Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #238
    WannaBe
    Deltagare

      Tjena

      Min dröm bil är helt klart Subaru Impreza.
      Men jag förstår itne hur ni har råd att köpa en sån fin bil men ioförsig verkar det som att ni tjänar ganska BRA..

      Men benis och sånt kostar ju och den drar ju mycket…

      ///Vill så jävla gärna ha en Subaru

      #36409
      Evildead
      Deltagare

        Jobba hårt!!!

        Spara, låna inte pengar…när du e runt 30
        har du äntligen råd att retardera och barnsla till dig,
        förutom familjebilen så måste pappa ha en leksak också 🙂

        Så e det för mig i alla fall 😉

        -Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa

        #36412
        Imp
        Deltagare

          Hmm jaa du.. har nog igentligen inte råd men det lotsas jag inte om.. Bara försäkringen på min gt99 kostar 15000kr/år å då står den endå på min flickvän.. om det är någon som har ett bra tipps on försäkringsbolag som är billigare (har förnärvarande folksam) så kan ni ju hojta 🙂

          annars.. tja bilen kosta 175k den e i ypperligt bra skick. bytte precis lite bromsgrejs å drog åt lite slangar kosta 3k men nu e den fit for fight igen.

          bensin… hmm.. tja jag kör inte till nå jobb me min bil bara nöjes köra å det kostar ca 400kr veckan i soppa (är nog iofs en väldigt idividuell sifra).

          men för att svara på din fråga.. hur har jag råd? ja de undrar jag me:)

          #36420
          Aquila
          Deltagare

            Det är inte en fråga om att ha råd, det är en fråga om att ta sig råd!
            (Säger jag som inte har nån subba:'()
            Aquila Without Wheels

            #36405
            Subbarist
            Deltagare

              Att bero på försäkring är du medlem i OKQ8? min subba står på tjejen och jag betalar 12000:- om året andra kostander ska vi nog inte prata om! den är dyr att äga men det handlar om att prioritera…
              ________________________________________________________________________________
              Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
              ——-PID——-
              ________________________________________________________________________________

              #36413
              Imp
              Deltagare

                vi kollade med alla bolag vi kunde hitta ok:s försäkring eller va de nu va skulle kosta mig 29k om jag inte minns fel. länsförsäkringar 23k trygghansa 32k hugah.. men 15k kan jag överleva med blir nog billigare när vi boda fyllt 25.

                #36406
                Subbarist
                Deltagare

                  Konstigt… har du angett att du har imobilizer och godkänt larm, att du kör minsta sträckan, har du garage så får du ner priset änu mer…
                  ________________________________________________________________________________
                  Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
                  ——-PID——-
                  ________________________________________________________________________________

                  #36399
                  christopher
                  Deltagare

                    fraSSe

                    Råd å´råd, man blir hel enkelt tvungen att ta sig råd när man blivit fast
                    Tänk dig i stället att inte köpa en Impreza, och inte själv få känna känslan
                    att kör och äga en.
                    Nej tänkte väl det!

                    Resten får man ordna, kanske Mamma el Pappa kan stå som ägare om det hänger på
                    försäkringen. Det sa Länsförsäkringar till mig (är 29 år pröjsar 7500/år)skulle bilit 1000 billigare om gubben tog försäkringen.

                    Oftast brukar ev. flickvän vara största problemet, i alla fall för mig
                    Men nu gillar hon också bilen
                    Å soppan de får man leva med, körde 855 GLT innan så jag e´van
                    /
                    fraSSe

                    #36407
                    Subbarist
                    Deltagare

                      LAST EDITED ON Apr-23-02 AT 08:38PM (GMT)
                      Tjena frasse! vad gillade du den trevliga demonstrationen vi åkte förbi efter sjöhistoriska… i och för sig, när vi snackar om hur man har råd eller vad det kostar så är ju enbart ljudet på din bil värt det 😉 helvete vad den sjunger gott ur 3″ systemet…
                      ________________________________________________________________________________
                      Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
                      ——-PID——-
                      ________________________________________________________________________________

                      #36414
                      Imp
                      Deltagare

                        >Konstigt… har du angett att du har imobilizer och godkänt larm, att
                        >du kör minsta sträckan, har du garage så får du ner priset änu mer…
                        >________________________________________________________________________________
                        >Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst
                        >javisst
                        >——-PID——-
                        >________________________________________________________________________________

                        Njae flickan täknade via internet. Kanske borde få henne att ringa å prata med dom.. hmmm det som kostar är ju trotts allt stöld å brand.

                        #36427
                        Niklas
                        Deltagare

                          >Jobba hårt!!!
                          >
                          >Spara, låna inte pengar…när du e runt 30
                          >har du äntligen råd att retardera och barnsla till dig,
                          >förutom familjebilen så måste pappa ha en leksak också 🙂
                          >
                          >Så e det för mig i alla fall 😉
                          >
                          >-Chrille, blå MY/00 samt en pippigul Previa
                          Hmm, nu börjar man undra om jag är en av de yngsta personerna här som äger en Impreza. Själv är jag “bara” 23, sparade ihop till insatsen på 42k, tog ett lån på resten och lät päronen ta försäkringen. Ca 3500kr/mån i lån, ca 250kr/mån (3000kr/år) i försäkring, sen allt från 0-1000kr/mån på bensin beroende på hur skoj man har. Det blir några slantar men så har man ju också ett IT-jobb! 😀

                          Subaru – All we’ll drive!

                          #36422
                          Bad_Mujo
                          Deltagare

                            Hmmm man får ta sig råd som de flesta säger. Ca 3900:-/mån i lån samt 9000:- i försäkring (kommer dock att öka).

                            #36408
                            Subbarist
                            Deltagare

                              >Njae flickan täknade via internet. Kanske borde få henne att ringa å
                              >prata med dom.. hmmm det som kostar är ju trotts allt stöld å brand.

                              Min dtår på tjejen och hon är 23 bast, vi bor i en sunkig söderförort, har inget garage dvs sämsta tänkbara utgångsläge och jag pyntar 12000:- så kolla upp det där!
                              ________________________________________________________________________________
                              Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
                              ——-PID——-
                              ________________________________________________________________________________

                              #36415
                              Imp
                              Deltagare

                                >
                                >>Njae flickan täknade via internet. Kanske borde få henne att ringa å
                                >>prata med dom.. hmmm det som kostar är ju trotts allt stöld å brand.
                                >
                                >Min dtår på tjejen och hon är 23 bast, vi bor i en sunkig söderförort,
                                >har inget garage dvs sämsta tänkbara utgångsläge och jag pyntar
                                >12000:- så kolla upp det där!
                                >________________________________________________________________________________
                                >Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst
                                >javisst
                                >——-PID——-
                                >________________________________________________________________________________
                                hmm min tjej e 23 hon me å vi bor i solna.. så hmmm joo kanske borde kolla upp detdär.. 15k e ju host host lite mycket.

                                #36433
                                Niklas
                                Deltagare

                                  Känns gött att ha en försäkring på 3000kr då man ser era som ligger i trakterna av vad jag själv skulle haft om jag skulle tagit den (ca 15000kr)…
                                  Undrar om jag skulle kunna få ner det lite om jag säger att bilen står i en bur i ett garage, man borde kanske prova. Kan ju inte få mer än “NEJ DU! DIN J*VLA FUSK-GÖTARE!! KOMMA HÄR OCH SNACKA SKÅNSKA! *^#%%?#!!/%¤&¤…” 😀 😀 😀

                                  Subaru – All we’ll drive!

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.