Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Erok
    Deltagare

Vad ja vet så är min den ända. Någon som kan säga emot?

Så man kanske skulle slänga ut den på blocket iaf 😉

Säg ett pris till mig innan den hamnar på blocket 😉
      Riktigt jävla fint gjort!

sladden
      Deltagare

vad är skillnaden på en vanlig sti peIII och spec c?

Säg ett pris till mig innan den hamnar på blocket 😉
        Riktigt jävla fint gjort!

Bowser: Vill du veta all info så får du nog googla det. Men det är en lättviktsmodel med mer pulver snabbt förklarat.

Erok: Kommer sätta ett pris högt över dom vanliga sti med tanke på vad det är för bil och hur ovanlig den är. Sen beror d ju lite på vad som ska följa med bilen, stötdämpare, porsche bromsar mm. Pm till dig!

Kvarnis
        Deltagare

Skulle säga att det finns nog inte många spec c i trafik i alls förutom denna, ev någon enstaka till.

edbe
          Deltagare

sladden: vet inte om du sett det men jag har skickat ett litet pm till dig 🙂

sladden
            Deltagare

sladden: vet inte om du sett det men jag har skickat ett litet pm till dig 🙂

Jo jag har sätt det å svarade direkt. Men som vanligt så verkar man inte kunna lita på att det skickas 🙁 🙁 🙁 🙁

Nu har ja skickat ett svar till ,till dig

edbe
              Deltagare

Jo jag har sätt det å svarade direkt. Men som vanligt så verkar man inte kunna lita på att det skickas 🙁 🙁 🙁 🙁

Nu har ja skickat ett svar till ,till dig

Nu kom det fram 🙂

sladden
                Deltagare

Ännu fler bilder!!

goffemannen
                  Deltagare

perfekt att fråga i denna tråden ju. Vad exakt behövs för att konventera en högerstyrd impreza -99 till vänsterstyrd? På jobbet har vi följande saker som ja kan tro behövas. Instrumentbräda,styrväxel,rattaxel,bromsservo,huvudcylinder(broms).

kom på en sak nu föresten. Kabelhärva behövs det väl en annan med. Och det kan nog bli lite knepigt å få tag på en som passar en högerstyrd Sti type R =).

Turbovin
                    Deltagare

JDM STI har “digital” klima som så man måste ta en manuell enhet från en vänsterstyrd och bygga om på något sätt. Finns mer info om detta på http://www.type-ra.co.uk i forumet om man söker lite.

Sen måste AC-rör bytas eller göras nya, dörrsidor måste ändras med avseende på fönsterhissknapparna, vajerdragningen som sitter vid förarstolen för bagagelucka och tanköppning flyttas om man är seriös. Stolunderredet på förarstolen har väl mer inställningsmöjligheter också.

Styrväxel finns ingen standardväxel för vänsterstyrt som är lika snabb som Type R eller RA heller med sina 2,7 eller 2,4 (quick rack eller fast rack) utan det får man ju skaffa en rallystyrväxel isf för att inte sabba styrningens känsla.

goffemannen
                      Deltagare

okej…det är lite mer meck än va ja orkar med…men det går nog bra å köra på hö-sidan för mig med…

Gilarski
                        Deltagare

Jag river min bil & har rätt mycket som skulle kunna vara aktuellt i ditt projekt, maila eller PM’a om du söker nåt så kan vi kolla på det 🙂

mail: napoleon.rydberg@gmail.com

specialized
                          Deltagare

Jag river min bil & har rätt mycket som skulle kunna vara aktuellt i ditt projekt, maila eller PM’a om du söker nåt så kan vi kolla på det 🙂

mail: napoleon.rydberg@gmail.com

Inte mycket, eller ens något alls, från din GT-kombi som passar i en New Age STi, Spec C 😉

Sternborn
                            Deltagare

Inte mycket, eller ens något alls, från din GT-kombi som passar i en New Age STi, Spec C 😉

Sladdens bil är redan rättstyrd och klar 🙂 Har sett den några gånger här i krokarna..
                              Han är bara lite seg med uppdateringen av bilder 😉

Men jag tror gilarski menade att han hade delar till Goffemannen om han oxå skulle ge sig på ett liknande projekt 🙂

Gilarski
                              Deltagare

Ojj, tack, har missat totalt att det var en New Age, pinsamt 😮

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.