SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hjälp med rostig del

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    DarrDarr
    Deltagare

Framför fläkten längst ner nästan under motorn sitter det nått ”rörliknade” fenomen som rostat på min bil skulle vilja ha hjälp med vad det är för del samt om det är vanligt problem på imprezan gt årmsodell 2000. Har bilder på det men lyckats inte lägga upp dom dessvärre.

.zip
      Deltagare

Är det inte grenröret + alla värmeplåtar du syftar på?
        Kan inte komma på något annat rörliknande där.

//.zip

DarrDarr
        Deltagare

Är det inte grenröret + alla värmeplåtar du syftar på?Kan inte komma på något annat rörliknande där.//.zip

Men skulle det vara grenröret så ska väl inte bilen gå som en klocka ? Funkar för övrigt hur bra som helst. Har fixat en länk med bilder som man kan kolla på.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=DarrDarr&cat=89250

challe
          Deltagare

Det där är grenröret, det är värmeplåtarna runt röret som är rostiga. och ja det är ganska vanligt att de rostar där

DarrDarr
            Deltagare

Det där är grenröret, det är värmeplåtarna runt röret som är rostiga. och ja det är ganska vanligt att de rostar där

Okej tur att det inte var själva grenröret. Nån som vet vart man kan köpa nya då ? Känns som att det är rätt mycket jobb att byta själv antar jag ? Nån som vet ?

challe
              Deltagare

Dom finns väl hos närmsta subaru handlare och är inte så svåra att byta om man har lite mekvana

.zip
                Deltagare

Själv hade jag nog skrotat värmeplåten och lindat avgasbandage i stället. Bättre i längden och säkert billigare.

//.zip

Mumin
                  Deltagare

Själv hade jag nog skrotat värmeplåten och lindat avgasbandage i stället. Bättre i längden och säkert billigare.//.zip

köpa nya plåtar blir nog tok dyrt.. subaru älskar ju värmeplåtar.. havla system är ju täckt av skiten. 😛

DarrDarr
                    Deltagare

Tack för all hjälp blir nog till att linda avgasbandage 🙂

Christian S
                      Deltagare

Bytte grenrör på min i helgen och det va inte alls svårt, det jobbigaste va väll att få ner upppipen då det är lite trångt pga värmeskölden som sitter på den men det va bara att lirka och vrida på den så kom den ner. Man får demontera downpipen med för att komma åt 2st muttrar som håller upppipen.
                        Jag fick med nya packningar så jag bytte men det ska nog nog gå att använda dom gamla.

FeA
                        Deltagare

Öhh… Varför skulle man montera tillbaka dom gamla packningarna? Snacka om dumsnålt :+

FeA
                          Deltagare

Flytta till civilationen, eller be posten om hjälp då 😉

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.