Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1514
    maco_108
    Deltagare

      som toppix lyder.
      hur koplar jag min nya hks turbo timer typ 1 så jag kan se km/t samt rpm?
      med andra ord villka kablar skall dom komplas in i?

      cherss // mackan

      #45320
      .zip
      Deltagare

        Har för mig att samma fråga har varit uppe tidigare.
        Det ska finnas en kopplingsschema bara om du söker.

        //.zip

        #45322
        maco_108
        Deltagare

          hejsan jag har sökt men utan resultat 😉
          antagligen är det bara jag som är kass på att söka?!
          så ver du nån länk skulle jag bli tacksam :D!

          upptäkte även nu att det funkar endast ibland att trycka på larmet medans bilen står igång med turbo timern, någon som vet vad detta kan bero på?

          mvh marcus

          #45323
          maco_108
          Deltagare

            ingen som vet hur man koplar in rpm:en samt km/t ?

            mvh marcus

            #45321
            rickey
            Deltagare

              Att det fungerar endast ibland att larma bilen medans turbotimern jobbar (bilen är igång) ska inte vara möligt med ett larm inkopplat för att du inte ska kunna låsa/larma bilen under färd.

              Jag har efterforskat mycket i detta, och funnit svaret. En av alla kablarna som går in i larmdosan är den som talar om att tändningen på bilen är igång.

              Klipper man denna kabel så kan du larma/låsa bilen samtidigt som den står och varvar ner medans du lämnar bilen. Dock har jag även för mig att larmets startspärr skulle upphöra, men det finns ju en startspärr på bilen också.

              Smidigt med rpm och km/h i turbotimern också, skulle kunna vara en smidig modell av “växlingsindikator” om man kan lägga in ett varnande varvtal, dock tycker jag att blitz modeller är lite smidigare att montera på ett lite smidigare ställe i bilen.

              Lycka till!

              #45324
              maco_108
              Deltagare

                ok.
                men nu helt plötsligt funkar det att larma bilen igen 😉

                det går ju att sätta hks turbo timern så att den visar när man skall växla (du avgör sj villket varvtal)
                det är just därför jag vill hitta ett koplings skema eller att någon säger hur man skall göra så man kan få det löst 😉

                mvh marcus

                #45319
                Desen
                Deltagare

                  Kopplingsschema på själva turbotimern har du väl? Så jag förmodar att det är signalerna för varv och hastighet du är ute efter?

                  Kopplingsstyckena är ju olika till olika årsmodeller, eftersom du inte skriver vad du har för bil är det svårt att hjälpa dig.

                  OM det är en GT-99-00 så finns det en länk till en verkstadhandbok här någonstans.

                  Om du absolut inte hittar så får du säga till så kan jag kanske leta fram något ur gömmorna.

                  /Andreas, Skåne, Kristianstad

                  “The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

                  SS 2006 1.43.13 GT-99
                  SS 2007 1.31.10 GT-99
                  SS 2008 1.29.65 GT-99

                  #45325
                  maco_108
                  Deltagare

                    jag har en 00 sorry missade skriva det.!
                    jag har inte lyckats hitta nått :S
                    som jag sakt tidigare jag är VÄRDELÖS sökare oftast beror det på min dyselexi, så det blir massa fel stavningar 😉
                    hehe men finner du nått blir jag extremt tacksam 😀

                    mvh marcus

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.