• Detta ämne har 7 svar, 814 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Lasse.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6165
    Robban25
    Deltagare

      Snacka om att man när glad nu, va för en stund sen iväg o bytade in min Honda Accord -99’a mot en Impreza 00’a!!
      Bilen går ju som ett skållat troll..=) Får den på fredag.. Längtar längtar längtar…
      Nu får man ju bli medlem i denna trevliga klubben också. Är förnärvarande medlem i Honda klubben för jag har en Honda Civic Vti också.
      Är 119000:- för mkt för en Impreza som gått 14000mil?
      Bilen va jäkligt fin, fullservad o en ägare. En äldre man som haft bilen sen ny. Det sitter också ett rostfritt avgas från Ferrita på samt 16″ Speedline fälgar.

      Hoppas på många roliga år tillsammans med er.

      Hur är föressten en Impreza att äga? Har hört att dom håller väldigt bra. Stämmer det?

      Skulle vara roligt med lite tips o trix hur man får upp flåset på bilen. Vill hemskt gärna ha lite pys ljud från turbon, men vet ej hur jag bär mig åt.

      MVH. Robban

      #77560
      christopher
      Deltagare

        fraSSe

        Tjena!

        “Bilen går som ett skållat troll” skrev du men vill redan veta hur man skrämmer upp den 🙂 :)??
        Pysljudet du söker är nog från dumpventilen, och kan höras bättre om man tar bort “insugsljuddämparen” som sitter under höger skärmen.

        Vill man ha riktigt rallyljud så får du byta orginal dumpen mot en värre som är atmosvärisk. (Kanske inte helt bra med orginal box då den luften blivit uppmätt en gång av LMM:en)

        Men bilen var försedd med ferrita 3″ :)så det mesta du lär höra är nog avgasljud 🙂 … jag kör med samma!

        Men 14000 mil på en -00:a, har gubben kört Taxi eller bud bil?
        Lycka till
        /
        fraSSe

        #77563
        Robban25
        Deltagare

          Ok, då vet jag hur jag ska göra med dumpen då!
          Fattar inte heller hur han har lyckats att köra så långt med bilen.
          Men man kan ju iallafall vara säker på att mätaren inte är skruvad!! =)

          Hur blir det med öppet filter på en Impreza då? Är det värt att skaffa. Hade isåfall tänkt mig ett konfilter från HKS. Provade en Impreza en gång på bilprovningen som hade ett sånt filter. Tycker att det ser maffigt ut!
          Jag jobbar på Bilprovningen därav att jag provade bilen där.

          MVH..

          #77559
          Subbahenke
          Deltagare

            Luftmängdmätaren ha en tedens att kunna ge upp med öppet filter, jag skulle köra med ett bättre panelfilter och fimpa insugsljuddämparen. “Det är bättre att vara trygg än ledsen” Men det finns många(få?) som lyckats få det att hålla med öppet filter också.

            Mvh Henke

            #77564
            Robban25
            Deltagare

              Ok, då skaffar jag ett insatsfilter istället då.
              Litar på er! =)

              Fan va jag längtar till fredag.. Då ska det gasas!!!! hehe

              #77562
              TT
              Deltagare

                Kul, mera medlemmar, välkommen! Angående filter är det värt att läsa på lite innan man börjar modda. Se tex

                http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID11/108.html#

                Mer (kall) luft till motorn innebär mindre effektförlust (dvs bra) men kanske avkall på mer partiklar som tar sig in = sämre effekt om några år vilket innebär att vinsten äts upp med tiden om man har otur och inte sköter sitt öppna filter.

                Att ta bort dämparen innan luftfiltret hittar du på

                http://www.scoobymods.com/forums/

                Lycka till!

                /TT

                #77565
                Robban25
                Deltagare

                  Nu har jag äntligen varit o hämtat bilen.. Så jäkla nice den är. Går skitbra ju!
                  Hoppas på många trevliga år med er på Impreza klubben..

                  Haj!!!! Nu ska jag ut o gaaaaasa!!!! =)

                  #77561
                  Lasse
                  Deltagare

                    LAST EDITED ON Jul-26-02 AT 02:28PM (GMT)
                    Grattis! Hoppas du blir nöjd. Välkommen in i gänget. 😀

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.