Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2154
    SubaruRobban
    Deltagare

      Tjena, jag har starka funderingar o testa ett (koniskt) luftfilter
      tror det heter så….jag vet att LMM kan rasa, men nu till min fråga…

      Jag skulle uppskatta om dem som läser detta och använder sig av ett annat luftfilter skulle kunna bara skriva vad det är för luftfilter samt om ni
      märkte nån märkbar skildnad när ni bytte, eller kanske LMM rent av rasta för er…….Mvh Robban som funderar på ett luftfilter ala Green Cotton, tror det heter så….

      #49799
      Tengil
      Deltagare

        Jag har haft 2 olika filter

        Det första var ett JR, det var på när jag köpte bilen.
        Funkade fint tills Lmm:n dog en dag.

        Fast det är inte säkert att det hade med filtret att göra.
        Blev påkörd ordetligt bakifrån. http://www.gamers-forums.com/smilies/otn/angry/11zpissed.gif
        Efter en massa veckor på verkstad kom jag 1 mil innan den dog.

        Så den kan ha fått sig en smäll i krocken.

        Slickade de ekonomiska såren (1450kr för ny LMM) några månader, under den tiden hade jag orginal filter.

        Sen blev suget på ett nytt filter för stort.
        Nu har jag ett Apexi, funkar grymt bra, bilen går klockrent.

        Kort sagt jag märkte en ganska stor skillnad mellan orginal och mitt Apexi.
        Det låter skoj och bilen blir “ganska” mycket piggare, iaf om man har 3″system

        P.s jag har en 99:a

        #49796
        skytiskapilen
        Deltagare

          Ställ dig frågan om varför du vill byta!

          Fördelar:
          – ser coolare ut när man lyfter på huven, några fler kusar på väldigt höga varv.

          Nackdelar:
          – riskerar så klart LMM:en, du drar in varmare luft om du inte bygger ett värmeavskiljande skydd, motorn kan få för mycket luft vid låga varv och “stämpling” av gaspedalen, något sämre bottendrag osv..

          Detta gäller för “normalmoddade” bilar utan ommappning. Vill du bara åt lite friare andning, köp ett ITG panelfilter och ta väck snorkeln.

          *Har detta diskuterats tidigare?* 😮

          /Andreas
          http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
          – RE 010? You bet! –

          #49793
          Strat
          Deltagare

            >
            >Detta gäller för “normalmoddade” bilar utan ommappning. Vill du bara
            >åt lite friare andning, köp ett ITG panelfilter och ta väck snorkeln.
            >

            …eller kör med originalfilter! Avsnorklat förståss… Har kört med ITG i ett drygt år men bytt tillbaka till original pappfilter. Märker ingen skillnad… Pappfiltret kan man ju byta rätt ofta då det är så billigt.

            Lägg pengarna på nåt som gör skillnad 😉

            /Claes
            Min automobil

            #49798
            honkster
            Deltagare

              Har ett piper x induction kit på min och det funkar grymt. Sen låter det mysigt tycker jag…:-)

              -HonKsters InC-

              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

              #49801
              Fyhr
              Deltagare

                >Ställ dig frågan om varför du vill byta!
                >
                >Fördelar:
                >- ser coolare ut när man lyfter på huven, några fler kusar på väldigt
                >höga varv.
                >
                >Nackdelar:
                >- riskerar så klart LMM:en, du drar in varmare luft om du inte bygger
                >ett värmeavskiljande skydd, motorn kan få för mycket luft vid låga
                >varv och “stämpling” av gaspedalen, något sämre bottendrag osv..
                >
                >Detta gäller för “normalmoddade” bilar utan ommappning. Vill du bara
                >åt lite friare andning, köp ett ITG panelfilter och ta väck snorkeln.
                >
                >*Har detta diskuterats tidigare?* 😮
                >
                >
                >/Andreas
                >http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                >- RE 010? You bet! –

                gör det verkligen så stor skillnad efter intercoolern? klart någon grad men… nån som mätt?

                #49791
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  >…eller kör med originalfilter! Avsnorklat förståss… Har kört med
                  >ITG i ett drygt år men bytt tillbaka till original pappfilter. Märker
                  >ingen skillnad… Pappfiltret kan man ju byta rätt ofta då det är så
                  >billigt.
                  >
                  >Lägg pengarna på nåt som gör skillnad 😉
                  >
                  >/Claes
                  >[a
                  >href=”http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi22″%5DMin
                  >automobil[/a]

                  *får en tår i ögat*

                  Jag är SÅ stolt Claes. 😀

                  /J

                  Banträffsansvarig SSI
                  Stolt ägare till Silverpilen

                  #49797
                  skytiskapilen
                  Deltagare

                    >gör det verkligen så stor skillnad efter intercoolern? klart någon
                    >grad men… nån som mätt?

                    Garanterat. Jag behöver inte mäta eftersom man känner skillnaden ändå:) Vid tex stadskörning smyger man omkring i 20-40 km/tim. Då blir det ganska varmt under huven, kanske 60-70 grader, sommardagar ännu varmare. Om du då kan ta in tex 15 gradig luft istället för 60+ innan turbon ska komprimera(tillika värma) luften, gör det ju garanterat skillnad. Men okej, om man åker lite stadstrafik och således oftast får in ett bra luftflöde in under huven, då spelar det mindre roll.

                    /Andreas
                    http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                    – RE 010? You bet! –

                    #49794
                    Strat
                    Deltagare

                      >
                      >*får en tår i ögat*
                      >
                      >Jag är SÅ stolt Claes. 😀
                      >
                      >/J
                      >
                      >
                      >Banträffsansvarig SSI
                      >Stolt ägare till Silverpilen

                      Och med det menar jag “Lägg pengarna på plast och dekaler!”.

                      Fortfarande stolt SAM? 😛 😉 😀

                      /Claes
                      Min automopil

                      #49792
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        Som jag först befarade…Äljens dåliga inflytande…borde ha misstänkt detta med “önskelistan” på dörrsidan. 😉

                        Jag skall tvångsmontera en VF30:a på din bil…vill herrn’ ha moms specad på fakturan? :p

                        /J

                        Banträffsansvarig SSI
                        Stolt ägare till Silverpilen

                        #49795
                        Strat
                        Deltagare

                          Tvångsmontering? Hmm, intressant. Ett nytt begrepp inom biltrimmning? 😉

                          /Claes
                          Min automopil

                          #49802
                          Niklas
                          Deltagare

                            Strat: Bara så du vet så har jag en ny dekal på min bil nu… hihi 😉

                            /Alien – som snart skall snorkla av

                            #49800
                            vibbe555
                            Deltagare

                              >Strat: Bara så du vet så har jag en ny dekal på min bil nu… hihi 😉
                              >
                              >/Alien – som snart skall snorkla av

                              Hade inte du problem med stenskott? Istället för lackstift kan du väl sätta dekalet över skadorna 😮
                              /M

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.