Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1538
    painkiller
    Deltagare

      Jag har ett problem, jag har hämtat en impreza wrx sti -97 för ett tag sen…ska snart regga den=) men i förrgår höll jag på att kolla lite med boxen som tar bort fartspärren, samt konverterar till miles(bilen hämtades ju i england=)) kopplade isär det och kollade lite, men den visade miles iallafall…skit samma…så jag kopplade ihop det igen, startade bilen och körde in i garaget igen. NU TILL PROBLEMET!!: igår gick jag ner till garaget igen, och nu startar inte bilen, varken larm centrallås eller nånting funkar..får inte ens på tändning till lysen eller något, den är helt strömlös, har testat med startbox men det verkar som det inte kommer fram någon ström alls, sitter ju larm på bilen..kan det vara nån immobiliser eller något? måste ha lite hjälp, vet inte vad jag ska göra, har ju reggtid nästa vecka..och de tiderna får man ju inte på en kvart! lite desperat är jag allt, så jag är tacksam för snabba svar, alternativt om någon kan tänkas veta vad det är så ring, 0768410321/ Danne Andersson

      #45491
      b20mannen
      Deltagare

        Blåst en 80-Amperes säkring kanske?

        (Som sitter skruvad i dosan i motorrummet).

        #45495
        painkiller
        Deltagare

          hmm jag har kollat alla säkringar och sånt redan…den ä fan helt stendöd…

          #45492
          b20mannen
          Deltagare

            Provat med ett laddat batteri? 🙂

            #45496
            painkiller
            Deltagare

              haha, tack för tipset:-) jodå det har jag..testat med startbox oxå, fan ska ju regga på fredag… Ingen som vet något annat som kan hänt? hur får man igång den om immobilizern gått in…koppla bort batteriet en stund..nollställa?? det är en 97 som sagt…eftermarknadslarm å sånt skit…!!!

              #45494
              FeA
              Deltagare

                Immoblizern är ju bara en startspärr, så den är det inte.

                Har du mätt upp säkringarna i dosan i motorutrymmet? Den kan vara trasig fast det inte syns…

                Kanske det sitter en säkring på pluskabeln som går till batteriet oxå, kommer inte ihåg, men kolla det.

                Annars, prova med ett annat batteri.

                #45497
                painkiller
                Deltagare

                  okej, jo ja ska ner idag och mäta lite i boxen då…menar du bara ta en typ summer och se om strömmen går igenom säkringarna?? för om det skulle vara något knas med immobilizern eller larmet så skulle bilen iallafall stå å tugga startmotor..eller hur? danne

                  #45498
                  painkiller
                  Deltagare

                    fick igång bilen för ett tag sen iaf..var faktiskt en säkring som gått…syntes absolut inte, men jag mätte upp det å böt sedan den. så nu går den fint…håller på att regga för tillfället…lite småfix kvar, tack för hjälpen iaf! Danne

                    #45493
                    b20mannen
                    Deltagare

                      Blåst en 80-Amperes säkring kanske?

                      Är det här en sån där: “Vad var det jag sa”? :+

                      #45499
                      painkiller
                      Deltagare

                        haha, jo det kanske man skulle kunna säga..men skruvad satt den inte!!

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.