Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1690
    Olaaa
    Deltagare

      Hej

      Jag har bestämt mig för att köpa en sti av modell 03-05..
      Då den jag bestämt mig för blev såld dagen innan jag skulle åka ner och köpa den så letar jag nu igen! 🙁

      Vill veta vad man ska titta efter och tänka på utöver det vanliga, så som bulor,rost,stenskott, osv.
      Om man provkör, vad ska man tänka på att leta efter då?

      Vad ska man tänka på om bilen är en import?
      Såg en USA import, för/nackdelar?

      Är tacksam för alla synpunkter och svar.
      Bomba mig med info! 🙂

      //En billös impreza-tok

      #46249
      Kvarnis
      Deltagare

        HejJag har bestämt mig för att köpa en sti av modell 03-05..Då den jag bestämt mig för blev såld dagen innan jag skulle åka ner och köpa den så letar jag nu igen! :(Vill veta vad man ska titta efter och tänka på utöver det vanliga, så som bulor,rost,stenskott, osv. Om man provkör, vad ska man tänka på att leta efter då?Vad ska man tänka på om bilen är en import?Såg en USA import, för/nackdelar?Är tacksam för alla synpunkter och svar. Bomba mig med info! :)//En billös impreza-tok

        Det som bör kollas upp är att lådan och koppling är friska och krya.
        Det har i bland varit lite trötta synkringar på div subbaru lådor.
        Det märks vid snabba växlingar.

        Stötdämpare har oxå haft en tendens till att “klappra” lite men det är inget alvraligt, men inget man behöver acceptera sas.

        Tja en Usa bil har ju annan motor en 2.5l, men för dom flesta är detta inget problem(Den lämpar sig inte för effekter över 400bhp i orginal skick)

        Kamremmen måste bytas varje 10.000mil/4år det som kommer först, det är tok viktigt!

        Oljebyten varje 1250mil lr tättare är oxå att föredra.

        #46252
        Daniel
        Deltagare

          HejJag har bestämt mig för att köpa en sti av modell 03-05..Då den jag bestämt mig för blev såld dagen innan jag skulle åka ner och köpa den så letar jag nu igen! :(Vill veta vad man ska titta efter och tänka på utöver det vanliga, så som bulor,rost,stenskott, osv. Om man provkör, vad ska man tänka på att leta efter då?Vad ska man tänka på om bilen är en import?Såg en USA import, för/nackdelar?Är tacksam för alla synpunkter och svar. Bomba mig med info! :)//En billös impreza-tok

          Det som bör kollas upp är att lådan och koppling är friska och krya.Det har i bland varit lite trötta synkringar på div subbaru lådor.Det märks vid snabba växlingar.Stötdämpare har oxå haft en tendens till att “klappra” lite men det är inget alvraligt, men inget man behöver acceptera sas.Tja en Usa bil har ju annan motor en 2.5l, men för dom flesta är detta inget problem(Den lämpar sig inte för effekter över 400bhp i orginal skick)Kamremmen måste bytas varje 10.000mil/4år det som kommer först, det är tok viktigt!Oljebyten varje 1250mil lr tättare är oxå att föredra.

          E du säker på de me kamremmen ? Tittar i mina papper å då står de ej byte förräns vid 84 månaden lr 10500 mil, även frågat detta där ja servar min bil å de sa likadant. Får kanske kolla upp detta noggrant.

          Serviceintervallen är 1500 mil på en sti -03.

          #46250
          Kvarnis
          Deltagare

            I så fall måste du den nya kolfibeförstärkta varianten,
            Den används ju till bla nyare STI men jag har inte 100 koll på newage
            Så vilket år den kom var en bra fråga.

            Det kan vara helt rätt det du säger 🙂

            #46248
            Janne248
            Deltagare

              På min STI 04 så är det byte för kamremmen vid 10500mil eller 48 månader (4år).

              #46254
              Olaaa
              Deltagare

                Okej!

                Ang servicen som är 1500mil, vad innefattar den? är det byte av olja o filter bara?

                #46253
                Daniel
                Deltagare

                  Jupp, olja å filter sen har dom en lista me punkter de kollar över.

                  #46255
                  Olaaa
                  Deltagare

                    Wohooo nu har jag blivit stolt ägare av en 03as STi med JRM steg 1 🙂

                    Jag är mycket nöjd änsålänge 🙂

                    #46251
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Grattis till nya bilen 🙂

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.