Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #491
    ca6
    Deltagare

      Vet inte om det hör hemma här, kanske kan skylla på att det är min första post.
      Hittade denna annons på blocket:
      http://www2.blocket.se/view/1652958.htm?l=0&c=1&city=0

      Det är en Impreza Kombi 2.2L från 1994.
      Vad jag hittat, så borde bilen vara en 95:a importerad från t.ex. USA.
      Är det någon som känner till något om den här modellen?

      Skulle det bli svårt att hitta delar till den? Om inte, vore det förmodligen en rätt trevlig bil till ett för mig bra pris.

      /ca6

      #38222
      ca6
      Deltagare

        oj vad mycket svar jag fått. 😉

        Bilen visade sig vara en import från tyskland och den nuvarande ägaren har stoppat i en Legacymotor. Bilen var tydligen besiktigad & godkänd, men det känns ändå lite risky att köpa den. Antar att den kan bli hyffsat svår att bli av med om jag ska sälja den…

        /ca6

        #38220
        GrizzlyBear
        Deltagare

          Tänkte faktiskt svara igår, men det kom annat ivägen, så jag hann inte 🙁

          Motorn är ju som sagt samma som i Legacy 2.2, så delar till den lär inte vara något problem.
          Min mor hade tidigare en 2.2 Legacy och jag kan intyga att den var mycket trevlig att köra. I en Impreza lär den motorn vara hyggligt pigg också. Så den är säkert mycket trevlig.
          Jag skulle själv inte ha något emot att ha 2.2l eller 2.5l motor in min GL, men jag undrar om det är så många andra som är intresserad av det. Så den kanske kan vara lite svår att sälja. Men Subaru är väl överhuvud taget inte så lättsålda. Om det inte är en Impreza GT vill säga 😉

          /Björn

          #38223
          ca6
          Deltagare

            Tack för svaret.
            Jag kollade lite i ett amerikanske forum, där verkade det inte helt fjärran att dom monterade in EJ22 istället för 1.8Lmotorn, så det borde väl funka.

            I nuläget behöver jag dock en bil som jag kan lämna in på verkstad för att få den fixad, då jag inte kommer ha tillgång till varesig garage eller folk med kunskap att mecka, så jag får stå över den…plus att jag bor en bra bir från stockholm.

            Fast det är säkert en mkt trevlig bil så länge den funkar 🙂

            #38221
            dlehtihet
            Deltagare

              Låter faktiskt som en skoj bil. 2.2 liters rovan sitter ju (som ni säger ovan) också i Legacyn så möjlighet att få saker och ting fixade bör ju absolut inte vara något problem. Däremot 1.8 liters snurran fanns väl inte så värst länge i Sverige (typ 89-92 i Legacyn).

              M v h

              Danne

              #38224
              ca6
              Deltagare

                Jag avstår..är för feg.
                Lutar åt en Peugeot 306 S16/GTI istället…får se vad budgeten tillåter.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.