• Detta ämne har 8 svar, 1,808 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av Pernu.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1482
    Pernu
    Deltagare

      Som Rubriken lyder så startar inte bilen efter borstfri maskintvätt. När jag slår igång tändning tickar de om någonting under instrumentpanelen. Startmotorn går men den startar inte.
      Är det någon som har en aning så får ni gärna skriva, jag hoppas på att saken som blev blöt har torkat och att den startar idag.

      Tack på förhand!

      Mvh/ Pernu

      #45164
      .zip
      Deltagare

        Sök på motortvätt så hittar du flertalet tråder om detta.

        //.zip

        #45170
        PPP
        Deltagare

          På min gamla Volvo 142:a var det alltid fördelardosan som tagit in vatten! 🙂

          // Per

          #45166
          Pernu
          Deltagare

            Sök på motortvätt så hittar du flertalet tråder om detta.//.zip

            Kan du gärna hänvisa till några för jag hittar tyvärr inget av intresse när jag söker. Förresten, bilen är GT00, glömde säga de. Samma problem idag. ;(

            Mvh/ Pernu

            #45163
            minid
            Deltagare

              Är det inte startmotorn som tickar då? Att den inte orkar dra runt?
              I såfall kan det vara batteriet.

              #45167
              Pernu
              Deltagare

                Nae, startmotorn drar runt utan problem och det tickar alltså så fort jag slår på tändningen alltså innan jag vrider till startläget.

                Mvh/ Pernu

                #45165
                IMPREZA FOREVER
                Deltagare

                  Nae, startmotorn drar runt utan problem och det tickar alltså så fort jag slår på tändningen alltså innan jag vrider till startläget.Mvh/ Pernu

                  Kolla tändkablarnas anslutning mot tändspolen (dra av kabeln från spolen) och kontakten
                  som sitter en bit ifrån spolen följ kabeln.
                  Med största sannolikhet är det vatten i tänd hattarna vid spolen.

                  /Björn

                  Sign by Dealighted – Coupons & Discount Shopping
                  #45168
                  Pernu
                  Deltagare

                    Bilen har nu startat! 🙂 Går bra att köra men jättehispigt på tomgång. Så med stor sannolikhet är det vatten i tändhattarna antingen vid tändstiften eller vid spolen, ska kolla de direkt efter jobbet. Tack för hjälpen än så länge!

                    Mvh/ Pernu

                    #45169
                    Pernu
                    Deltagare

                      Nu har jag varit ute o kört lite men tomgången är fortfarande förhöjd och ligger o pendlar mellan 1200 och 1500rpm!?!

                      Mvh/ Pernu

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.