SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hur var det nu med luft snorkeln…

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Subbarist
    Deltagare

Hellu, har en liten fundering kring luftsnorkeln vad gör den för nytta? slet bort min idag nämlignen, så jag hoppas att det inte blir nån knas bara… jag har standard luftfilter i Subban.

________________________________________________________________________________
    Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
    ——-PID——-
    ________________________________________________________________________________

Bad_Mujo
    Deltagare

Den skall ta bort oljudet som turbo/dump osv orsakar.

Om du sätter ett litet rör (ca 10cm) från luftburken och ut i skärmen så ska det inte vara några problem. De problem som finns “dokumenterade” är vatten/snömodd som har kommit in i luftburken mellan skärmen och huven.

/Kalle

Subbarist
    Deltagare

Man tackar och bugar! nu blev jag lite klokare igen….

——-PID——-

Aquila
    Deltagare

Det behövs…:P
    Aquila Without Wheels

Subbarist
    Deltagare

Fan man hör ju faktiskt turbo pyset och dumpen när man trycker ned kopplimgen Gissa om man växlade gaaalet hela vägen hem efter att jag hade upptäckt det!!!
    :7 :7 :7 inte för att det låter så mycket men det är lika trevligt varje gång…

——-PID——-

Aquila
    Deltagare

>Fan man hör ju faktiskt turbo pyset och dumpen när man trycker ned
    >kopplimgen Gissa om man växlade gaaalet hela vägen hem efter att jag
    >hade upptäckt det!!!
    >:7 :7 :7 inte för att det låter så mycket men det är lika trevligt
    >varje gång…

LOL
    What ever makes u happy….:-)

Aquila Without Wheels

Subbarist
    Deltagare

>LOL
    >What ever makes u happy….:-)
    >
    >Aquila Without Wheels

Grabben du såg ju själv ut så här :7 :7 :7 efter provturen med min subba idag… 😉
    ——-PID——-

Aquila
    Deltagare

Hörde oxå, låter RIKTIGT nice!!:9
    Du kan ju gissa hur det kommer låta med en öppen dump istället!! Fan Nicole kommer ju vakna vettskrämd varje gång du växlar!!
    Aquila Without Wheels

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.