Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33341
    _Zander
    Deltagare

      hejsan!:)

      Funderar på att byta ut högtalarna i min gt:) någon som vet vad för storlek man kan ha på högtalarna? Både fram och bak , vill slippa modda så mycket som möjligt 😉

      Bilen står på vinterförvaring så har inte möjlighet att kolla:/

      Tack på förhand!:)

      #274775
      FiddeFuling
      Keymaster

        hejsan!:)

        Funderar på att byta ut högtalarna i min gt:) någon som vet vad för storlek man kan ha på högtalarna? Både fram och bak , vill slippa modda så mycket som möjligt 😉

        Bilen står på vinterförvaring så har inte möjlighet att kolla:/

        Tack på förhand!:)

        6,5″ alla 4 om jag inte minns fel. men man måste ha “distans ringar” fram då dörrarna inte är så djupa. Brukar finnas att köpa där man köper högtalare.

        Förresten, det är mindre bak. Högtalarna sitter i en konstig “hållare”. man måste ta ur hela hållaren när man byter. jag sågade upp till 6.5 o satte sedan tillbaka samma hållare.. 🙂

        #274780
        _Zander
        Deltagare

          6,5″ alla 4 om jag inte minns fel. men man måste ha “distans ringar” fram då dörrarna inte är så djupa. Brukar finnas att köpa där man köper högtalare.

          Förresten, det är mindre bak. Högtalarna sitter i en konstig “hållare”. man måste ta ur hela hållaren när man byter. jag sågade upp till 6.5 o satte sedan tillbaka samma hållare.. 🙂

          Okej !:) tack för snabbt svar:)
          Tror dom har bytt en gång tidigare men låter skit(y) är nog 10år sen haha:)

          #274773
          Christian S
          Deltagare

            6,5″ alla 4 om jag inte minns fel. men man måste ha “distans ringar” fram då dörrarna inte är så djupa. Brukar finnas att köpa där man köper högtalare.

            Förresten, det är mindre bak. Högtalarna sitter i en konstig “hållare”. man måste ta ur hela hållaren när man byter. jag sågade upp till 6.5 o satte sedan tillbaka samma hållare.. 🙂

            nä det är 5,25″ fram

            #274781
            _Zander
            Deltagare

              nä det är 5,25″ fram

              Jaha nu har jag två olika bud, kan en tredje person bekräfta?^^

              #274778
              Igge
              Deltagare

                Testa söka på forumet, vill minnas att det fanns gott om information när jag jagade till min GT

                Som jag minns det var det en ganska liten storlek men många pressade i en som var snäppet större.
                Ta loss och mät om inte annat?

                #274779
                Gloremir
                Deltagare

                  Det är 5.25 fram iaf. plockade nämligen ur mina.
                  här är även distanserna.
                  http://www.brl.se/sv/artiklar/hogtalaradapter-sak-2802.html

                  #274776
                  FiddeFuling
                  Keymaster

                    Jag skall öppna o kolla mina. Jag har extra distanser o vill minnas att jag köpte 6.5 men det är nog 5.25 som standard.

                    #274782
                    _Zander
                    Deltagare

                      Jag skall öppna o kolla mina. Jag har extra distanser o vill minnas att jag köpte 6.5 men det är nog 5.25 som standard.

                      Gör gärna det!:) som sagt har inte tillgång till min bil 🙂

                      #274774
                      Christian S
                      Deltagare

                        det är 5,25″ för jag körde med det här 2 vägs framsystemet i min http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_584 😉
                        om du är sugen på det kittet + 2st 12″ basar i låda + 2st slutsteg för att driva högtalarna så jar jag det liggandes då jag plockade ur det ur min bil förra året men har inte “orkat” sätta ut det på annons ännu, det är enbart DLS grejer.

                        #274777
                        FiddeFuling
                        Keymaster

                          http://www.rs25.com/forums/f145/153426-astrals-gf-obs-wagon-2.html

                          Detta är inte min bil men jag har gjort på samma sätt. en MDF ring för 6.5″.

                          men 5.25 blir nog mindre jobb (o mindre ljud :p)

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.