SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor högt co värde

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    _jensa_
    Deltagare

Bilen är en impreza wrx sti 1995 japanimport
      Började med att alla värden var helt åt skogen. bytte då lambdasond och nu är alla värden utom co bra,det är bättre men fortfarande för högt,hade ca 1,5 på tomgång.
      Vad tror ni?

mvh jensa

Markus
      Deltagare

Bilen är en impreza wrx sti 1995 japanimportBörjade med att alla värden var helt åt skogen. bytte då lambdasond och nu är alla värden utom co bra,det är bättre men fortfarande för högt,hade ca 1,5 på tomgång. Vad tror ni?mvh jensa

O du är säker på att katalysatorn är fräsch/ej urslagen?

_jensa_
        Deltagare

nae lånade ett avgassystem till en Gt då jag hade sportsystem på min…

Kvarnis
          Deltagare

Ny olja?
            Annars E85 och ordentlig urbränning 😀

Snowman
            Deltagare

nae lånade ett avgassystem till en Gt då jag hade sportsystem på min…

Katalysatorn funka sist jag besiktade iaf, dvs oktober förra året. Och det har inte gått många mil så den borde funka 😉

/Markus

_jensa_
              Deltagare

uppdatering. efter att kollat efter eventuella läckage,mätt med bredbandslambda som visar att den definitivt går fett 0,90 ungefär. .
                åkte bort o gjorde en ny mätning med en flaska k-sprit i tanken o ordentligt varmkörd,visar den först 1,5 i co, därefter la jag den på 2500 varv ganska länge o när vi kollade igen på tomgång lå co helt plötsligt på 3,5.
                De andra värdena är helt ok.
                Bes gubben trodde på spridare,kallstartsventil eller som jag misstänker att stiften behöver bytas. så har ni inga andra bud så får jag väl börja där. Oljan är nybytt o mkt fin..

Turbovin
                Deltagare

Var det en originallambda du bytte till? Köpte en universal till min och fick helt usla värden. Beställde en ny original från Roger Clark Motorsport istället och vips så var värdena perfekta igen.

Dock hade jag högt HC också.

_jensa_
                  Deltagare

Var det en originallambda du bytte till? Köpte en universal till min och fick helt usla värden. Beställde en ny original från Roger Clark Motorsport istället och vips så var värdena perfekta igen.Dock hade jag högt HC också.

är en original.

_jensa_
                    Deltagare

Var det en originallambda du bytte till? Köpte en universal till min och fick helt usla värden. Beställde en ny original från Roger Clark Motorsport istället och vips så var värdena perfekta igen.Dock hade jag högt HC också.

är en original.

Visserligen är det från en nyare så jag fick skarva då inte kontakten var samma…

_jensa_
                      Deltagare

fråga. Går det lika bra med sonden från en GT eller måste jag ha från en sti?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.