Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29696
    narto
    Deltagare

      Hej o hå, tomten var snäll i år vilket innebär att jag måste ha varit en ängel under året 😉
      Jag har nämligen fått ett pass till sweden rally i julklapp.
      Det är jag o frugan å troligtvis en kompis som ska dit för första gången.

      Då kommer frågan: Vad/vart finns det bra å fina hotell runt om Karlstad? Tänker också på avstånd mellan de “bästa” platserna (t.ex colins crest mm), så att man plaserar sig någorlunda i mitten av allt.

      Gott nytt år på er!
      /Simon

      #252018
      kamikaze
      Deltagare

        Ska du bo så du har någorlunda “nära” till allt så är det nog Hagfors som gäller, men mitt bästa tips är att hänga med klubben till boendet i Sörby då hamnar du ca 10min från Vargåsen (sträckan med Collins).

        Vi brukar hyra ett eller två hus beroende på hur intresset ser ut och då äter vi i den lokala skolan på kvällen

        Håll koll i denna tråden

        http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=93076

        Tyvärr ska jag inte dit denna gången men det brukar alltid va ett gäng som åker och då får du/ni samtidigt känna på den härliga gemenskapen som finns i SSC 🙂

        #252020
        Joakimgabrielsson
        Deltagare

          Om du ska få ett roligt rally och inte bara stå och frysa hela dagen så tipsar jag om lbc-ruschen istället. Men nu när du ändå har pass så åk med lite sträckor incar på tuben och kolla vart det är fräckt att stå. Collins crest är ett ställe man bör undvika. Fisiga hopp och för mycket folk. Jag åker alltid alla sträckor innan rallytävling men är nog svårt när det är vm om man inte är där en vecka innan. Om vi har tur så sitter Pontus tidemand i en wrc-pulka!
          Missförstå mig inte, det är alltid fräckt med rally, även vm. Även om det är 10ggr roligare på en nationell tävling där det är roligare bilar och större startfält.

          #252019
          Vince
          Keymaster

            Visst som Joakim skriver så är det skitroligt med nationella tävlingar på små grusvägar (framförallt för det större startfältet) men nu har du fått ett rallypass så det är klart att du ska se på wrc bilar. När det gäller boende så är det som Tobias skriver.
            Andersson har bokat 2 hus så plats finns där. Husen ligger skitnära där många sträckor går. Collins crest är som sagt inget att ha (bara en massa folk o ingen direkt bra bilaction där).

            #252017
            Andersson
            Deltagare

              Ja håll koll i tråden du fick ni är välkomna alla tre och det finns många rum så vi behöver inte trängas.

              #252021
              narto
              Deltagare

                Okej, tack för tipsen! Får se vad det blir.

                #252016
                andreaswrx
                Deltagare

                  jag har räknat lite på svenska iår kommer kosta ungefär 500:- totalt, med Disel, boende, pakeringar, rallypass, och mat

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.