› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hundlåda till snabbaste Imprezan
- Detta ämne har 13 svar, 1,188 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
29 augusti, 2003 kl. 05:54 #7090NiklasDeltagare
Sveriges snabbaste Impreza har fått en hundlåda, eller dogbox som den egentligen heter.
För några veckor sedan rasade lådan som satt i efter ett års användning. En kugg från treans drev gick rakt av med perfekt brottyta så man inte kunde se att där hade suttit någon kugg alls. Detta medförde skador på båda kugghjulen på trean och tvåan. Tack vare att det blev skador på tvåan som sitter fast på nån axel som går genom hela lådan blev det så gott som en helt ny låda man måste fixa fram. Då firman lådan var köpt från ligger i Australien och har sex till sju veckors semester beslöt sig Erik och MLS för att slänga i den förstärkta dogboxen i Imprezan. Istället för att vänta på besked och eventuellt ny låda från Australien kommer bilen troligen kunna rulla igen i september och förhoppningsvis kunna köra sista racet på Arken (Blackrace) i Götet.Det är roligt att höra folk som köper växellådor för 50.000kr och själv har man inte råd med en downpipe för 2.000-3.000kr… 😛
/A – med full/noll koll
29 augusti, 2003 kl. 06:40 #83715PractosDeltagaresatt det orginal-drev i den tidigare ????:o
29 augusti, 2003 kl. 06:41 #83716NiklasDeltagareNeeh, tror jag inte. Det var nått förstärkt grejs med rakskurna drev på 1, 2 och 3 tror jag…eller om det var på 1 och 2…eller kanske bara på 1an… 😀
29 augusti, 2003 kl. 06:43 #83708SecretAgentManDeltagareJag tror att herr Szantos kan ha kört med något liknande det jag har – en synkad förstärkt låda från PAR Engineering. 🙂 Den är specad för 450 hk…och med den mängden gas och sättet att använda bilen har han väl testat bitarna. 😉 😀
/J
29 augusti, 2003 kl. 08:03 #83717NiklasDeltagareHmm, var det din låda han fick eller vad menar du? Jag vet inte vems låda det var, enligt Erik var det någon som skulle ha en men inte kunde betala för den nu. Då fick han den och så fixar de en ny antar jag. Det är ju inte bra för firman om deras ”lilla kärleksbarn” står trasig på parkeringen.
Tänkte på dig när han sa att han fått en dogbox som ”bara låg” där. Undrade om du hade fått din eller om det var din som låg där av någon anledning.
EDIT: Sen angående gasen så är det ju bara att piska honom och skratta åt hans gas. Men så länge han är snabbare (pga av brist på resultat från den svarta) så känns det som undanflykter att du pikar hans gas. 😉 😀
Dax att trycka upp ”No gas, just a turbo” dekaler? Jag kan ta en! 😀
29 augusti, 2003 kl. 09:39 #83720NiklasDeltagareKan ju vara så att du har fått en lånelåda av dem så du kan köra. Erik har ingen låda och de har ingen lånelåda över. Då fick han doggen och de tar hem en ny till dig. Man kunde ju också löst det genom att du kommer dit och får doggen och Erik tar din lånelåda men det innebär ju en hel del extrajobb, även om det hade varit mer rätt.
/A – som vill att alla skall vara glada 🙁
18 november, 2003 kl. 20:32 #83709SecretAgentManDeltagareSvarten – Det är på gränsen till skandalöst att du får vänta på lådan, om de hade grejer hemma… x(
/J
18 november, 2003 kl. 20:32 #83710StratDeltagare_Tack_vare_ att det blev skador på tvåan… …en helt ny låda man måste fixa fram.
Gillar formuleringen 😉 Inte påtvingad, men kanske efterlängtad uppgradering? 😀
18 november, 2003 kl. 20:32 #83711SVARTENDeltagareMärkligt att den bilen blir klar före min låda som jag väntat på delar sedan 1 månad. När den nu var färdigmonterad satt det en halvdog:o:o Det jag skulle ha var en likadan som jag hade innan en fulldog, kanske var det den jag skulle ha, som Erik fick istället?
Dumt att behandla alla lika va? Nu får jag vänta ytterlige 3 veckor, för att få en sådan drevsats jag beställt från första början:o
Be också Erik att trimma mera och sluta med gasen så kanske han kan bli respekterad som den snabbaste Imprezan;) Gas är gay skall definitivt inte sitta på riktiga bilar. Låt istället jänkarna med sina Civics hålla på:D
Svarten
18 november, 2003 kl. 20:32 #83712SVARTENDeltagareTill att börja med så är det väl knappast undanflykter jag kommer med för att kunna piska honom. Du ser väl bara vilken tur man har:o
Är det som du säger att dom hade en dogsats liggande så vore jag tacksam om du kunde kolla upp detta. Isåfall har dom stoppat i min drevsats i fel bil, och jag fick en annan för att kompensera min väntetid. Men att få en halvdog som antagligen var framtagen till någon annan bil, det är ett slag under bältetx(x(x(
Ja vad skall jag göra? Man är ganska maktlös i detta läge antar jag….:o
/Svarten
18 november, 2003 kl. 20:32 #83713SVARTENDeltagareDet är lugnt Äljen, jag förstod att du gjorde det. Känner mig lite överkörd denna sommar igen bara av samma firma. Om det är som du säger. Du får gärna kolla upp informationen en extra gång så jag har något att gå på.
:*
/Svarten18 november, 2003 kl. 20:32 #83714SVARTENDeltagareJag har daglig kontakt med Glenn VD för MLS, vi har en bra dialog mellan varandra. Den informationen du säger här är inget han har bekräftat för mig. Jag har iaf fått en lånelåda nu så jag kan köra med bilen. Det är en originallåda så någon vidare hårdkörning lär det ju knappast bli;) Om det är som du säger har dom iaf gått bakom ryggen på mig och det är sorgligt att priotera andra före mig som är inne på ett reklamationsjobb:o Jag har försökt vara så tillmötesgående som möjligt, men att höra sanningen/ryktet gör att man blir väldigt fundersam.
/Svarten
18 november, 2003 kl. 20:32 #83718NiklasDeltagareOch med ”undanflykter” så vet du att jag bara busar med dig… *kittla under hakan* :*
18 november, 2003 kl. 20:32 #83719NiklasDeltagareDet allra bästa är väl om du ringer verkstan och bara vänligt frågar dem hur det går med din växellåda och om de hört något nytt. Då lär du säkert få svar på dina frågor och du slipper fundera på vad som hänt och händer.
Jag är ju bara djungeltelefonen och har skrivit om ämnet så som jag fattade det när Erik berättade. Inte säkert att han berättade allt eller om jag förstod honom rätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.