SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor HKS stift eller NGK platinastift? Skillnad?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Fredde08
    Deltagare

Är det värt att köpa HKS stift eller funkar NGK lika bra?

Kvarnis
      Deltagare

En lätt moddad bil klarar sig utmärkt med NGK 7er, dom är är nästan ett lika måste som snapsen på midsommar 🙂

kaakaa
        Deltagare

NGK har nog 100gånger bättre erfarenhet av stift än HKS skulle jag tro:)
          och NGK har väl alltid fungerat bra?
          men det är ju vad jag tror och tänker:P

Mumin
          Deltagare

min GT ska snart in på mappning efter sommaren troligen och jrm säger att jag behöver nya stifft. har 3tums från turbo och öppet filter det är allt.

men ska jag behöva hks stifft för det?

Kvarnis
            Deltagare

min GT ska snart in på mappning efter sommaren troligen och jrm säger att jag behöver nya stifft. har 3tums från turbo och öppet filter det är allt. men ska jag behöva hks stifft för det?

Nix, NGK paltina funkar, kör med en uppsättning 7:er så går det bra 🙂

knussin
              Deltagare

NGK har nog 100gånger bättre erfarenhet av stift än HKS skulle jag tro:)och NGK har väl alltid fungerat bra?men det är ju vad jag tror och tänker:P
                [/div

som jag förstått det så är det ngk som gör stiften åt hks.. rätta mig om jag har fel.. jag åker med jrm trimm därav har det blivit hks tändstift och dom har fungerat hur bra som hellst

Mumin
                Deltagare

tack kvarnis. hur är det me soppa pumpen då? bör man ha walbro eller funkar orgianl?

Kvarnis
                  Deltagare

walbro är aldrig fel särskilt om org pumpen har några år på nacken.

Mumin
                    Deltagare

men då blir det ny pump + mappning då. 10 lax poff :p

camata
                      Deltagare

Många, många standardpumpar är tillverkade av Walbro.

Det är alltså en uprated 255 l/h du ska ha.

tIIMMY
                        Deltagare

NGK gör ju HKS stiften vad jag vet… köpte ett par HR8 (tror jag dem heter) innan hade jag ett par bosch platina stift och dem använder jag nog inte igen… dem brann rätt fort och bilen gick ostabilt.. rekommenderar inte bosch… NGK vad jag vet gör bra stift så kör på dem 🙂

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.