SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hjälp motorn startar inte :(

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Har precis fått ihop den nya motorn å skulle starta den hade jag tänkt men den tänkte inte likadant tyvärr! ;( Jag hör att soppapumpen går och startmotorn drar runt men den tänder inte!!! Önskar tips på vad det kan vara, givarfel? jordfel? eller?

Kvarnis
      Deltagare

Du har antaligen ingen signal från vev/kamaxeln.
        Kolla ecu för fel koder.

Adam K
        Deltagare

Gud, du vet ju själv, det kan vara tusen fel.
          ryck tändkablarna o se om det blixtrar i övre änden.
          spreja startgas för att se ungefär samma sak.

Demontera tändstiften o kolla om det kommer soppa.

Det finns säkert mycket bättre sätt och jag får inte igång min just nu/än, så fler förslag välkomnar även jag!

kaakaa
          Deltagare

det är en kontakt som har precis likadan kontakt som det ska sitta i vänster spridare fram. och det är lätt hänt att man sätter fel oxå har själv gjort samma misstag minns inte om de var kammaxelgivaren man kunde förväxla med spridarkontakten.. men men du kan ju kolla de iaf
            /oskar, första snön är kommen 🙂

http://www.kaakaa.pixbox.se

lunkan
            Deltagare

Ok får kolla om det finns några felkoder om det nu finns det på mitt GEMS!

Kvarnis
              Deltagare

Jo den lär klaga o den inte får synk signaler fån vev&kamaxel

lunkan
                Deltagare

Jag har bytt till ställbara kamdrev så det kan ju vara så att givaren inte känner av vänstra insugs kamdrevet, hmm får byta tillbaka o se vad som händer.

knussin
                  Deltagare

hej har en polare som bytte till ställbara kamdrev och han bytte tillbaka till original och då funkade det.. så han åker med 3 st ställbara och original där kamgivaren sitter

lunkan
                    Deltagare

Jag är rädd att så är fallet, men mitt orginaldrev passar inte med den ställbara då dom tar i varann (har försökt redan). Har iallafall fått fram en felkod som säger att kamsensorn är trasig eller kablarna till den men det kan ju lika gärna vara att den inte känner av kamdrevet som är i aluminium .;( x( ;( x( ;( x(

Kvarnis
                      Deltagare

Jag är rädd att så är fallet, men mitt orginaldrev passar inte med den ställbara då dom tar i varann (har försökt redan). Har iallafall fått fram en felkod som säger att kamsensorn är trasig eller kablarna till den men det kan ju lika gärna vara att den inte känner av kamdrevet som är i aluminium .;( x( ;( x( ;( x(

Märke på kamdreven?
                        Kontakta säljaren och fråga om det är ett känt fel, annars så kan du ju alltid fixa/låna en kamsensor av någon.

lunkan
                        Deltagare

Märket är OBX.
                          Har varit i kontakt med den lokala Subaru handlarn och skulle få låna en av dom.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.