Dags för kopplingsbyte på min GT -00 så man kan va med på mantorp träffen 🙂
Så jag tänkte höra om det finns nån i klubben som har möjlighet och kunskap att hjälpa till och samtidigt tjäna en slant :).
Anledningen till att jag inte lämnar in den är att jag vill lära mig mer om bilen.
Har mekat endel innan men har bara tillgång till mig själv och en domkraft. Kan det inte bli lite knivigt då? Lådan väger väl endel när den ska upp o ner antar jag.
Fast då men då dår jag ju inte vara med och skruva själv 🙁
Ska nog ta o palla upp bilen till nästa helg o försöka fixa de ensam.
Vad behöver man mer än lamell, tryckplatta och urtrampningslager? Verktyg? Måsta man tömma oljan ur vxl lådan?
Faktum är att gör man det själv, på pallbockar så är det enklare att ta ur motorn, än att ta ned lådan.
Oavsett hur man gör så bör man ha tillgång till ett välsorterat garage, med allehanda verktyg.
Om jag hade tillgång till en skiftnyckel (aka muttersvarv), ett par mejslar och en liten domkraft skulle jag allt överväga att lämna bort det – verktyg och prylar kostar pengar, mer än man tror.
/J
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.