SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Höjd på impreza gt kombi

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4998
    tIIMMY
    Deltagare

      Kommer inte ihåg vad jag har för hjöd på min GT. Det är en sedan dock men kommer över alla gupp i sverige och den ser ändå låg och rå ut! kan mäta va ja har i fram och bak.

      #69794
      OzO
      Deltagare

        Orginalhöjd (MY99-00): 350mm fram och 340mm bak (centrumbult -> kaross)

        /G
        _____
        ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

        #69800
        Lirkus
        Deltagare

          Orginalhöjd (MY99-00): 350mm fram och 340mm bak (centrumbult -> kaross)/G_____

          Tack å bock! Då skiljer de 10mm fram å bak original, kanske de ska va så nu också då 🙂

          #69795
          OzO
          Deltagare

            Orginalhöjd (MY99-00): 350mm fram och 340mm bak (centrumbult -> kaross)/G_____

            Tack å bock! Då skiljer de 10mm fram å bak original, kanske de ska va så nu också då 🙂

            Jag är inte helt 100% på orginalhöjden, nån annan kanske får dubbelkolla. Jag tror inte heller att det skiljer sig mellan kombi och sedanen för övrigt.

            När jag bytte till coilovers så sänkte jag mer fram än vad jag gjorde bak eftersom jag tycker att Imprezan ”pekar för mycket uppåt”… Jag ville inte att den skulle stegra så förb—-t vid acceleration. Å andra sidan kan den istället dyka djupare vid häftig inbromsning…

            Har tidigare skrivit att jag med coilovers har 330 mm fram och 340 mm bak men jag blir osäker. Kan mäta ikväll vad jag har nu.

            /G
            _____
            ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

            #69797
            Kvarnis
            Deltagare

              Bilen ska lätt posetiv ”rake” dvs luta lätt framåt.

              #69799
              Lirkus
              Deltagare

                Tjo!
                Har kastat på coilovers på min gt kombi-00 och försöker hitta en bra höjdinställning på bilen, tänkte höra om någon har mätt (och vart kan man mäta för att för att få bra värden, typ från marken och till högsta punkten på skärmkanten eller så?)

                och hur mycket skiljer det i höjd på främre skärmkant och bakre (original) om det nu går att mäta så?

                #69801
                Lirkus
                Deltagare

                  Ja det skulle va jättebussigt att mäta hur den står nu.
                  Och vet någon med 99% om det Är någon skillnad på sedan å kombi?

                  #69796
                  OzO
                  Deltagare

                    Mätte men ville inte skriva vad jag hade för nåt e lurt nu… 🙁

                    Jag har 320mm fram och 305mm bak nu, verkar helfel. När jag byggde tillbaka mina Ledadämpare måste jag ha gjort nåt karatefel. Så nån annan får gärna guida dig vidare! 🙂

                    (Tumtips: Jmf med orginal sänk mer fram än bak men sänk inte för mycket om du vill ha det körbart)

                    /G
                    _____
                    ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

                    #69802
                    Lirkus
                    Deltagare

                      Ok 😀 Men de ska iallafall vara längre mellan centrumbulten å karossen i bak än fram?
                      för nu tror jag det är längre fram, diffar på 10mm, som jag har mätt iallafall.

                      #69803
                      Lirkus
                      Deltagare

                        ingen annan som har lust att mäta sin å jämföra ? 🙂 he.he.he

                        #69798
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Mr Fealstead som jobbar med racing bilar i UK sa en gång til mig(04)

                          ”You need some positive rake, this does mean the rear is higher than the ”front. As you are going for coilovers you need to specify the ride height, set this so you have 32mm gap from top of tyre to wheel arch at the front and 37mm gap from top of tyre to wheel arch at the Rear.

                          Igentligen allt du behöver veta jo just ta cambern oxå 😉
                          ”For a good compromise for fast road use i would aim for 1.5 degrees negative front and rear camber. You can get away with 2 degrees negative front and rear if you are prepared to suffer some increase in tyre wear, but above that is track geometry teritory really.”

                          De bjuder vi på så här på lill lördag 😉 😀

                          #69804
                          Lirkus
                          Deltagare

                            Ah de tackar vi för 🙂

                            #69805
                            Mumin
                            Deltagare

                              tänkte bumpa upp denna tråd.. bra info av kvarnis 😛 satte på mina d2 ben idag.. blev lite lågt med ska höja i veckan.. tog 1 timme att smacka på alla ben och 1.5 timme med höjningar 😛 och fyrhjuls mätning kvar.. eww men villken skillnad 😛

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.