Har precis fått ihop den nya motorn å skulle starta den hade jag tänkt men den tänkte inte likadant tyvärr! ;( Jag hör att soppapumpen går och startmotorn drar runt men den tänder inte!!! Önskar tips på vad det kan vara, givarfel? jordfel? eller?
det är en kontakt som har precis likadan kontakt som det ska sitta i vänster spridare fram. och det är lätt hänt att man sätter fel oxå har själv gjort samma misstag minns inte om de var kammaxelgivaren man kunde förväxla med spridarkontakten.. men men du kan ju kolla de iaf
/oskar, första snön är kommen 🙂
Jag har bytt till ställbara kamdrev så det kan ju vara så att givaren inte känner av vänstra insugs kamdrevet, hmm får byta tillbaka o se vad som händer.
hej har en polare som bytte till ställbara kamdrev och han bytte tillbaka till original och då funkade det.. så han åker med 3 st ställbara och original där kamgivaren sitter
Jag är rädd att så är fallet, men mitt orginaldrev passar inte med den ställbara då dom tar i varann (har försökt redan). Har iallafall fått fram en felkod som säger att kamsensorn är trasig eller kablarna till den men det kan ju lika gärna vara att den inte känner av kamdrevet som är i aluminium .;( x( ;( x( ;( x(
Jag är rädd att så är fallet, men mitt orginaldrev passar inte med den ställbara då dom tar i varann (har försökt redan). Har iallafall fått fram en felkod som säger att kamsensorn är trasig eller kablarna till den men det kan ju lika gärna vara att den inte känner av kamdrevet som är i aluminium .;( x( ;( x( ;( x(
Märke på kamdreven?
Kontakta säljaren och fråga om det är ett känt fel, annars så kan du ju alltid fixa/låna en kamsensor av någon.