men köpte du inte ett pipercross? fick juh olja o allt m i köpet. i allafall så den olja som jag använder är i sprayform. Jag brukar bara ta ett tunt lager. Om du nu kör m olja på burk så penslar du på det istället för att spraya. Svårt o säga hur mycket. gå på känsla. Jag har inte den blekaste egentligen hur mycket man skall ta på. Om du tittar på dalhems hemsida så tror jag att det finns lite skötsel råd där. Hur man tvättar o oljar in.
dalhems har filter olja som passar till ett fiberfilter som du har. beställ därifrån. 10% rabatt Bel-Ray 0.55l 110sek.
Gå in på deras hemsida o kika under Air filters, lite ner på den sidan så har du ”hur man underhåller filterna”. Kika där.
>tack peter! nej jag köpte ett beg K/N
>
>Vilken olja?
Köp ett K/N rengöringskit. Det innehåller rätt avfettning och olja. Och en beskrivning på hur man gör. Mekonomen brukar ha det hemma. Annars finns det ofta hos motorcykelhandlare.
Nej ingen vanlig mackolja. Måste vara en olja som passar till ett fiberfilter. Fråga mig inte vad det e för skillnad på de olika oljorna. Det bästa e juh o göra som Emil skrev. Köp ett färdigt kit för K/N.
>ok! tänkte sticka till OK/Q8 och köpa olja men jag måste
>alltså beställa?? är det ingen vanlig mackolja?
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.