SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hur få ihop bakre och främre deln av växellådan?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    skoog
    Deltagare

Håller fortfarande på med min växellåda till GT-00!
      Har problem med att få ihop bakre delen med främre delen av lådan, den vill inte glida ihop riktigt!

Vad gör man för fel?
      Ska man ha någon växel i när man trycker ihop den eller är det supernoga med hur drev och axlar står?

Behöver ha tips på hur man får ihop den!

SecretAgentMan
      Deltagare

Du skall ha lådan i friläge – och det alla missar är den halvmånen som ligger och håller lagret bakom 5:ans drev, det skall sitta ”på” lagret, det är lätt att det halkar av och ligger på axeln – då får man inte på fördelningslådan (fördelningshuset ligger an mot halvmånen, som trycker på lagret, titta lite på’t så förstår du).

Lite kan det behöva klappas på plats, det är styrpinnar inblandade…inget våld dock.

Växelföraren brukar jag halka ut, och in bland skiftgafflarna, det ger sig självt.

Mittdiff och fördelningsaxlar lägger man i när fördelningshuset är monterat. 🙂

/J

STIred
        Deltagare

Lyckades faktisk få ihop den utan plocka ut mittdiff, etc 😉 Blir en del lirkande iofs. Annars gjorde jag som på samma sätt som Jerry beskrev. Är man två så tyckte jag det var lite lättare styra den på plats.

/r

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.