Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #788
    Boltz
    Deltagare

      Hej på er!

      Ja det är den där knasbollen med Forestern igen. Jag skulle vilja ha lite råd om vad jag ska hitta på med min bil. Jag har försökt att få JRM att svara på min fråga huruvida dom kan hjälpa mig med ett liknande paket som detta (speciellt XC kittet)

      http://www.mrtrally.com.au/performance/docs/MRT-Power-Kits-Forester-XT-MY04-on.pdf

      Men dom tycks inte vara intresserade, för nån respons efter mina 2-3 mail till dem har man inte fått 🙁

      Så frågan är… om man ska göra något själv (tills nån kan hjälpa mig med en mappning), vad rekommenderar ni i så fall? Ska beställa lite grejs för att få ordning på väghållningen, men det gör ju knappast kärran snabbare. Jag vill inte hålla på med piggybacks och annat trams som bara kan kosta en massa pengar vid eventuellt ras.

      Hur skulle det fungera med en boost control? (blygsam ökning önskas.. från 11 till 13 psi kanske) Vad gör ni grabbs som har en TD04 och surrar under huven… hur mycket vågar man skrämma upp? Jag fårstår att jag är tämligen begränsad tills någon vill hjälpa mig att fixa till ECUn, men nåt skoj skulle man väl kunna göra??

      Andra ideér förslag mottages med stor tacksamhet.

      #40471
      Gustaf
      Deltagare

        Hallå!

        Försöker övertala far min att köpa nya 2.5XT’n så det är aktuellt med lite budgetuppgraderingar här också.

        Vet inte om forestern kör med samma sprut som Imprezorna bortsett från elektroniskt spjäll men det borde inte vara några problem att öka laddtrycket litegranna i alla fall.

        Koppla in en lambdamätare och laddtrycksmätare och pys upp det en bit. Be en kompis hålla koll på lambdan bara. I regel så ligger boostcuten innan den leanar ut så det borde inte vara några problem.

        MVH Gustaf

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.