Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #813
    Patrik.L
    Deltagare

      Hur är det igentligen med ts-motor… har funderat på att sätta i ett unichip i min bil.. är det dumt? har 3″ avgas samt snart bytt bränslepump (gt -00) samt funderar på frontmatad intercooler…

      är dem duktiga på att mappa unichip och det är endast deras bänknings metoder som inte är så bra… eller är det allt med dem? jag är inte ute efter officiel skitkastning så ni får gärna pm:a om det har hänt något brutalt!
      /MVH
      patrik

      #40578
      Niklas
      Deltagare

        Jag skulle också rekommendera Trollspeed men tyvärr har de så mycket att göra att de tycker man skall vända sig till TS Motorsport.

        Om jag skulle UNI-chippa min bil så skulle jag INTE lämna in den hos TS. En ringde till dem och frågade vad de gjorde med bilen om man skulle ha en viss mod. Då svarade den anställde “att de självklart inte kunde berätta vad de gör för att det är hemligt”.

        Dessutom har det rasats ett par motorer när de byggt, mappat och bänkat. Sen om det beror på förarbetet innan bilarna kom till TS eller om de gjort något fel på TS kan inte jag svara på.

        Det enda jag vet är att jag och 10 andra Imprezor fick typ 10-15% hästar för mycket i motorn och TS tyckte det var helt normalt för att det var “mycket syre i luften den dagen”. Det ger inte mig alltför mycket förtroende för dem. Men de har säkert nöjda kunder också. 😉

        #40574
        Patrik.L
        Deltagare

          ok skit i bänknings resultatet… jag vill veta hur bra jobb dem gör… för att jag har fått ett bra erbjudande…

          #40579
          Niklas
          Deltagare

            Then go for it.

            #40575
            Patrik.L
            Deltagare

              i guess so… men känns inte så kul om bilen kommer rasa 😀

              #40580
              Niklas
              Deltagare

                Du får väl se till att ha ett avtal så om något skiter sig då de har bilen hos sig så står de för det.

                #40572
                MDE
                Deltagare

                  Och ändå så rekommenderar trollspeed till TS motorsport verkar konstigt????
                  mvh MDE

                  Jag skulle också rekommendera Trollspeed men tyvärr har de så mycket att göra att de tycker man skall vända sig till TS Motorsport.Om jag skulle UNI-chippa min bil så skulle jag INTE lämna in den hos TS. En ringde till dem och frågade vad de gjorde med bilen om man skulle ha en viss mod. Då svarade den anställde “att de självklart inte kunde berätta vad de gör för att det är hemligt”.Dessutom har det rasats ett par motorer när de byggt, mappat och bänkat. Sen om det beror på förarbetet innan bilarna kom till TS eller om de gjort något fel på TS kan inte jag svara på.Det enda jag vet är att jag och 10 andra Imprezor fick typ 10-15% hästar för mycket i motorn och TS tyckte det var helt normalt för att det var “mycket syre i luften den dagen”. Det ger inte mig alltför mycket förtroende för dem. Men de har säkert nöjda kunder också. 😉

                  #40577
                  Stefan Palm
                  Deltagare

                    Snackade med ts-motor på vallåkra för något år sedan.
                    Det var så att man ville springa därifrån.
                    När man frågade honom något så var det som att han inte fattade något.
                    Frågade t,ex vad en “chipning” skulle kosta, då ger han oss pris på det värsta han hade och brydde sej inte alls om frågan vi ställde.
                    Och det var det ena och det tredje med den firman så vi gick bara därifrån och lad våra pengar på några som bryr sej om sina kunder.

                    #40576
                    Patrik.L
                    Deltagare

                      jo fast det va några år sen 😀 ursäkta att jag e lite sisådär.. men jag skulle vilja ha lite svar från folk som har lämmnat bilen där 😀 hehe kasnke inte finns några 😀

                      #40581
                      Niklas
                      Deltagare

                        Och ändå så rekommenderar trollspeed till TS motorsport verkar konstigt????mvh MDE

                        Tja, Trollspeed fixar UNIchip och TS fixar UNIchip. Vet inte om det finns fler i Sverige som gör det. Varjefall i södra hälften av landet. Så om Trollspeed inte har tid så gör de ju helt rätt i att rekommendera det enda andra företaget som har tid. Om sedan TS är bra eller dåliga bör ju kvitta Trollspeed då de gör helt rätt som tipsar kunder om vart de skall vända sig. Sen är det upp till kunden att avgöra om TS skall få utföra arbetet.
                        Förvisso har du rätt i att om TS är dåliga så borde inte Trollspeed rekommendera dem men jag tror inte att Trollspeed vill ha en åsikt i det ärendet. Dessutom hjälper Trollspeed kanske toffelhjältarna i Skåne med ett och annat så i Trollspeeds ögon är TS bra. Sen får TS själva stå för eventuella problem.

                        #40582
                        Niklas
                        Deltagare

                          men jag skulle vilja ha lite svar från folk som har lämmnat bilen där 😀 hehe kasnke inte finns några 😀

                          Den enda jag känner till i klubben som lämnat in sin bil för mappning där är Erik Szanto. Jag har för mig att hans bil skickades dit. Troligen för att Trollspeed inte hade tid. Är inte helt säker på att bilen var där dock, men jag minns att han snackat om TS varjefall. Om han var nöjd får han själv svara för, och med tanke på att han aldrig är på forumet så får du nog leva i ovisshet. 😉

                          #40573
                          MDE
                          Deltagare

                            Det finns ju annat än unichip också tex ecutek/link osv.

                            kanske du skulle satsa på det istället.;)

                            verkar ju inte finnas nån som mappat hos TS här på forumet

                            man vill ju inte chansa.:o

                            /MDE

                            #40570
                            Manor
                            Deltagare

                              Hej Patrik !

                              Det jag har hört om TS var att man fick en massa hästkrafter extra när de bromsade några bilar ;). Hur det är jobbmässigt har jag ingen aning om. När det gäller Unichip så är det väl Trollspeed som är de stora stjärnorna i Sverige, de verkar vara väldigt duktiga och noggranna.

                              mvh Mats N

                              #40571
                              Manor
                              Deltagare

                                jo fast det va några år sen 😀 ursäkta att jag e lite sisådär.. men jag skulle vilja ha lite svar från folk som har lämmnat bilen där 😀 hehe kasnke inte finns några 😀

                                Om man dömer av svaren du redan har fått så skulle nog jag “dra öronen åt mig”. Ingen rök utan eld brukar man ju säga, och väldigt ofta stämmer det tyvärr. Jag får en liten känsla att du är så sugen så att du nu bara försöker hitta någon som är nöjd för att rättfärdiga ett beslut att gå vidare… Jag tror att det är ett misstag.

                                mvh Mats N

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.