Framför fläkten längst ner nästan under motorn sitter det nått ”rörliknade” fenomen som rostat på min bil skulle vilja ha hjälp med vad det är för del samt om det är vanligt problem på imprezan gt årmsodell 2000. Har bilder på det men lyckats inte lägga upp dom dessvärre.
Är det inte grenröret + alla värmeplåtar du syftar på?Kan inte komma på något annat rörliknande där.//.zip
Men skulle det vara grenröret så ska väl inte bilen gå som en klocka ? Funkar för övrigt hur bra som helst. Har fixat en länk med bilder som man kan kolla på.
Det där är grenröret, det är värmeplåtarna runt röret som är rostiga. och ja det är ganska vanligt att de rostar där
Okej tur att det inte var själva grenröret. Nån som vet vart man kan köpa nya då ? Känns som att det är rätt mycket jobb att byta själv antar jag ? Nån som vet ?
Bytte grenrör på min i helgen och det va inte alls svårt, det jobbigaste va väll att få ner upppipen då det är lite trångt pga värmeskölden som sitter på den men det va bara att lirka och vrida på den så kom den ner. Man får demontera downpipen med för att komma åt 2st muttrar som håller upppipen.
Jag fick med nya packningar så jag bytte men det ska nog nog gå att använda dom gamla.