› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Hur viktigt är det att alla däck är lika slitna?!
- Detta ämne har 32 svar, 3,283 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
19 februari, 2007 kl. 11:17 #74470
IMPREZA FOREVER
DeltagareHoppas inte att grejjorna är så klena att den inte tål att
det blir slitet mer bak än fram vise versa
Det brukar ju bli mer slitage bak. Men det är väl hjulen på samma axel som det pratas om?
19 februari, 2007 kl. 12:29 #74473Jimmya85
DeltagareSom sagt så rör det nog sig om framvagnsinställning i mitt fall. Båda framdäcken har runt 4-5 mm i mitten, men helt blanka i sidorna. Var så när jag köpte den. Tycker inte heller att 2 mm borde göra nån skillnad, däremot har jag hört att detta är absolut max, iaf på en audi rs4
Mvh
19 februari, 2007 kl. 18:50 #74451FeA
DeltagareDäcken sliter mer i fram. 2mm skollnad ska inte vara någon fara för mellandiffen.
Köp 2 nya och lägg dom i fram, och gör självklart en framvagnsinst. 🙂20 februari, 2007 kl. 07:34 #74474Jimmya85
DeltagareTack 😉
Ska fixa det direkt22 februari, 2007 kl. 20:21 #74467Desen
DeltagareSom sagt så rör det nog sig om framvagnsinställning i mitt fall. Båda framdäcken har runt 4-5 mm i mitten, men helt blanka i sidorna.
Det är inte så att däcken är körda med på för tok lite lufttryck? Därför då får man just det fenomenet.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!24 februari, 2007 kl. 09:23 #74471killemannen
DeltagareDe finns ett enklare sätt att lösa era problem med detta.
Vissa däckfirmor slipar ned däcken för oss med 4 krafs, finns iaf på några firmor här i Norrbotten 🙂
28 februari, 2007 kl. 15:13 #74475Jimmya85
Deltagare:D. Jo, men är det inte alldeles nödvändigt pga ras, så ogillar jag tanken att slipa ner ett par splitter nya däck som gjort avtryck i plånboken 🙂
18 mars, 2007 kl. 14:03 #74476Jimmya85
DeltagareHej. Pratade med chefen för subaru rally, han kunde varenda liten skruv i min bil. Enligt han, vilket bör vara en av de kunnigaste svaren man kan få, så får det INTE skilja mer än 1.3 mm fram/bak. På mina skiljde det 2 mm om jag skulle köpt 2, så det blev 4 :/.
Mvh Jimmy
19 mars, 2007 kl. 06:48 #74454Pasi_k
DeltagareHej. Pratade med chefen för subaru rally, han kunde varenda liten skruv i min bil. Enligt han, vilket bör vara en av de kunnigaste svaren man kan få, så får det INTE skilja mer än 1.3 mm fram/bak. På mina skiljde det 2 mm om jag skulle köpt 2, så det blev 4 :/.Mvh Jimmy
Är det Verkligen samma problem med Dccd???
19 mars, 2007 kl. 07:47 #74477Jimmya85
DeltagareHej. Pratade med chefen för subaru rally, han kunde varenda liten skruv i min bil. Enligt han, vilket bör vara en av de kunnigaste svaren man kan få, så får det INTE skilja mer än 1.3 mm fram/bak. På mina skiljde det 2 mm om jag skulle köpt 2, så det blev 4 :/.Mvh Jimmy
Är det Verkligen samma problem med Dccd???
Det vågar jag ej uttala mig om, lät i telefonen som han menade generellt. Men eftersom vi pratade om min bil, utan dccd, så vet jag bara att på min modell, så gällde det till 100 %
19 mars, 2007 kl. 08:29 #74455Pasi_k
DeltagareOkej..
VEM var det du snackade med..?Svårt med detta efter som jag inte hört att nå´n rasat nått på G av detta?
Är det nå´n som hört/sett att detta har hänt?Mvh Pasi.
19 mars, 2007 kl. 12:15 #74478Jimmya85
DeltagareOkej.. VEM var det du snackade med..?Svårt med detta efter som jag inte hört att nå´n rasat nått på G av detta?Är det nå´n som hört/sett att detta har hänt? Mvh Pasi.
