- Detta ämne har 10 svar, 1,840 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Red_Mike.
-
FörfattareInlägg
-
19 november, 2011 kl. 21:16 #27191Red_MikeDeltagare
Bilen handlar om en STI 02 svensksåld som ska byggas om för bana. Det hela började på gatan när jag åkte ifrån kompisen i sin supra på ett race, och på nån vänster så slutade det hela med att han ville ha revansh på bana. Så tävlingen bestämdes att den skulle utföras på Mantorp under Gatebil 2012 på något sett. Men vinsten för vinnaren har inte diskuteras än 🙂 Så nu ska bilen byggas om till bana men fortfarande kunna köras på gatan.
Med strikt budget så ska allt inhandlas och monteras under vintern och in till det sista innan GatebilSaker som ska göras:
* Lätta bilen till max
* Lättviktsstol
* FMIC
* Öppet filter
* Bygga eget cold air intake
* Ta bort en Katalysator
* Sidepipe (ev)
* Mappas
* Montera R-däck
* Lacka fälgar
* Fixa bromsventilation
* Byta baklamporSå debuten för bilen och även mig själv på bana blir under gatebil 2012. Hoppas bygget kan intressera någon ;P
Gamla bilder på bilen, enda skillnaden från verkligheten är kolfiber speglar och andra dimkåpor som sitter på just nu.
// Micke
19 november, 2011 kl. 21:25 #232454TomKDeltagareSpännande! 🙂
Men du behöver dock ingen FMIC till den setupen.
Plocka bort båda kattarna och skaffa en race kisse ist 🙂Va ska polarn göra under vintern då?
19 november, 2011 kl. 21:30 #232455GyverDeltagareHäftigt! Lycka till med projektet:) Du ska inte byta bromsbelägg och bromsvätska också om du nu kör med originalgrejer?
/David
19 november, 2011 kl. 22:06 #232449Red_MikeDeltagareTomK: Bilen har steg 1 redan från JRM så det sitter ett Silent system på. Så planen är att ta bort en katt så den klarar besiktningen, Men kan hända att det inte blir någon katt alls. Men om det är racekatt på det systemet har jag inte bekräftat än, men det ska kollas upp. Vad polaren ska göra vet jag inte? det vill han inte säga 🙂 Så jag förbereder väl mig till max just in case så man tar hem segern 😀
Gyver
Tackar!
Bilen åkte på stor servicen innan den ställdes av så den är preppad med
Ferodo vätska och stoptech belägg, Och sen racing oljor i dom andra delarna20 november, 2011 kl. 15:30 #232448Adam KDeltagareJag har ett tips som är ännu bättre:
Boka in dig på varenda banträff och helst också en banlicens eller liknande kurs innan Gatebil. Det kommer du vinna mer på än att trimma bilen inför det.
Visst, lätta så mycket som möjligt, placera helst batteriet i skuffen, bygg gärna ett CAI med filtret i vingen (som Dragsters ap) Och skaffa definitivt R-däck, helst på 17″ fälg.
4punktsbälte kan också vara bra, ‘de lärde’ diskuterar om det är sunt på bil utan bur, att man sitter fast bättre är odiskutabelt. Men skalstol är mest en fråga om utseende och vikt, sitter bra gör du i oe-stolarna också 🙂Men se till att allt är klart innan säsongen drar igång, om bilen måste mappas så boka in det redan nu till i april.
För till syvende och sist: DU gör störst skillnad!20 november, 2011 kl. 17:01 #232446andreaswrxDeltagarebreddnings kit:) för att få denm lite råare
20 november, 2011 kl. 18:46 #232453matte555DeltagareVad för supra har din polare då? 🙂
20 november, 2011 kl. 20:23 #232450Red_MikeDeltagareBra tips adam, jag ska tjuvträna lite i sala innan och köra lite test and tune så jag vet hur bilen beter sig m.m.
Andreaswrx: mm det var väl du som sålde kittet också? 🙂 det har man kollat på en del gånger, men inte prio ett just nu 🙁
555: han har en Supra MKIV, ligger på ca 340hk precis som jag just nu.
20 november, 2011 kl. 20:30 #232447andreaswrxDeltagareBra tips adam, jag ska tjuvträna lite i sala innan och köra lite test and tune så jag vet hur bilen beter sig m.m.
Andreaswrx: mm det var väl du som sålde kittet också? 🙂 det har man kollat på en del gånger, men inte prio ett just nu 🙁
555: han har en Supra MKIV, ligger på ca 340hk precis som jag just nu.
japp jag ahr ett riktigt kit liggande, ska man sticka ut på gatebil så behövs det nog ändras em hel del
20 november, 2011 kl. 20:31 #232451Red_MikeDeltagareOrginal luftburk är nu inlämnad på Race Design så han kan tillverka ett nytt LMM hus så jag kan börja bygga rören. Någon som prövat Apexi filter i subban? borde ju funka hur bra som helst med tanke på att den renade väldigt bra..
får ursäkta dom dåliga bilderna :S
Börjat rensa lite så det blir lättare att jobba.
även hunnit rensa inredningen lite
Kofångaren fick sig en smak av kapen med så intercoolern får lite mer luft.
25 november, 2011 kl. 20:38 #232452Red_MikeDeltagareEfter dagens bravader
Orginal IC borta
Nya IC monterad
Allting på plats, Ett helvete med rören var det, Var mycket lättare på GT bilarna 🙂
Dock så åkte jag på ett problem. Mellan tryckkärlet och kamremskåpan så har jag typ 2-3cm så ett 3″ rör går inte imellan hur mycket man än rensar. Hur har ni andra gjort som har FMIC på NA bilar?. Jag ska ner till skroten imrn och ta ett tryckkärl från en GT eller legacy då jag hörde att dom var smalare.
Imorgon står inpassning av kofångare och det sista i motorrummet på listan
//Mike
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.