Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1001
    C.Barrow
    Deltagare

      Idag lade höger halvljus av för mig. Åkte direkt till macken och köpte en ny H7:a och tryckte i, men det lyser ändå inte. Har kollat säkringarna och alla är hela… Kan det vara så enkelt tro att jag fick en defekt lampa trots att den var ny? Skulle inte förvåna mig med min tur iofs :+

      Har kollat lite på dem närliggande kablarna och allt ser bra ut. Lika bra som på den andra sidan, så jag vet inte vad som kan vara fel.

      Ska jag prova att köpa en till lampa?

      #41766
      frippe
      Deltagare

        mät på polerna först

        #41764
        syke
        Deltagare

          Prova att koppla in vänsterlampan på högersidan och tvärtom.

          #41767
          C.Barrow
          Deltagare

            Prova att koppla in vänsterlampan på högersidan och tvärtom.

            Har gjort det med samma resultat…

            Skall kolla ikväll om det kommer fram ström till kontakten. Kanske kan vara jordningen eller nåt. Lite klurigt med el..

            #41768
            C.Barrow
            Deltagare

              Fixat!

              Var 11,8 volt i kontakten man sätter på lampan, dock kom krämen aldrig fram dit… Fick mäta mig bakåt i varje kontakt jag hittade. Det var i en stor rackarns kontakt med tre “proppar” som det hade ärgat ihop sig lite fint…

              Funkar iaf klockrent nu 🙂

              #41765
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Kanonjobbat! 🙂 Visst känns det gött? Ge dig på fjäderbenet nu bara. 😀

                /J

                #41769
                C.Barrow
                Deltagare

                  Kanonjobbat! 🙂 Visst känns det gött? Ge dig på fjäderbenet nu bara. :D/J

                  Hehe. Visst känns det bra, men det var ju inte det minsta avancerat.

                  Har kollat infästningen i toppen och den sitter kanon, så det är nog dämparen som gregor på fürstenhoff sa. Beställde en ny dämpare hos meca igår. En vanlig billig av märket kayaba blev det. Hade tänkt att byta båda i bak men har bara råd med en den här månaden. Har ju lagt pengar emellan för bilen samt att det kommer en räkning på 6 månaders försäkring nu i veckan också…

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.