- Detta ämne har 12 svar, 1,149 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av vibbe555.
-
FörfattareInlägg
-
8 maj, 2003 kl. 14:31 #2154SubaruRobbanDeltagare
Tjena, jag har starka funderingar o testa ett (koniskt) luftfilter
tror det heter så….jag vet att LMM kan rasa, men nu till min fråga…Jag skulle uppskatta om dem som läser detta och använder sig av ett annat luftfilter skulle kunna bara skriva vad det är för luftfilter samt om ni
märkte nån märkbar skildnad när ni bytte, eller kanske LMM rent av rasta för er…….Mvh Robban som funderar på ett luftfilter ala Green Cotton, tror det heter så….8 maj, 2003 kl. 16:55 #49799TengilDeltagareJag har haft 2 olika filter
Det första var ett JR, det var på när jag köpte bilen.
Funkade fint tills Lmm:n dog en dag.Fast det är inte säkert att det hade med filtret att göra.
Blev påkörd ordetligt bakifrån. http://www.gamers-forums.com/smilies/otn/angry/11zpissed.gif
Efter en massa veckor på verkstad kom jag 1 mil innan den dog.Så den kan ha fått sig en smäll i krocken.
Slickade de ekonomiska såren (1450kr för ny LMM) några månader, under den tiden hade jag orginal filter.
Sen blev suget på ett nytt filter för stort.
Nu har jag ett Apexi, funkar grymt bra, bilen går klockrent.Kort sagt jag märkte en ganska stor skillnad mellan orginal och mitt Apexi.
Det låter skoj och bilen blir “ganska” mycket piggare, iaf om man har 3″systemP.s jag har en 99:a
8 maj, 2003 kl. 16:55 #49796skytiskapilenDeltagareStäll dig frågan om varför du vill byta!
Fördelar:
– ser coolare ut när man lyfter på huven, några fler kusar på väldigt höga varv.Nackdelar:
– riskerar så klart LMM:en, du drar in varmare luft om du inte bygger ett värmeavskiljande skydd, motorn kan få för mycket luft vid låga varv och “stämpling” av gaspedalen, något sämre bottendrag osv..Detta gäller för “normalmoddade” bilar utan ommappning. Vill du bara åt lite friare andning, köp ett ITG panelfilter och ta väck snorkeln.
*Har detta diskuterats tidigare?* 😮
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– RE 010? You bet! –8 maj, 2003 kl. 17:34 #49793StratDeltagare>
>Detta gäller för “normalmoddade” bilar utan ommappning. Vill du bara
>åt lite friare andning, köp ett ITG panelfilter och ta väck snorkeln.
>…eller kör med originalfilter! Avsnorklat förståss… Har kört med ITG i ett drygt år men bytt tillbaka till original pappfilter. Märker ingen skillnad… Pappfiltret kan man ju byta rätt ofta då det är så billigt.
Lägg pengarna på nåt som gör skillnad 😉
/Claes
Min automobil8 maj, 2003 kl. 19:21 #49798honksterDeltagareHar ett piper x induction kit på min och det funkar grymt. Sen låter det mysigt tycker jag…:-)
-HonKsters InC-
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
8 maj, 2003 kl. 21:11 #49801FyhrDeltagare>Ställ dig frågan om varför du vill byta!
>
>Fördelar:
>- ser coolare ut när man lyfter på huven, några fler kusar på väldigt
>höga varv.
>
>Nackdelar:
>- riskerar så klart LMM:en, du drar in varmare luft om du inte bygger
>ett värmeavskiljande skydd, motorn kan få för mycket luft vid låga
>varv och “stämpling” av gaspedalen, något sämre bottendrag osv..
>
>Detta gäller för “normalmoddade” bilar utan ommappning. Vill du bara
>åt lite friare andning, köp ett ITG panelfilter och ta väck snorkeln.
>
>*Har detta diskuterats tidigare?* 😮
>
>
>/Andreas
>http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
>- RE 010? You bet! –gör det verkligen så stor skillnad efter intercoolern? klart någon grad men… nån som mätt?
9 maj, 2003 kl. 04:49 #49791SecretAgentManDeltagare>…eller kör med originalfilter! Avsnorklat förståss… Har kört med
>ITG i ett drygt år men bytt tillbaka till original pappfilter. Märker
>ingen skillnad… Pappfiltret kan man ju byta rätt ofta då det är så
>billigt.
>
>Lägg pengarna på nåt som gör skillnad 😉
>
>/Claes
>[a
>href=”http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi22″%5DMin
>automobil[/a]*får en tår i ögat*
Jag är SÅ stolt Claes. 😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen9 maj, 2003 kl. 07:30 #49797skytiskapilenDeltagare>gör det verkligen så stor skillnad efter intercoolern? klart någon
>grad men… nån som mätt?Garanterat. Jag behöver inte mäta eftersom man känner skillnaden ändå:) Vid tex stadskörning smyger man omkring i 20-40 km/tim. Då blir det ganska varmt under huven, kanske 60-70 grader, sommardagar ännu varmare. Om du då kan ta in tex 15 gradig luft istället för 60+ innan turbon ska komprimera(tillika värma) luften, gör det ju garanterat skillnad. Men okej, om man åker lite stadstrafik och således oftast får in ett bra luftflöde in under huven, då spelar det mindre roll.
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– RE 010? You bet! –9 maj, 2003 kl. 08:14 #49794StratDeltagare>
>*får en tår i ögat*
>
>Jag är SÅ stolt Claes. 😀
>
>/J
>
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenOch med det menar jag “Lägg pengarna på plast och dekaler!”.
Fortfarande stolt SAM? 😛 😉 😀
/Claes
Min automopil9 maj, 2003 kl. 08:37 #49792SecretAgentManDeltagareSom jag först befarade…Äljens dåliga inflytande…borde ha misstänkt detta med “önskelistan” på dörrsidan. 😉
Jag skall tvångsmontera en VF30:a på din bil…vill herrn’ ha moms specad på fakturan? :p
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen9 maj, 2003 kl. 08:56 #49795StratDeltagareTvångsmontering? Hmm, intressant. Ett nytt begrepp inom biltrimmning? 😉
/Claes
Min automopil9 maj, 2003 kl. 10:13 #49802NiklasDeltagareStrat: Bara så du vet så har jag en ny dekal på min bil nu… hihi 😉
/Alien – som snart skall snorkla av
9 maj, 2003 kl. 10:56 #49800vibbe555Deltagare>Strat: Bara så du vet så har jag en ny dekal på min bil nu… hihi 😉
>
>/Alien – som snart skall snorkla avHade inte du problem med stenskott? Istället för lackstift kan du väl sätta dekalet över skadorna 😮
/M -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.