- Detta ämne har 21 svar, 10,222 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
14 juli, 2012 kl. 09:09 #28766nessaja89Deltagare
Dax även för mig att göra en projekt tråd om mitt projekt. köpte bilen hösten 2010 och sedan dess har det hänt endel!
Saker som är gjort med bilen efter att jag köpt den:
*K-sport Coilovers
*K-sport 8kolvs ok 330mm skivor fram
*K-sport 4kolvs ok 330mm skivor bak
*Blå Racing bromsvätska
*Stålomspunna bromsslangar
*Komplett Rally dekalkit
*Seibon Kolfiber huv med Sti scoop
*Nerlackad
*17″ Motorsport fälgar (guld lackade nu)
*chippad
*6Pucks sinterlamell
*Stage 4 Tryckplatta
*Daves device
*Wallbro 255l/h pump
*stor Alu kylare
*Bortplockad ac
*4st extra ljus 55W Xenon
*Tonade bakljus
*Wrx kolfiber stänkskyddSaker som kommer:
*Bygga full bur från Finess (påbörjat)
*2Sportstolar
*4punktsbälten
*Klä in bagagerum i durk alu (påbörjat)
*Bygga värre motor/låda
*front matad Intercooler
*Oljekylare i scoopetHär kommer lite bilder!
såhär såg den ut precis när jag hämtat den
Nya fälgar:
Dekalkittning & Montering av Kolfiber huv:
Extraljus montering Xenon 4x55W:
Testar extraljusen, lyser upp riktigt bra:
Lite större bromsar:
På plats:
Fräshat upp under stötfångare bak o fram (HATAR rost):
Det var allt för idag!
/Dennis
14 juli, 2012 kl. 11:48 #245629andreaswrxDeltagareskoj bygga, dock fungera inte några bilder?
kolla även upp med fullbur om du ska besiktiga bilen, kan bli lite tråkigheter annas
14 juli, 2012 kl. 12:02 #245633nessaja89Deltagareskoj bygga, dock fungera inte några bilder?
kolla även upp med fullbur om du ska besiktiga bilen, kan bli lite tråkigheter annas
Nej Såg de också nu! fungerade förut när jag förhandsgranskade de, får kolla på det 🙂
Jajjemen har kollat upp det, tvärstag osv man måste kunna ta bort för att besikta. får ej vara nått som är ivägen vid ur stigning sa de då.
14 juli, 2012 kl. 12:34 #245634nessaja89DeltagareSådär nu ska bilderna fungera! 🙂 ge gärna Tips och förslag att göra den bättre och finare!
14 juli, 2012 kl. 12:40 #245632TomKDeltagareFränt med rally stuk! 🙂
16 juli, 2012 kl. 11:47 #245647BlåMesDeltagareRiktigt häftig! Sjukt ball den blir! 🙂
Dock så undrar jag alltid varför Ksport gör slitsen på skivorna åt “fel” håll? Men det är ju deras val 😛
16 juli, 2012 kl. 18:50 #245635nessaja89DeltagareRiktigt häftig! Sjukt ball den blir! 🙂
Dock så undrar jag alltid varför Ksport gör slitsen på skivorna åt “fel” håll? Men det är ju deras val 😛
Tack!! Ja du det fundera jag också på först trodde pilarna på skivorna gick åt fel håll 🙂 men ventilations hålen går ju åt rätt håll iallafall 🙂 kanske har nått med styrkan på skivorna att göra eftersom kylkanalerna inte går rakt in utan de svänger in i en böjj? Då kanske kanalerna och slitsarna inte kan gå åt samma håll? Eller vad vet jag 🙂
16 juli, 2012 kl. 21:00 #245648BlåMesDeltagareTack!! Ja du det fundera jag också på först trodde pilarna på skivorna gick åt fel håll 🙂 men ventilations hålen går ju åt rätt håll iallafall 🙂 kanske har nått med styrkan på skivorna att göra eftersom kylkanalerna inte går rakt in utan de svänger in i en böjj? Då kanske kanalerna och slitsarna inte kan gå åt samma håll? Eller vad vet jag 🙂
Jo men säg att vattnet kommer på skivan när du åker, är slitsarna som dom är nu så trycks ju vattnet in i centrum och sen forcerar ut bromsbeläggen. Nu ska det ju jäkligt MYCKET till för att vattnet ska pressa ut beläggen men ändå 😛
Ser ändå jäkligt snyggt ut! d—0.o—b16 juli, 2012 kl. 21:39 #245636nessaja89DeltagareJo men säg att vattnet kommer på skivan när du åker, är slitsarna som dom är nu så trycks ju vattnet in i centrum och sen forcerar ut bromsbeläggen. Nu ska det ju jäkligt MYCKET till för att vattnet ska pressa ut beläggen men ändå 😛
Ser ändå jäkligt snyggt ut! d—0.o—bJo precis 🙂 ja de bromsar bra iallafall! 😀 Kommer lite mer bilder på bilen någon dag med guldiga fälgar och sänkt 3cm runt om. blev riktigt fint 🙂
16 juli, 2012 kl. 21:42 #245649BlåMesDeltagareJo precis 🙂 ja de bromsar bra iallafall! 😀 Kommer lite mer bilder på bilen någon dag med guldiga fälgar och sänkt 3cm runt om. blev riktigt fint 🙂
Det vill vi se! 😀
16 juli, 2012 kl. 22:19 #245631GilarskiDeltagareLite större bromsar:
Det var allt för idag!
/Dennis
Grymt jobbat d—0.o—b
19 juli, 2012 kl. 20:31 #245637nessaja89DeltagareTack! Lite info om vad som är gjort sen sist.
Har lagat upp båda bakskärmarna bak pga rost = Färdigt, bilder kommer ,
Lagat upp trösklarna och slipat bort all rost på de.23 september, 2012 kl. 20:07 #245642IggeDeltagareVäntar på bilder! 🙂
Kommer nog bli nice det här tror jag 😀Hur är K-sport coilisarna på “rallyvägar”? Om du testat dom så det vill säga.
Du är inte sugen på att berätta och visa hur extraljusen är monterade? 🙂
Är det 7″-ljus?28 september, 2012 kl. 16:28 #245638nessaja89DeltagareVäntar på bilder! 🙂
Kommer nog bli nice det här tror jag 😀Hur är K-sport coilisarna på “rallyvägar”? Om du testat dom så det vill säga.
Du är inte sugen på att berätta och visa hur extraljusen är monterade? 🙂
Är det 7″-ljus?Glömt uppdatera här lite. har inte blivit så mycket gjort heller för den delen =) K-sport coilsen fungerar hur bra som helst grusväg som asfalt. riktigt bra tycker jag…. Kan lägga upp en bild på extraljusfästet, måste bara knäppa en =) Det är 220mm extraljus jag har.
28 september, 2012 kl. 16:35 #245639nessaja89DeltagareEn liten uppdatering hur bilen ser ut idag. bakskärmarna rostlagade ska bara dit lite dekaler så är de klara.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.