har lite frågor till er angående drivlinan i en legacy 2,2n/a motorkod enligt mekonomen är ej22… har tänkt o använda drivlinan till o 4wd konventera min lilla Golf MK1 och undrar lite om det är en lämplig drivlina hur mycket pallar den för i hk väg och nm?
Jag vet inte så mycket om just den drivlinan, men jag har en Legacy Turbo -92 och när jag frågade en kille som renoverar vxllådor om det gick att sätta i en låda i min Turbo från en 2,2 så sa han att den inte pallade effekten. Drev och koppling är för vekt sa han.
Vet dock inte vad som är taket för drivlinan annars, men det här kanske ger en fingervisning iaf.
ingen aning hade tänkt få lite mer på fötterna innan jag börjar med mitt projekt =P så det är därför jag frågar hade ju hoppats att den håller bra för 350hk iallafall
ingen aning hade tänkt få lite mer på fötterna innan jag börjar med mitt projekt =P så det är därför jag frågar hade ju hoppats att den håller bra för 350hk iallafall
hjälpte en kompis att bygga om lådan i hans legacy turbo när han rasade synkringarna på 2an, plockade mycket delar av en 2,2 låda å det syntes ingen skillnad på dreven å axlarna förutom att turbon har lite högre utväxling.
så om det inte skiljer på härdningen i dreven så håller 2,2 lådan lika bra/dåligt som en turbolåda.
Mvh Tomas
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.