SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Hjälp med att lacka bromsok!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    MariaimprezaGT
    Deltagare

Hej!

Vår sponsorbil, volvon, han som äger den vill ha sina bromsok lackade, antingen pulver eller vanligt. Känner någon nån som kan detta bra, helst i Borås eller hyffsat i närheten? Prisuppgift med tack

Maria

Audi is teh ####!!

moken
      Deltagare

Hm, man tar väl typ en pensel och en färgburk o målar så är det klart sen ju:)

På nån av mina gamla imprezor blandade jag till lite 2 komponent solidröd subarulack och penslade på oken, borstade bara av dom med stålborste först, det satt kvar hur bra som helst under alla de mil jag körde den och såg aldrig några tendenser på missfärgning… Å andra sidan körde jag aldrig bana eller nåt och piskade skiten ur bromsarna heller.

Vad är det för ok eftersom han vill ha dom lackade mha pulver eller liknande?

jraberg
        Deltagare

Pulver är inte att rekommendera till bromsar då de blir ganska varma(om de används dvs) enl. pulverlackfirman jag brukar kontakta iaf. Tror det är några här som skrivit om detta förut. Men låter bekant med 2komponent lack eller hammarlack.

-johan

Mats
          Deltagare

Jag har pulver på mina ok. Iom att det är vinter nu så har de ju inte blivit så varma än, men till sommarn får vi se hur de blir.

Det enda som händer med pulverlack när du hettar upp den är att den kan tappa sin lyster lite och mörkna lite.

Pris vet jag inte då jag ”fixade” egen färg och jag känner han som pulvrar.

Bild finns här: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album576

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

MariaimprezaGT
            Deltagare

jävligt snyggt det dära mats!

Det jag funderar på är om man måste blästra å sånt? okfärg har vi liksom i flera olika varianter… Men jag funderade just på pulverlack, tråkigt dock om det mörknar. Detta är ju en Showbil, den ska ju vara på de stora utställningarna å så, då kan man inte ha bromsok som inte matchar bilens övriga färger, elelr om det mörknar..

TACK för tipsen!

Maria

Audi is teh ####!!

jraberg
              Deltagare

Jag har pulver på mina ok. Iom att det är vinter nu så har de ju inte blivit så varma än, men till sommarn får vi se hur de blir.Det enda som händer med pulverlack när du hettar upp den är att den kan tappa sin lyster lite och mörkna lite.Pris vet jag inte då jag ”fixade” egen färg och jag känner han som pulvrar.Bild finns här: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album576Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Jaha, ja då är det ingen fara på taket för min del. Mattsvart, kan det bli mattare/mörkare?
                Han på pulverfirman sa ngt om max temp på 600-800 grader(då det ju är temperaturen som gör att lacken fastnar) men var inte säker på vad som kunde hända efter det.
                -johan

Mats
                Deltagare

hmmm 600-800 grader??
                  Det lät som en skum pulver färg. Den färgen vi använder härdar vid ca 200 grader. Så det låter konstigt att han skulle värma till 600-800 grader.

Edit: Tror inte heller att bromsoket blir 600 grader på ytan. Du har väl inte mer än 600-700 grader på skivan? Lite beroende på klossar då iof.

Mats GBG
                  Regionsansvarig Göteborg

Mats
                  Deltagare

jävligt snyggt det dära mats!Det jag funderar på är om man måste blästra å sånt? okfärg har vi liksom i flera olika varianter… Men jag funderade just på pulverlack, tråkigt dock om det mörknar. Detta är ju en Showbil, den ska ju vara på de stora utställningarna å så, då kan man inte ha bromsok som inte matchar bilens övriga färger, elelr om det mörknar.. TACK för tipsen!MariaAudi is teh ####!!

Blästra är ett måste om du skall pulverlacka. Blästra och sen skall det ner i tri-bad för att tvättas för att färgen skall fästa ordentligt.

Skall du bara på med hammarlack eller nåt sånt så räcker det nog o borsta bort det värsta med en stål-trissa. Känns som en vanlig 2-komponents färg är nåt ni skall använda. En riktig show-bil brukar väl åndå inte köras många meter. O då lär ju inte bromsarna bli så varma.

Mats GBG
                    Regionsansvarig Göteborg

MariaimprezaGT
                    Deltagare

Bilen har för närvarande 300 hk, ska evetuellt trimmas ordentligt tills nästa år, den ska köras på ramnaslätt i år, plus vad han själv hittar på. Så den ska användas.. tvåkomponents, lackerare ska man prata med alltså? han sponsras ju av jkr så de borde kunna hjälpa honom då antar jag.

Maria

Audi is teh ####!!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.