Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2260
    __Micke__
    Deltagare

      hjälp. jag har sökt här på forumet men inte hittat nåt.. det är så att dumpen (forge) låser sig i öppet läge och läcker ut all luft vid acceleration. jag har precis gjort rent den invändigt så det kan inte vara det. jag tror att den får fel “styrning” i från insuget eller nåt sånt.?????? jag har lite brottom därav den korta beskrivningen av problemet men jag hoppas nån snäll själ kan hjälpa mig!!!

      #50657
      __Micke__
      Deltagare

        impreza -00

        #50661
        Niklas
        Deltagare

          Öppna upp den och kontrollera att allt är som det skall. Kanske är det något som hamnat i kläm. Du har väl kvar orginaldumpen i värsta fall så får du montera den så länge tills du får rätt på din forge.

          #50658
          __Micke__
          Deltagare

            jag tror inte att problemet är själva dumpen i sig. för jag hade isär den och gjorde den kliniskt ren inuti, och allt såg bra ut i den tycker jag.

            Dumpen stängs när man stänger av bilen. så den kan ju öppna och stänga sig. det är bara det att så fort man startar bilen så öppnar den sig. ungefär som om det blir ett sug i slangen från insuget??!?!?!

            Finns det ingen som vet vad de är??

            subban går inte bra ;( ;( ;( ;(

            #50656
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Hum…det låter lite underligt.

              “Styrsignal” plockar du ju med den tunna slangen som går till insuget – den är ok?

              Fungerar den skall det hålla dumpen stängd, då du har samma tryck på båda sidor (teoretiskt), och du har en fjäder som hjälper till att hålla kolven stängd.

              Nu är mitt minne lite kort (har haft isär en forge för länge sedan), men är det inte 2 “kolvar och ett par fjädrar i den?

              Den stora kolven man ser genom hålen (om det är en atmosfärisk dump, inte recirkulerande) kan stå öppen, men den lilla saken är stängd…?

              /J

              #50659
              __Micke__
              Deltagare

                jag den består av en stor hårdplastkolv som täcker för hålen och fungerar som stopp/öpnning för luften från insugssidan. och en lite mindre kolv som är rundformad och täcker för hålet in till intercollern och det sitter en fjäder emellan stora kolven och “botten” på dumpen plus en fjäder emellan båda kolvarna.

                jag tycker det värkar som att det blir ett sug i slangen ifrån insuget som gör att den stora kolven sugs emot “botten” på dumpen och som sedan försvinner när man stänger av och kolven kan fjädra ut till stängt läge…

                kan det skada motorn att åka runt med det här…..

                #50660
                __Micke__
                Deltagare

                  det löste sig i går kväll. Slangen mellan intercolern och spjällhuset hade hasat av i underkant, så han tog tjuvluft där.

                  men tack för hjälpen iaf!!!!

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.