Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36108
    Outback-Joel
    Deltagare

      Hej!

      Har en Outback -10, diesel, som likt många andra har rent av farligt dåliga strålkastare.

      Nya strålkastare går på drygt 18 000 inkl. montering. Begagnade verkar vara svårt att få tag i. (Saknar OEM-nummer för köp från Tyskland.)

      Hur har ni andra Outback -10 ägare löst detta problem? Känns inte så kul att behöva köpa nya då jag hört att strålkastare på Subaru överlag är usla. Är jag garanterad bra lysen om jag väljer att köpa nya?

      Oerhört tacksam för svar!

      Hälsningar,
      Outback-Joel

      #289069
      Manor
      Deltagare

        Hej!

        Har en Outback -10, diesel, som likt många andra har rent av farligt dåliga strålkastare.

        Nya strålkastare går på drygt 18 000 inkl. montering. Begagnade verkar vara svårt att få tag i. (Saknar OEM-nummer för köp från Tyskland.)

        Hur har ni andra Outback -10 ägare löst detta problem? Känns inte så kul att behöva köpa nya då jag hört att strålkastare på Subaru överlag är usla. Är jag garanterad bra lysen om jag väljer att köpa nya?

        Oerhört tacksam för svar!

        Hälsningar,
        Outback-Joel

        Det är möjligtvis inget som Subaru tar som “goodwill”…värt attkolla åtminstone. Problemet är väl känt vid detta laget…

        #289071
        Outback-Joel
        Deltagare

          Tack för svar!

          Jo det gör de, men jag fick till svar att de inte byter mina pga miltalen. Så då återstår att bekosta det själv eller hitta en annan lösning.

          #289070
          Christian S
          Deltagare

            det sitter väll samma strålkastare på legacy? har du xenon eller halogen? det finns 2 sidor med strålkastare på bildelsbasen https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Subaru/SUBARU-LEGACY/2010_2020/Frontdetaljer/Strålkastare/Alla/ och artnr borde stå på den gula klisterlappen som syns på bilden nedan eftersom vissa har skrivit ut artnr på dom

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.