Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6215
    Imp
    Deltagare

      Vad är meningen med att hetsa folk att köra fortare?
      Körde idag i solna området vid 12 tiden.. va relativt tät trafik men flöt endå på bra.. körde ca 55-60 som jag *host* brukar på 50 väg.. På solna vägen lägger sig en bmw bakom mig.. han kan inte köraom eftersom det e förmycket bilar så istället lägger han sig så nära att jag inte kan se hans lysen i backspegeln.
      Han ligger där ettag å brummar lite som om han ville att jag skulle köra fortare. Det va inte bara obhagligt *(vad hadde hänt om jag nitat för tex en person i gatan) utan oxå väldigt strässande vad va meningen med detta? kan nån förklara jag förstår inte. hadde det inte vart för att jag 1. Gillar min bil som den är 2. inte vill ha nackskador. så hadde jag fan nitat så han åkt in i mig å åkt på en fet försäkrings kostnad å fått höjd premie.. btw han tuta på mig när jag stanna för å släppa över gående vid ett obevakat övergångsställe. IDIOT!!! han hadde dessutom en överdiminsionerat stor ful vinge alla hobex. Nää göra han så igen om jag åker i en bil som inte e min:p å jag har hjälm på skallen blir det fan tvärnit.

      #77939
      Niklas
      Deltagare

        Sånt är väldigt irriterande. Det är dimljus:ON när sånt händer, då brukar de reagera. Alternativt gasa på lite och bromsa in till nästan 0, sen gasa på och sen bromsa till nästan 0 igen. Då kanske de fattar hinten, annars kan du ju alltid stanna vid ett rödljus och stå kvar när det är grönt, då det slår över till gult trampar du plattan i mattan och han blir kvar på rött. Minst harmlöst mot din bil är kanske att fälla upp takluckan och ge honom fingret… 😉

        Idioter finns det gott om. Hålla avståndet är A och O! Såg en seriekrock med 4-5 bilar på E6an i Göteborg i fredags, det var mindre skoj. Tänkte direkt tanken om Subben varit i mitten… :'(

        Subaru – All we’ll drive!

        #77940
        Niklas
        Deltagare

          >Nu syftar jag främst på normal trafik på tvåfiliga vägar och inte köer
          >etc. i rusnigstrafik på väg till och från jobbet.
          >
          >Folk som hetsar andra som kör i eller över tillåten hastighet borde
          >skalperas. Likaså dem som kör för sakta i omkörningsfilen. Typ…

          Antar att Imp snackar om vägar inne i centrum där man inte kan köra om, då det fanns ett “obevakat övergångsställe” med i berättelsen. Finns det möjlighet för bakomvarande stressare att köra om så släpper jag alltid förbi. Jag vill inte ligga och stoppa upp trafik. Blev omkörd av en Volvo då jag låg i 120 på 110-väg. Bilen kör om och lägger sig framför i 110. Stannade inte bakom länge där inte…idioter. Finklädda medelålders män i en Svensson kombi bör hålla sig till de små vägarna mellan huset och ICA… x(

          Subaru – All we’ll drive!

          #77938
          Lasse
          Deltagare

            Hehe helt rätt, tänk vad alla Imprezaägare är kloka :). Jag kan också bli lite “lätt” irriterad på andra bilister när jag är ute och åker. Händer ofta att bilar framför inte kör åt sidan trots att de kör långt under hastighetsbegränsningen, samt att de, som sagts tidigare, kör om för att sedan lägga sig framför och fisköra. Men argast blir jag på idioter på parkeringsplatserna som inte kan vara försiktig när de går med kundvagnar eller när de öppnar dörrar. De ska för f-n ha ett skott i pannan. Jag kan för allt i världen inte förstå att man kan förstöra en annans bil för att sedan bara skita i att kontakta ägaren och istället låta en helt oksyldig bilägare få betala för andras klantighet. Jag blir lite smått arg, kan man säga!!!

            #77937
            LegacyLarsa
            Keymaster

              på dubbelfiliga motorvägar är helljus ett bra sätt att segande svensson ska se att det är fler bilar som vill om, har man extraljus blir effekten bara bättre 🙂

              /Larsa

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.