• Detta ämne har 15 svar, 3,784 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av locko99.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1243
    locko99
    Deltagare

      Taskig fråga…Bilen står ner riven utan turbo vid garaget och jag tänkte köpa olja med mig hem från jobbet…Instruktions boken ligger i bilen…

      Har leta å leta men hittar inte hur mycket olja det ska vara i motorn.

      Räcker 4L är fråga?

      Snabbt svara uppskattas! Middags rast om 1,5 timmar 😉

      Mvh /Martin

      #43707
      Wiklundh
      Deltagare

        I STI -02 ær det ca 4,5 liter.
        Jag antar att det ær samma i WRX:en din.

        #43713
        locko99
        Deltagare

          Varför säljs den mesta oljan i 4L dunkar? 🙂 suck…

          #43719
          Niklas
          Deltagare

            locko99: Så du kan köpa 4+1 liter, hälla fullt i oljefiltret och sen fyra liter i motorn sen har du det sista som reserv om det skulle behövas. Helt perfekt. Men kunde gärna fått vara en 5 liter dunk ifs… 🙂

            (oljefilter + 4L gäller GT, vet ej om det gäller WRX)

            #43708
            Wiklundh
            Deltagare

              Jupp så ær det.
              Men det brukar finnas 1 liters oxå. 😉

              #43714
              locko99
              Deltagare

                Jupp så ær det.Men det brukar finnas 1 liters oxå. 😉

                1L finns icke där jag handla…Handla lite på Ge-kås blev 2st 4L….

                Tyvär känner man ju sig själv och nästa gång så är den nästan fulla dunken borta så man likt förbannat får köpa två….suck…

                mvh /Martin (Men ett nytt avgas system nästan påsatt)

                #43710
                Pasi_k
                Deltagare

                  Jupp så ær det.Men det brukar finnas 1 liters oxå. 😉

                  1L finns icke där jag handla…Handla lite på Ge-kås blev 2st 4L….Tyvär känner man ju sig själv och nästa gång så är den nästan fulla dunken borta så man likt förbannat får köpa två….suck…mvh /Martin (Men ett nytt avgas system nästan påsatt)

                  Var försiktigt med den oljan bara..
                  Kolla såå den uppfyller kraven från subaru.
                  Man kan inte stirra sig blind på viskositeten…

                  #43715
                  locko99
                  Deltagare

                    Var försiktigt med den oljan bara.. Kolla såå den uppfyller kraven från subaru.Man kan inte stirra sig blind på viskositeten…

                    Mobil 1 5W-50, Rally Formula. Hoppas att det duger till min lilla motor. 349:- / dunken svider lite…men nästa gång å nästa å nästa så har jag ju den där halv litern redan 😉

                    Mvh /Martin

                    #43720
                    Niklas
                    Deltagare

                      locko99: Runt 500kr/halvår för olja. Runt 1000-2000kr/månad i bensin. Runt 15000kr/år i försäkring. Hur kan du tycka att oljan är dyr? 🙂

                      #43711
                      Pasi_k
                      Deltagare

                        Var försiktigt med den oljan bara.. Kolla såå den uppfyller kraven från subaru.Man kan inte stirra sig blind på viskositeten…

                        Mobil 1 5W-50, Rally Formula. Hoppas att det duger till min lilla motor. 349:- / dunken svider lite…men nästa gång å nästa å nästa så har jag ju den där halv litern redan ;)Mvh /Martin

                        Dom har ju sämmre grejer med på Ullared ju. 😛
                        Funkar säkert finfint med den du tagit.

                        #43709
                        Janne248
                        Deltagare

                          349:- / dunken svider lite…

                          349:- för 4 liter ??? Mindre än 100:-/liter! Billigt!! 😀

                          //Janne – köpte Motul för många mer kronor per liter nyss.

                          #43716
                          locko99
                          Deltagare

                            349:- / dunken svider lite…

                            349:- för 4 liter ??? Mindre än 100:-/liter! Billigt!! 😀 //Janne – köpte Motul för många mer kronor per liter nyss.

                            Olja bör la duga 🙂 Och alla som vet vad Ge-kås är vet väl att priserna är bra?

                            Det sura är att köra olja för 700:- när ma egentligen bara behöver olja för 450:-

                            //Martin (Som behöver mappa…3″ hela vägen är inge bra på orginal motor)

                            #43712
                            MariaimprezaGT
                            Deltagare

                              gå in på http://www.castrol.se om ni har frågor om volym på oljor, där finns den mesta information om det mesta 🙂 asbra att ha, använder de tabellerna ofta. Å under 100 kr litern.. bara tack å ta emot.. castrol sport edge 5w-30 kostar 1239 kr för 4 liter! men iofs ingen som betalar det med ständiga kampanjer å rabatter.. men ändå!

                              Maria

                              Audi is teh ####!!

                              #43721
                              Niklas
                              Deltagare

                                Det sura är att köra olja för 700:- när ma egentligen bara behöver olja för 450:-

                                Köpte du 5L+5L eller? 600-700kr är ungefär vad 5L MOTUL kostar och smakar dödsskönt i kistan! Motorolja är inte något man snålar med, ungefär som att trimma bilen och köra på 95-oktan. 😛

                                #43717
                                locko99
                                Deltagare

                                  locko99: Runt 500kr/halvår för olja. Runt 1000-2000kr/månad i bensin. Runt 15000kr/år i försäkring. Hur kan du tycka att oljan är dyr? 🙂

                                  Hmm 🙂 15000lax i försäkring vart lite illa! men soppa pengarna blir knappa 😉

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.