Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35767
    Duvan
    Deltagare

      Hej
      Jag beställde en generator och fick hem den idag när jag skulle montera den upptäckte jag att det inte var samma kontakt på,den nya som på den gamla. Impreza GG 2005 EJ201

      Ny : kontaktdon med 3 stift
      Gammal : endast 1 stift

      Hur skall jag hantera detta problemet

      1. Koppla in sladden på en av generatorns kontaktstift. Vilket stift ?
      2. Skicka tillbaka generatorn som felköp ?
      3. Om 2:an var skall jag köpa en som passar med befintligt kontaktdon 1 stift

      Kontaktdonen med ett stift är vit å syns i bilden

      #288097
      TommyToad
      Deltagare

        Hej
        Jag beställde en generator och fick hem den idag när jag skulle montera den upptäckte jag att det inte var samma kontakt på,den nya som på den gamla. Impreza GG 2005 EJ201

        Ny : kontaktdon med 3 stift
        Gammal : endast 1 stift

        Hur skall jag hantera detta problemet

        1. Koppla in sladden på en av generatorns kontaktstift. Vilket stift ?
        2. Skicka tillbaka generatorn som felköp ?
        3. Om 2:an var skall jag köpa en som passar med befintligt kontaktdon 1 stift

        Kontaktdonen med ett stift är vit å syns i bilden

        Jag har hört att man kan köra 1-trådsgenerator istället för 3-tråds, men inte tvärtom. Det är möjligt att du kan koppla något motstånd mellan två av polerna på generatorn för att “lura” den att den ska ladda. Jag skulle skicka tillbaka den, lättare så.

        Edit: Den motorn ser färsch ut. Var det du som byggde WR3 kitcaren?

        #288099
        Duvan
        Deltagare

          Jag hittade denna.
          Kan jag koppla in min enkelledare på L?
          L=Lampa
          Och strunta i att koppla in de andra ?
          Kan detta skada generatorn

          Jag har tittat på bilder på generatorer till andra Subaru Impreza , olika modeller och årsmodeller, å ALLA hade dessa 3 kontakter, ingen med enkelledare.

          #288098
          TommyToad
          Deltagare

            Jag hittade denna.
            Kan jag koppla in min enkelledare på L?
            L=Lampa
            Och strunta i att koppla in de andra ?
            Kan detta skada generatorn

            Jag har tittat på bilder på generatorer till andra Subaru Impreza , olika modeller och årsmodeller, å ALLA hade dessa 3 kontakter, ingen med enkelledare.

            Den kommer aldrig ladda om inte sense är inkopplad. Hur den bör vara inkopplad vet jag inte.

            #288100
            Duvan
            Deltagare

              Jag hittade denna infon på en buggy site, så jag chansar på att det funkar men jag kommer inte kunna testa förren nästa vår.

              1) The BATT + will go to the post on the alternator with the nut on it.
              2) There is a jumper wire from the post with the nut on it and the BATT + wire. The other end of that jumper goes to the center pin of the harness plug on the alt.
              3)The last wire is the Original VW wire that is coming from the light in the dash. You need to find out what wire is hot from the dash bulb (idiot light). Once you know which wire comes from the dash lamp/idiot light then that wire goes directly to the EDIT: BOTTOM pin of the harness plug on the alt. (Thanks John D for pointing out my error)

              There is another pin (wire in your case because you have the correct Subaru pigtail) that will not be used

              http://http://www.dunebuggyarchives.com/forum/board_show.pl?bid=25

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.