SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Höjd på impreza gt kombi

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    tIIMMY
    Deltagare

Kommer inte ihåg vad jag har för hjöd på min GT. Det är en sedan dock men kommer över alla gupp i sverige och den ser ändå låg och rå ut! kan mäta va ja har i fram och bak.

OzO
      Deltagare

Orginalhöjd (MY99-00): 350mm fram och 340mm bak (centrumbult -> kaross)

/G
        _____
        ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

Lirkus
        Deltagare

Orginalhöjd (MY99-00): 350mm fram och 340mm bak (centrumbult -> kaross)/G_____

Tack å bock! Då skiljer de 10mm fram å bak original, kanske de ska va så nu också då 🙂

OzO
          Deltagare

Orginalhöjd (MY99-00): 350mm fram och 340mm bak (centrumbult -> kaross)/G_____

Tack å bock! Då skiljer de 10mm fram å bak original, kanske de ska va så nu också då 🙂

Jag är inte helt 100% på orginalhöjden, nån annan kanske får dubbelkolla. Jag tror inte heller att det skiljer sig mellan kombi och sedanen för övrigt.

När jag bytte till coilovers så sänkte jag mer fram än vad jag gjorde bak eftersom jag tycker att Imprezan ”pekar för mycket uppåt”… Jag ville inte att den skulle stegra så förb—-t vid acceleration. Å andra sidan kan den istället dyka djupare vid häftig inbromsning…

Har tidigare skrivit att jag med coilovers har 330 mm fram och 340 mm bak men jag blir osäker. Kan mäta ikväll vad jag har nu.

/G
            _____

Kvarnis
            Deltagare

Bilen ska lätt posetiv ”rake” dvs luta lätt framåt.

Lirkus
              Deltagare

Tjo!
                Har kastat på coilovers på min gt kombi-00 och försöker hitta en bra höjdinställning på bilen, tänkte höra om någon har mätt (och vart kan man mäta för att för att få bra värden, typ från marken och till högsta punkten på skärmkanten eller så?)

och hur mycket skiljer det i höjd på främre skärmkant och bakre (original) om det nu går att mäta så?

Lirkus
                Deltagare

Ja det skulle va jättebussigt att mäta hur den står nu.
                  Och vet någon med 99% om det Är någon skillnad på sedan å kombi?

OzO
                  Deltagare

Mätte men ville inte skriva vad jag hade för nåt e lurt nu… 🙁

Jag har 320mm fram och 305mm bak nu, verkar helfel. När jag byggde tillbaka mina Ledadämpare måste jag ha gjort nåt karatefel. Så nån annan får gärna guida dig vidare! 🙂

(Tumtips: Jmf med orginal sänk mer fram än bak men sänk inte för mycket om du vill ha det körbart)

/G
                    _____

Lirkus
                    Deltagare

Ok 😀 Men de ska iallafall vara längre mellan centrumbulten å karossen i bak än fram?
                      för nu tror jag det är längre fram, diffar på 10mm, som jag har mätt iallafall.

Lirkus
                      Deltagare

ingen annan som har lust att mäta sin å jämföra ? 🙂 he.he.he

Kvarnis
                        Deltagare

Mr Fealstead som jobbar med racing bilar i UK sa en gång til mig(04)

”You need some positive rake, this does mean the rear is higher than the ”front. As you are going for coilovers you need to specify the ride height, set this so you have 32mm gap from top of tyre to wheel arch at the front and 37mm gap from top of tyre to wheel arch at the Rear.

Igentligen allt du behöver veta jo just ta cambern oxå 😉
                          ”For a good compromise for fast road use i would aim for 1.5 degrees negative front and rear camber. You can get away with 2 degrees negative front and rear if you are prepared to suffer some increase in tyre wear, but above that is track geometry teritory really.”

De bjuder vi på så här på lill lördag 😉 😀

Lirkus
                          Deltagare

Ah de tackar vi för 🙂

Mumin
                            Deltagare

tänkte bumpa upp denna tråd.. bra info av kvarnis 😛 satte på mina d2 ben idag.. blev lite lågt med ska höja i veckan.. tog 1 timme att smacka på alla ben och 1.5 timme med höjningar 😛 och fyrhjuls mätning kvar.. eww men villken skillnad 😛

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.