• Detta ämne har 10 svar, 3,419 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år sedan av huangsi.
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15048
    Niklas
    Deltagare

      Någon som vet en site där man kan ta hem Illustrator-filer av kända logotyper? Skulle vilja ha en Pirelli-logotyp bland annat. I värsta fall får man väl göra en egen…fast det är kanske svårt?

      #155559
      badlynx
      Deltagare

        Prova med http://www.dekaltrim.nu

        MVH badlynx

        🙂

        #155560
        Niklas
        Deltagare

          De har inte längre Pirelli-dekaler, fattar inte varför de tagit bort den. Dessutom tillverkar de inte dekalerna själva utan beställer dem från USA. Så de lär inte ha några Illustrator-filer. Om de skulle ha tvivlar jag starkt på att de skulle lämna ut dem, det är ju dem de lever på. 😉

          #155555
          Strat
          Deltagare

            http://logo.nino.ru/ 😀

            Kom ihåg at du måste ha licens för att få använda dom 😉

            #155556
            Strat
            Deltagare

              Jag skickade .ai filer till dekaltrim.nu och de skar ut dem precis som jag ville ha dom. Han kanske har sålt skärarn’? 😮

              #155561
              Niklas
              Deltagare

                Bad om att få MOTUL-dekalerna i specialutförande men han sa att det inte gick då de beställde dem från USA så det var de storlekarna som fanns på hemsidan man kunde köpa, inga specialare.

                Strat: GRYM LÄNK! 😀 :7

                #155557
                Strat
                Deltagare

                  Jag fick ju motul utskuret? Konstigt…

                  #155562
                  Niklas
                  Deltagare

                    Jo, men du skickade ju en EPS-fil till dem, då kan de göra precis som du vill ha det. Jag köpte via deras hemsida och då blir det lite svårare för dem. Då tar de färdiga dekaler som de köpt in…antar jag.

                    #155558
                    deegan_
                    Deltagare

                      Har sagt det förr…kolla med http://www.Dekaltrim.com.
                      Är där stup i kvarten och gör dekaler..
                      Skär ut vad som helst på notime..
                      Känns det inte lite overkill att beställa klibbor från andra sidan atlanten?;)

                      /Johan

                      #155563
                      Niklas
                      Deltagare

                        Jag har inte sagt att JAG beställer från USA, jag sa att DE gjorde det. Därför kunde man inte få vilken storlek som hellst utan endast de som finns i listan på deras hemsida. Men nu har jag blivit bundis med dem och allt är fixat.

                        #155564
                        huangsi
                        Deltagare

                          Ska du ändå börja greja om din logo så kan du ju kika på Freehand eller Illustrator som är dom ledande programmen. Det finns trials att ladda ner på respektive hemsida.

                          Själv köpte jag häromdagen en XP-Pen Deco Pro Graphic Tablet just för att den har lutningsavkänningen . Jag använder ritplatta nästan helt uteslutande för bildbehandling i Photoshop och skapande av illustrationer i Illustrator.

                          Föredrar den framför illustrator eftersom den har ett nytt innovativt sätt att arbeta med vektorgrafik, känns snabbare och smidigare att utföra saker.

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.