SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hur mycket pallar drivlinan?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    jooeell
    Deltagare

tjena

har lite frågor till er angående drivlinan i en legacy 2,2n/a motorkod enligt mekonomen är ej22… har tänkt o använda drivlinan till o 4wd konventera min lilla Golf MK1 och undrar lite om det är en lämplig drivlina hur mycket pallar den för i hk väg och nm?

MVH
      Joel Jakobsson

Tobbster
      Deltagare

Jag vet inte så mycket om just den drivlinan, men jag har en Legacy Turbo -92 och när jag frågade en kille som renoverar vxllådor om det gick att sätta i en låda i min Turbo från en 2,2 så sa han att den inte pallade effekten. Drev och koppling är för vekt sa han.

Vet dock inte vad som är taket för drivlinan annars, men det här kanske ger en fingervisning iaf.

/Tobbe

jooeell
        Deltagare

aj då ja det gör det ju hade ju hoppats på att de skulle palla runt 300hk hehe ;P

men vet nån vart man kan hitta vad det är för låda till vilken motor och så

jooeell
          Deltagare

det var hemskt vad det var svårt o få några vettiga svar hehe någon som vet någon man kan ta kontakt med för o reda ut begreppen?

alrik
            Deltagare

Är inte lådan samma som på GT´n?

/Mikael

jooeell
              Deltagare

ingen aning hade tänkt få lite mer på fötterna innan jag börjar med mitt projekt =P så det är därför jag frågar hade ju hoppats att den håller bra för 350hk iallafall

xzeus
                Deltagare

ingen aning hade tänkt få lite mer på fötterna innan jag börjar med mitt projekt =P så det är därför jag frågar hade ju hoppats att den håller bra för 350hk iallafall

hjälpte en kompis att bygga om lådan i hans legacy turbo när han rasade synkringarna på 2an, plockade mycket delar av en 2,2 låda å det syntes ingen skillnad på dreven å axlarna förutom att turbon har lite högre utväxling.
                  så om det inte skiljer på härdningen i dreven så håller 2,2 lådan lika bra/dåligt som en turbolåda.
                  Mvh Tomas

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.