- Detta ämne har 9 svar, 2,820 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av salmon.
-
FörfattareInlägg
-
20 oktober, 2011 kl. 18:51 #26971salmonDeltagare
lägger upp en liten tråd här så man får diskutera lite med lika sinnade,
köpte min gt för 3 år sedan, mycket racklig bil, eltejp och blå silicon var melodin, det som var bra med bilen var att det var nya fram lampor och fin rostfri downpipe i 3″… sen var det inget mera,
fick den till bra pris iallafall. sedan dess har det mesta fixas till,
lådan togs isär och monterades ihop på RÄTT sätt, och då vart den bra,
bromsarna renoverades med nya skovor och belägg runtom, oken var fast rostade och jävliga, 1 fick köpas nytt, blev hålborrade ferodo skivor ock ferodo 3000 belägg,monterade in ett link g4 system vintern 2009 och plåste ena toppackkningen på nyårs afton=) då rev jag ut motorn och snyggade till altihopa, monterade ett fmic kitt ,silicon slang till turbon,och ett svamp luftfilter och en öppen dump,
mot vintern 2010 monterades ett sellholm chassi med 50mm fjäderben, nya braid winter fälgar å däck, stora svarta stänk lappar, frid å fröjd där ifrån,
men så kom den vanliga penga krisen under denna sommar och chassiet och fälgarna såldes av, ångrar det idag,,,
så nu denna vinter fortsätter historien om den röda jäväln.
byggde nytt avgasrör i 2.5″ rostfritt med keramisk race katt,
låter gött,, lät gött mena jag, rullade av bilen från bil lyften för att fortsätta repa i fronten* tycker det knackar lite konstigt från främre delen av motorn, hmm? river ut kylare och skall nolla motorn med handkraft på remmskivan, hittade ett glapp på 3cm på remskivan, kul=)rev isär kam transmisionen och kilspåret i veven var dåligt och vevaxel drevet var oxå dåligt å äver sväng dämpan var kaputt, hadde säkert gått att repa på platts på nå halv taskigt sätt men sån e inte jag, rev ut motorn och isär med hela pankakan, här står jag idag,
har en version 4 motor, fick tag på en komlett men halvt isär mekad ver 5 motor, så skall ta de bästa från dom bägge, topparna från v5 motorn var ventil sallad i så dom andvänder jag ej, + att jag inte orkar byta insug,
*vill till lägga att jag lägger mina pengar på drivlina å chassie inte på styling, och jag har inte kört 4wd förut “3år tebax” så blir mycket ful rep på det extriöra.
forts följer med lite bilder
20 oktober, 2011 kl. 19:02 #230896SubbzeroDeltagareSkall följas!
Lycka till 🙂20 oktober, 2011 kl. 19:20 #230888salmonDeltagareen har gjort lista på bilen
silicon slang mellan luftfilter och turbo, hela vägen
svamp luft filter
nya broms skivor och klossar
öppen dumpventil
lättat svänghjul
exedy 2 koppling inshimsad
styrsystem – Link g4
inovative Lc1 bredbands lambda
3″ downpipe i rostfritt
2,5″ rrostfritt avgasrör med keramisk race katt
ny bytt kylare
shortshift
mocka rally ratt
2″ladd mätare i a stolpen
nya jbl 6x9or i hatt hyllan
löstagbart dragoch två bilder innan jag skulle bygga nytt gasrör och en bild på skiten efter5 timmar i garaget
21 oktober, 2011 kl. 17:58 #230889salmonDeltagarehar viktat vevstakar och kolvar idag, även monterat stakarna på veven, imorgon blir det å dra moment och preparera blocket och om det hins så monterar jag ihop det,
23 oktober, 2011 kl. 19:31 #230890salmonDeltagareblev inte mycket i garaget ihelg, lägger upp en bild ändå
vikt på komplett kolv blev 584.4 gram och komplett stake 638 gram31 oktober, 2011 kl. 18:04 #230891salmonDeltagarenu är motorn ihop plockad, baragrenrör och turbo kvar, med det fixar jag ikväll, någon som har köpt å provat en svängnings dämpare i alu?
2 november, 2011 kl. 20:14 #230892salmonDeltagaremonterade i och startade motorn idag, gick fint och inga problem, blev märkbart annan gång i motorn med dom nya kolvarna, ska montera vinterdäcken imorgon och fara ut å se över mappen så allt stämmer, har monterat tillbaka orginal intercoolern så lär behövar justeras en del,
4 november, 2011 kl. 06:15 #230895GilarskiDeltagareDu var riktigt snabb, grymt bra jobbat 🙂
10 november, 2011 kl. 16:39 #230893salmonDeltagareDu var riktigt snabb, grymt bra jobbat 🙂
det är en genuin rally bil =) dom är gjorda för att vara snabb skruvade
har vart å justerat in den nu iallafall och den går förjäkla fint.gjorde stor skillnad med dom nya kolvarna , skallbara vänta på lite snö så skall jag filma en liten film=)31 januari, 2012 kl. 18:32 #230894salmonDeltagareI brist på annat. Funkar dock dåligt utan grepp i 5 cm ny snö
http://www.youtube.com/watch?v=K81rPlLZF90&feature=youtube_gdata_player
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.