Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #889
    gotte51
    Deltagare

      När jag kör värme i bilen kommer det nån rök/dimma/ånga liknade och det luktar skummt från spjällen. Nån som vet vad d kan vara?

      Seriösa svar tack!

      Mvh Johan

      #41083
      imprezapinge
      Deltagare

        Hej!
        Låter skumt tycker jag, Luktar det avgaser? eller olje dimma från motorrummet?

        kan va någon slang i motorrummet kanske!

        aldrig hört att det kan komma dimma från luft spjällen!

        ursäkta mej men jag går bet !

        NÅGON ANNAN som vet!!?

        Hjälp en IMPREZA ägare ! 😮

        mvh/
        P-I

        #41082
        moken
        Deltagare

          Glykol?
          Värmepaketet som gett upp och läcker in vatten kanske?
          Försvinner det kylvatten för dej?

          Edit Glykol luktar ju lite säreget, du kan om du är osäker lukta i expansionskärlet och sen i cupen.
          Tänk på att inte öppna påfyllningslocket ovanför turbon om motorn är riktigt varm, då kan du bli skollad.

          #41084
          gotte51
          Deltagare

            Var hos subaru idag. De ska kolla bilen och fixa problemet. Tar 10.000 mila servicen nu i samma veva!

            Detta kan bli dyrt känns det som 🙁

            Hehe fick låna deras “lånebil”. En gammal Ford Escrot -88 kombi. Satan sicket ÖS där inte var i den muahahah!

            Postar vad det var för fel när bilen kommer tebax!

            Tack för svaren förresten 🙂

            Mvh Johan

            #41087
            AK_Impreza
            Deltagare

              ja fick betala 5000:- för 10.000mila servicen på auktoriserad subaru verkstad i BRO! =)

              #41081
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Det kan inte ha varit varesig bra oljor eller kamrullar och spännare med i det bytet. 😉

                Lite matte:

                Rem ~1300:-
                Spännaren ~1500:-
                4 kamrullar a’ ~500:-/st

                Redan här är vi på 4800:-, nu är det ju inte så att man alltid byter alla rullar, utan bara de som är kass, och ofta byts inga alls. 🙂

                Växellådsolja modell bra, 4 liter a’ ~150:-

                Motorolja modell bra….4,5 liter a’ ~140:-

                Stift, pfr6b ~600:-

                Soppafilter ~200:-

                Glykol ~150:-

                ..det tickar iväg om det görs som det skall. 😉

                /J

                #41088
                Niklas
                Deltagare

                  Närmare 10000kr “skall” det kosta, vilket det säkert blir om man summerar Jerrys nota.

                  AK: Vad står det på din faktura att de gjort? Har de bytt allt med kamremmen? Har de bytt alla vätskor? Vad landade arbetskostnaden på?

                  #41085
                  gotte51
                  Deltagare

                    Fick hem pärlan idag. Fick pröjsa 7000:- för servicen och då bytte de ingen broms vätska, den skulle tydligen vara bra enligt deras mätningar. Luftfiltert lät dom bli för det bytte jag för 2 veckor sedan.
                    Fläkt problemet är tyvärr kvar för de hann inte kolla det 🙁 men den ska tebax på torsdag.

                    Fan nu missar jag Emmaboda och när klubben spöar Evosar ;( Skulle vatt kul å träffa klubben “live” istället för bakom tangentbordet! Men det kommer nog fler tillfällen!

                    Lycka till ni som ska köra!

                    Johan

                    #41086
                    gotte51
                    Deltagare

                      Nu har jag fått fixat min värme fläkt. Det var värmepaketet som gett med med sig! Ett litet element som sitter bakom instrumenbrädan! I princip allt i kupén fick röjjas ut! Instrument bräda, stolar hela köret! Subaru verkstaden som fixade det sa att de aldrig varit med om något liknande! De hade ringt runt till alla de verkstäder de kände till och kollat om de hade gjort något liknande men tydligen är detta den enda imprezan detta inträffat på! (typiskt att det blev min 😉 ) Hela kalaset gick på 11.000:- SEK !!! Så får ni rök/ånga ur spjällen, förbered er på ett litet lyft på kontot 😀

                      Själva elementet kostade 3000:- resten av summan är arbete och påfylld Ac efter att de fått tömma denna.

                      Jaja så kan det gå! Man lever bara en gång! Nu ska jag ut å gasa, vilket jag inte gjort på 2 veckor nu… Hao det!

                      \Johan

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.