

            #36455
            ExOrdis
            Deltagare

              Hur många mil har du kört sen du köpte den, och har du haft den på service regelbundet? Byt luftfilter till ett nytt, har aldrig skadat om man upplever att bilen “tappat flåset”. Värmen och torrare luft gör att effekten minskar, men inte klagar vi väl på sommaren för det. 😉
              Olja och oljefilter byter du väl var 625:e mil?
              Tomgångsproblemen kan ha att göra med någon tempgivare eller tomgångsreglerventilen.
              Kommer du till någon träff i stockholmsområdet? Om ja, så är det enklare att kolla eftersom det inte är så lätt att bilda sig en uppfattning om problemen du beskriver utan att se och höra själv.

              /K

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.