Har inte namnet i huvudet. Var farsan som skötte konversationen eftersom han blivit tipsad av en annan bilmek. att denna killen var riktigt duktig. Var beläget någonstans runt Hässleholm (Vinslöv)och han var chef för Subaru Rally Team Sweden
Jag har inte en aning om folk rasat bilarna pga detta, följde mest hans råd. Enligt han så var det en del bilar i hans vetskap som rasat pga detta, oftast i rally världen. Men han gav också tips om andra saker, som inte överrensstämmer med diverse forum, som man får ta till sig om man vill. bland annat att bilen inte skulle gå på helsyntet, utan halvsyntet mineral 20/50, att växellådorna håller överlägset bäst med quckerstateolja och att BP6ES stiften användes i alla deras rallybilar.(Farsan sa att jag inhandlat platinumstift vilket han tyckte var superlyx)
Finns många olika ideer om allting, men han verkade ha stenkoll. Det med däcken är väl som allt annat, från bil till bil och person till person, jag körde på mottot -Better safe then sorry efter jag hört hans åsikter om detta iaf. Men är övertygad om att subarun säkerligen skulle klara några mm däckskillnad utan att rasera
19 mars, 2007 kl. 13:56 #74456Pasi_k
DeltagareHar inte namnet i huvudet. Var farsan som skötte konversationen eftersom han blivit tipsad av en annan bilmek. att denna killen var riktigt duktig. Var beläget någonstans runt Hässleholm (Vinslöv)och han var chef för Subaru Rally Team Sweden Jag har inte en aning om folk rasat bilarna pga detta, följde mest hans råd. Enligt han så var det en del bilar i hans vetskap som rasat pga detta, oftast i rally världen. Men han gav också tips om andra saker, som inte överrensstämmer med diverse forum, som man får ta till sig om man vill. bland annat att bilen inte skulle gå på helsyntet, utan halvsyntet mineral 20/50, att växellådorna håller överlägset bäst med quckerstateolja och att BP6ES stiften användes i alla deras rallybilar.(Farsan sa att jag inhandlat platinumstift vilket han tyckte var superlyx)Finns många olika ideer om allting, men han verkade ha stenkoll. Det med däcken är väl som allt annat, från bil till bil och person till person, jag körde på mottot -Better safe then sorry efter jag hört hans åsikter om detta iaf. Men är övertygad om att subarun säkerligen skulle klara några mm däckskillnad utan att rasera
Lite OM Bakfoten har du allt fått det..
Nå´n Chef Över Subaru rally Team Sweden Är INTE Tommy..
Han har bara hand om sonens rally Verksamhet. Stoffe Nilsson..
Samt Säljer subarus.Tror nog ni har blandat ihop det där med att din bil är en rallybil??
20 Olja på Vintern hade jag då inte försökt med.
Att det Sitter Platinum stift är nog för att det är ett helvete att byta dem…Detta är vad jag tror iallafall.
Funkar det i Rallybilen Funkar det säkert i din bil med…Mvh Pasi.
19 mars, 2007 kl. 14:13 #74480Niklas
DeltagarePunktering på slitytan lagar man på fem minuter på däckfirman. Enkelt och gott!
19 mars, 2007 kl. 14:21 #74479Jimmya85
DeltagareHar inte namnet i huvudet. Var farsan som skötte konversationen eftersom han blivit tipsad av en annan bilmek. att denna killen var riktigt duktig. Var beläget någonstans runt Hässleholm (Vinslöv)och han var chef för Subaru Rally Team Sweden Jag har inte en aning om folk rasat bilarna pga detta, följde mest hans råd. Enligt han så var det en del bilar i hans vetskap som rasat pga detta, oftast i rally världen. Men han gav också tips om andra saker, som inte överrensstämmer med diverse forum, som man får ta till sig om man vill. bland annat att bilen inte skulle gå på helsyntet, utan halvsyntet mineral 20/50, att växellådorna håller överlägset bäst med quckerstateolja och att BP6ES stiften användes i alla deras rallybilar.(Farsan sa att jag inhandlat platinumstift vilket han tyckte var superlyx)Finns många olika ideer om allting, men han verkade ha stenkoll. Det med däcken är väl som allt annat, från bil till bil och person till person, jag körde på mottot -Better safe then sorry efter jag hört hans åsikter om detta iaf. Men är övertygad om att subarun säkerligen skulle klara några mm däckskillnad utan att rasera
Lite OM Bakfoten har du allt fått det.. Nå´n Chef Över Subaru rally Team Sweden Är INTE Tommy..Han har bara hand om sonens rally Verksamhet. Stoffe Nilsson..Samt Säljer subarus.Tror nog ni har blandat ihop det där med att din bil är en rallybil??20 Olja på Vintern hade jag då inte försökt med.Att det Sitter Platinum stift är nog för att det är ett helvete att byta dem…Detta är vad jag tror iallafall.Funkar det i Rallybilen Funkar det säkert i din bil med…Mvh Pasi.
Okay. Kanske lite av en misskommunikation mellan mig och farsan, som jag förstod det så var han ”ägare” för detta, missförstånd då alltså. Kan det varit Stoffe han snackade med då? Lite OT dock, var däckskillnaden vi grottade ner oss i
Blandat ihop att min bil är en rallybil? Deras firma tog hem RA versioner som de byggde om med burar osv, samt skickade iväg Ecu upp till Trollhättan. Vi ville ha råd angående Wrx type RA, alltså min bil, som inte ska brukas i Rally, vad är ihopblandat?
Bilen ska inte brukas på vintern, därav fick vi också råden angående olja därefter.
Och nej, platinum stift sitter inte i den, det var jag som köpt detta till den, pga jag ville ha ett par riktigt bra stift. Enligt han så funkade 6ES stiften lika bra en säsong.
Ja, det mesta bör väl fungera i en bruksbil till en viss mån, om det klarar av de påfestningarna de får ta i ett rally
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.