Hej,Jag har en WRX 01:a och har köpt justerbara coilovers (tein).När man läser Tein:s bruksanvisning så anger den ett referencevalue (från övre del av skärmkant till hjulcentrum) på 340mm mot subaru originals 396mm (fram) och 376mm (bak).Detta bör väl ge en sänkning som mest med 56mm fram och 36mm bak……eller har jag fattat detta fel 🙂 ?!För mig känns 56mm för mycket då jag kommer att använda bilen på vintern också…….Hur mycket är ”lämpligt” att sänka? Jag hade tänkt mig kanske en 30mm eller liknande….Tack på förhand!/Anders.
Hur mycket du ska sänka är ju engentligen en fråga om tycke och smak och hur höga farthinder du har där du bor 😉
Men,
de som vet säger att man inte ska sänka mer än att bärarmarna står helt plant, alltså horisontellt. Sänker man mer än så så förstör man geometrin i fjädringsrörelsen och vid stora fjädringsrörelser så får du massa oönskad POSITIV camber 🙁
Själv så kör jag med olika höjder på vintern och sommaren , bara nån timmes jobb att ändra höjden ju. Plus en hjulinställning om man är rädd om däcken 🙂
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg