SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Impreza Gt med Fälg problem

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    stoffe86
    Deltagare

Tjena har ett stor problem skule behöva minska breden på fälgarna bak då det tar i lite mycket när man åker,

Har dock lite problem kan inte ställa om cambern heller då de är så tajt 🙁 vad finns de för möjliga tips och trix man kan göra,kan man vinkla fjäderbenet uppifrån tornet???

Fälgarna är ett par Rota d2 18″
      Lite bilder:

Behöver massa med hjälp!!!

Janne248
      Deltagare

Rulla skärmkanterna?
        Vad är det för bredd och dimension på däcken?
        Vad är det för ET på fälgarna?

Jag hade 225/35-18 på 8″ (tror jag) bred fälg på min GT, funkade prima med orginal fjäderben, Tein sänkfjädrar och rullade skärmkanter.

stoffe86
        Deltagare

jo har tänckt på att rulla skärmarna men lite osäker på det om nått skule gå fel va fan gör man då hehe, hur mycker rullar man ut dom ??

För de vore de enklaste sätte att göra de på, men plockar dom inte bort bara den där lilla kanten bara ??

Skule vilja vet vart i sthlm man kan rulla skärmarna och några som är bra ???

Sitter 18″ 225/40 ET vet jag inte

Mvh

tIIMMY
          Deltagare

NB Gummi kan valsa dina skärmar. Mycket bra grabbar där faktiskt. Rekommenderar dem starkt 🙂

Mvh
            Tommie

stoffe86
            Deltagare

okey vart finns dom då ?

mvh

specialized
              Deltagare

okey vart finns dom då ?mvh

Hört talas om Google ? 😉

http://www.nbgummi.se/

Ligger i Stockholm..

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

stoffe86
                Deltagare

Haha nä de är för jobbigt o söka 😛

.zip
                  Deltagare

En kulhammare funkar alltid bra 😛
                    http://images.tradera.com/082/89277082_1.jpg

//.zip

Adam K
                    Deltagare

IDH wheels på Östermalm.
                      PBZ i Uppsala.

stoffe86
                      Deltagare

Hmm ja ingen dum ide en kulhammare måste göra susen !!!:D

NickeH
                        Deltagare

Jag skulle rekommendera att du gör som jag och slipar/fräser/svarvar eller på annat sätt tar bort gods från fälgen baksida. Så att ET-måttet blir större.

Jag har fälgar med ET 47 som är svarvade 5mm antar att det gör att jag har ET 52 nu, fälgaran tar iaf inte i bakskärmen alls lika ofta, kan hända med mycket folk i baksätet och dålig väg.

Känns som det är upplagt för rost om man rullar kanterna iaf om man som jag kör året runt, men det kanske nån annan vet bättre.

Tycker det borde bli konstigt om man rullar kanten bak, hur ser det ut vid över gången till bakkjolen, den är ju i plast och går ju inte rulla. Nån som har en bild på hur det blir med rullade bakkanter.

Förövrigt mkt snygg färg på bilen 🙂

Koffe
                          Keymaster

Det är skillnad på att rulla och att ”stretcha” skärmarna. ”Rullade skärmar” brukar enbart betyda att man rullar/viker in den horisontella biten av skärmkanten I_ > I. Mer än så så tror jag man kan benämna det stretch istället (/). (Förklarande bilder va? =)

Justerbara topplagringar bak kan vara en lösning. Borde gå att få tag på till Imprezan? Något kontraintuitivt kan väl kanske vara att skaffa spacer och sen öka camber? (Spacer för att ökad camber inte ska leda till att däcket tar i fjäderbenet). Eller förlorar man mer frigång på spacer än man vinner på camber kanske? (Spånar lite bara).

Rullade kanter, justerbara topplagringar och stenhårda coilovers så kan du köra 9″ sen :+

stoffe86
                            Deltagare

Min tanke var att jag svarva av fälgarna i bakkant på den så jag kan stäla cambern, och på så sätt lösa problemet, men vet ingen som gör sånt i sthlm ??

spacers tänckte jag också på kostade dock bara 650 spän så de kan vara värt att kolla på tror man fick ut fälgen en 1cm då, då kanske man kan ställa cambern ?

Nån som vet nån firma i STHLM som modifierar om fälgar ??

För o valsa skärmarna käns ju som de sista man vill göra

Adam K
                              Deltagare

Rulla skärmarna är väl det *första* du vill göra?!
                                Bort med den lösa gummilisten, borsta bort allt skräp på ovansidan, rulla/låt rulla, fyll med rostskydd i glappet.
                                Klart, 1-2 cm ökad plats för hjulet, ingen större risk för rost.

Koffe
                                Keymaster

Vill du ändå köra på fälgmod så tror jag Intera i Skogås gör sånt.
                                  Skullman Enterprises i Åkers Styckebruk kan oxå svarva av lite på dem, han är bra att ha å göra med!

//Koffe

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.