› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Impreza Gt med Fälg problem
- Detta ämne har 16 svar, 1,836 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
Koffe.
-
FörfattareInlägg
-
23 november, 2009 kl. 15:57 #5942
stoffe86
DeltagareTjena har ett stor problem skule behöva minska breden på fälgarna bak då det tar i lite mycket när man åker,
Har dock lite problem kan inte ställa om cambern heller då de är så tajt 🙁 vad finns de för möjliga tips och trix man kan göra,kan man vinkla fjäderbenet uppifrån tornet???
Fälgarna är ett par Rota d2 18″
Lite bilder:
Behöver massa med hjälp!!!
23 november, 2009 kl. 17:07 #76313Janne248
DeltagareRulla skärmkanterna?
Vad är det för bredd och dimension på däcken?
Vad är det för ET på fälgarna?Jag hade 225/35-18 på 8″ (tror jag) bred fälg på min GT, funkade prima med orginal fjäderben, Tein sänkfjädrar och rullade skärmkanter.
23 november, 2009 kl. 21:41 #76322stoffe86
Deltagarejo har tänckt på att rulla skärmarna men lite osäker på det om nått skule gå fel va fan gör man då hehe, hur mycker rullar man ut dom ??
För de vore de enklaste sätte att göra de på, men plockar dom inte bort bara den där lilla kanten bara ??
Skule vilja vet vart i sthlm man kan rulla skärmarna och några som är bra ???
Sitter 18″ 225/40 ET vet jag inte
Mvh
24 november, 2009 kl. 11:30 #76328tIIMMY
DeltagareNB Gummi kan valsa dina skärmar. Mycket bra grabbar där faktiskt. Rekommenderar dem starkt 🙂
Mvh
Tommie24 november, 2009 kl. 15:49 #76323stoffe86
Deltagareokey vart finns dom då ?
mvh
24 november, 2009 kl. 18:24 #76316specialized
Deltagareokey vart finns dom då ?mvh
Hört talas om Google ? 😉
Ligger i Stockholm..
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg24 november, 2009 kl. 19:16 #76324stoffe86
DeltagareHaha nä de är för jobbigt o söka 😛
24 november, 2009 kl. 19:40 #76317.zip
DeltagareEn kulhammare funkar alltid bra 😛
http://images.tradera.com/082/89277082_1.jpg//.zip
24 november, 2009 kl. 20:05 #76314Adam K
DeltagareIDH wheels på Östermalm.
PBZ i Uppsala.24 november, 2009 kl. 20:10 #76325stoffe86
DeltagareHmm ja ingen dum ide en kulhammare måste göra susen !!!:D
26 november, 2009 kl. 11:30 #76321NickeH
DeltagareJag skulle rekommendera att du gör som jag och slipar/fräser/svarvar eller på annat sätt tar bort gods från fälgen baksida. Så att ET-måttet blir större.
Jag har fälgar med ET 47 som är svarvade 5mm antar att det gör att jag har ET 52 nu, fälgaran tar iaf inte i bakskärmen alls lika ofta, kan hända med mycket folk i baksätet och dålig väg.
Känns som det är upplagt för rost om man rullar kanterna iaf om man som jag kör året runt, men det kanske nån annan vet bättre.
Tycker det borde bli konstigt om man rullar kanten bak, hur ser det ut vid över gången till bakkjolen, den är ju i plast och går ju inte rulla. Nån som har en bild på hur det blir med rullade bakkanter.
Förövrigt mkt snygg färg på bilen 🙂
26 november, 2009 kl. 14:58 #76318Koffe
KeymasterDet är skillnad på att rulla och att ”stretcha” skärmarna. ”Rullade skärmar” brukar enbart betyda att man rullar/viker in den horisontella biten av skärmkanten I_ > I. Mer än så så tror jag man kan benämna det stretch istället (/). (Förklarande bilder va? =)
Justerbara topplagringar bak kan vara en lösning. Borde gå att få tag på till Imprezan? Något kontraintuitivt kan väl kanske vara att skaffa spacer och sen öka camber? (Spacer för att ökad camber inte ska leda till att däcket tar i fjäderbenet). Eller förlorar man mer frigång på spacer än man vinner på camber kanske? (Spånar lite bara).
Rullade kanter, justerbara topplagringar och stenhårda coilovers så kan du köra 9″ sen :+
26 november, 2009 kl. 15:55 #76326stoffe86
DeltagareMin tanke var att jag svarva av fälgarna i bakkant på den så jag kan stäla cambern, och på så sätt lösa problemet, men vet ingen som gör sånt i sthlm ??
spacers tänckte jag också på kostade dock bara 650 spän så de kan vara värt att kolla på tror man fick ut fälgen en 1cm då, då kanske man kan ställa cambern ?
Nån som vet nån firma i STHLM som modifierar om fälgar ??
För o valsa skärmarna käns ju som de sista man vill göra
27 november, 2009 kl. 07:26 #76315Adam K
DeltagareRulla skärmarna är väl det *första* du vill göra?!
Bort med den lösa gummilisten, borsta bort allt skräp på ovansidan, rulla/låt rulla, fyll med rostskydd i glappet.
Klart, 1-2 cm ökad plats för hjulet, ingen större risk för rost.27 november, 2009 kl. 15:30 #76319Koffe
KeymasterVill du ändå köra på fälgmod så tror jag Intera i Skogås gör sånt.
Skullman Enterprises i Åkers Styckebruk kan oxå svarva av lite på dem, han är bra att ha å göra med!//Koffe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.