Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #416
    Floppy
    Deltagare

      Ja, som rubriken lyder det durrar som attan följer med hastigheten, alltså ökar ju fortare hjulen snurrar och jag är nästan säker på att det kommer bakifrån.
      Vad kan det vara tror ni; ett hjullager, diff eller något annat.
      Får väl svänga förbi verkstaden också, men det är alltid bra med era erfarenheter.
      Ljudet har blivit allt värre.

      #37712
      Imp
      Deltagare

        kanske lite långsökt men jag hadde problem med knackningar fram förut. lämnade bilen till service oräknerliga gånger utan resultat provade även byta broms skivor och belägg mm mm utan resultat. bytte fjädring problemet kvarstod men då skulle jag i samband med det även göra 4hjuls inställning. efter det va klart så va även knackningarna borta. dom ökade också i takt med hastighet men försvann dock efter ca 50kmh. bara en idee kanske inte alls hjälper dig men ofta är dom simplaste svaren även dom bästa:)

        #37713
        Floppy
        Deltagare

          Har precis nyligen gjort en fyrhjulsinställning i tron oc med hopp om att det skulle bli bättre men utan resultat. Det låter inte mer när jag svänger, det låter högt av bara den hela tiden är ett slags konstant surr-durr, ungefär som whorr fast jättefort och ökar inte ljudmässigt men inensivt och snabbare ju snabbare hjulet snurrar.

          Tack för svaren fortsätt med idèer och förslag.

          #37711
          skytiskapilen
          Deltagare

            Kolla om du har nåt läckage ifrån diffen bak, det låter ju onekligen som något i drivlinan bak. Sen kan det ju vara diffen även om du inte har läckage men jag har ingen aning om hur du då ska kolla den, förutom att prova en annan förstås…

            Har bilen gått långt eller hårt?

            /Andreas
            http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
            – Original Gangster –

            #37708
            LegacyLarsa
            Keymaster

              Håller med Ordis, hade ett liknande ljud då hjullagret på legacyn höll på att skära, verkstan hittade inget fel ibörjan, så det var bara att köra tills man kunde faställa var det kom ifrån, vänster bak byttes för mig då, sedan blev det tyst.

              /Larsa

              Regionsansvarig Stockholm

              #37710
              Whitewheels
              Deltagare

                …..har också detta oljud. Blir mycket påtagligt i 200km/h + 😮

                #37709
                ExOrdis
                Deltagare

                  Om ljudet även ändrar karaktär när du svänger är det med stor sannolikhet
                  ett hjullager.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.