Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #247
    hogmark
    Deltagare

      Hej igen.

      Är ju nybliven subbaägare, så jag är lite extra frågevis 🙂

      Har fettat på 3 extra helljus på 100W styck.
      Funderar även på att pula i 100W:are i dimljusen.
      Detta plus de 2 vanliga heljusen blir totalt nåt mellan 600 å 700W
      Hur mycket kräm kan generatorn ge egentligen, pallar den för 700W helljus?
      (eller måste jag slå av stereon ?!?)

      /Hogis

      #36465
      Twala
      Deltagare

        Hej!

        Jag kör med 3x100W i hellysena.
        Dock bara med vanliga lampor i dimljusen, och det funkar iaf bra.
        Har dessutom ett steg till stereon som drar en del, så det borde nog funka.
        Jag hade nog frågat någon norrut, där finns ju bilar med betydligt fler extraljus än 3… =)

        Men att bara byta lampor tror jag inte ger något, bättre att du slänger dit ett par PIAA eller Rally 1000, finns en beskrivning på hur här under forumet (tror jag)

        //Tobbe
        Hodie mini, cras tibi.

        #36468
        Bad_Mujo
        Deltagare

          Hur man pular in Hella Rallye 1000 FF i dimljushålen finns på http://user.tninet.se/~byw669g

          Att bara byta lampor i dimljusen hjälper inte ett skvatt då reflektor och glas inte är gjorda på samma sätt som fjärrljus. Det som kommer att hända är att du kanske ökar ljusbildens längd med typ 1m.

          Det är inte att rekomendera att byta till 100W i helljusen av två (tre) skäl:
          1. Värmen förstör reflektorn + kontakter. Ny reflektor kostar 4000:-.
          2. Halvljuset blir för starkt (80/100W). Detta är iofs inte så dumt.
          3. Om ledningarna till hel/halvljuset är mindre än 1,5kvadrat så kan de brinna om man sätter i 100W lampor.

          Om du vill ha mer kräm i helljuset kan du byta till Morette. De har separata hel/halvljus lampor.

          /Kalle

          #36466
          hogmark
          Deltagare

            Åh, tjenna ! Värsta svetsjobbet !!! Ja, men nej tack…

            Hmm, kanske lämnar dimljusen ifred då 🙂
            Men det känns ju så dumt att de sitter där nere och inte gör nån nytta.
            Blev iaf fint med 3 stora hella, som jag lackat blåa.
            …med färg från Biltema *hrrrmphf*

            Ett steg närmare “rallylooken”.

            /Hogis

            #36467
            Aquila
            Deltagare

              Morettes ska tydligen ge en stor förbättring, på både hel- och halvljus.
              Jag fick veta på Scoobynet att ljuskäglan verkar vara längre med moretterna, sen så hade han lite mer kräm i sina lampor.

              “The beam is much more focused. It produces a similar spread to the standard lights, but does appear longer. The biggest difference is when the full beam is activated and the H2 bulbs kick in. I have PIAA super white H4 bulbs in the main headlights (something like 120 watts) and 100 watt H2 bulbs in the driving lights. With nearly 500 watts of light it is like driving in broad daylight (at night).”

              Aquila Without Wheels

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.