• Detta ämne är tomt.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26879
    FTL780
    Deltagare

      Jag behöver få upp min Forester 98 för större hjul och större markfrigång. Förslag?

      #230326
      OzO
      Deltagare

        Kika lite på “lift kits” från Subtle Solutions i USA?
        Ska släppa ner min Forester från lyften i helgen är det tänkt så jag kan kanske rapportera hur dom funkar? 🙂

        #230328
        gegge
        Deltagare

          Hur blev lyftet?

          Jag är nyfiken på hur mycket man kan lyfta utan att drivknutarna blir lidande.

          Har själv coilovers som jag ska skruva upp till max, problemet är att de är från Impreza så det blir max 5cm till. Större däck blir det på sikt.

          #230327
          OzO
          Deltagare

            Med D2 coilovers så såg det ut så här (37cm till skärmkant från centrum):

            Och sen införskaffades höjningssatsen från Subtle Solutions. Lackade sedan allt eftersom alu + plåt inte går ihop så bra. Köpte samtidigt även höjning till Imprezan men det ligger fortfarande på hyllan.

            Och nu ser bilen ut så här (sorry för skitig bil men årstiden och grusvägar gör sitt) (40cm till skärmkant från centrum):

            Riktigt nöjd! 😎 Om man Googlar lite så är väl 1″ höjning det rekommenderade, högre och man sabbar vinklar.

            #230329
            Newbie_SF
            Deltagare

              Nu är det ju en rätt gammal tråd detta..

              Men jag undrar om det händer något med köregenskaperna om man höjer bilen 1 tum med detta lift kit?

              Kränger den mer eller är allt lika stabilt som innan?

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.