- Detta ämne har 88 svar, 11,905 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av sladden.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2012 kl. 18:13 #215205KvarnisDeltagare
Fina Siffror, misstänket att det spoolar lite snabbare på gatan 🙂
14 juni, 2012 kl. 18:54 #215246sladdenDeltagareTackar..
Jo den har ju inte direkt samma spool upp som spec C:n. Så lite segt i början. Men det duger ju helt klart 🙂
Sitter å klurar lite vad man kan göra för att förbättra vridet på botten. mindre avgashus kanske.
14 juni, 2012 kl. 19:13 #215258Fricke.wDeltagareTackar..
Jo den har ju inte direkt samma spool upp som spec C:n. Så lite segt i början. Men det duger ju helt klart 🙂
Sitter å klurar lite vad man kan göra för att förbättra vridet på botten. mindre avgashus kanske.
Twinscroll model, nästa år kannske 😉
Stort jäkla grattis i alla fall 🙂
14 juni, 2012 kl. 19:40 #215247sladdenDeltagareTwinscroll model, nästa år kannske 😉
Stort jäkla grattis i alla fall 🙂
hehe, nej det hoppar jag nog över. blir mindre modifikationer som finslipning evt.
Tackar 🙂
14 juni, 2012 kl. 19:40 #215202SubarumickeDeltagareGrattis!! är det hjul effekt?
14 juni, 2012 kl. 19:48 #215218MuminDeltagareGrattis sladden till fina siffror 😉
14 juni, 2012 kl. 20:19 #215261SteeweDeltagareGrattis!! är det hjul effekt?
Det står engine så i motorn. 😀 Alltid intressant med drivlineförluster osv.
14 juni, 2012 kl. 20:23 #215242sladdenDeltagareTack.. Nä det är motorn som levererar det. Kan plocka ur lite till om jag vill, men ja valde att inte stressa den allt för mycket.
15 juni, 2012 kl. 05:51 #215206KvarnisDeltagareNä det måste vara en ordentligt safe map.
Du kan kan nog go ned på 0.63 då 0.82 kanske är väl stor för en 2.1l
Men för banracing gäller ju mer att ha rätt växel i 😀
Finns nog uppåt 100 till att hämta om det stressas nära gränsen 🙂15 juni, 2012 kl. 06:20 #215276TomKDeltagareGrymma sifror! 🙂
15 juni, 2012 kl. 17:30 #215248sladdenDeltagareNä det måste vara en ordentligt safe map.
Du kan kan nog go ned på 0.63 då 0.82 kanske är väl stor för en 2.1l
Men för banracing gäller ju mer att ha rätt växel i 😀
Finns nog uppåt 100 till att hämta om det stressas nära gränsen 🙂Jo jag vill hålla den safe. ingen mening att kläma ur det sista å riskera livslängden på motorn.
hade ett 62hus från början men byte ut det mot 82. byter ja tillbaka så riskerar man ju surge :/
ja helt klart, bara lära sig köra högt upp i registret.
15 juni, 2012 kl. 22:17 #215207KvarnisDeltagaretror det har funkat .63 på 2.1l
Twin scroll är ju rätt meckigt att fixa med, .63 hus röstar jag på 🙂
Iom 2.1l, hade du åkt med 2.5l hade det varit nå annat :), men 6 petat brukar va rätt starka utan ladd 🙂
Sen är det väl så att kammarna spelar in lite med.F-n ska du inte åka upp te mitt svergie, finns nog plats i en stuga med lite andra salta sillar 😀
16 juni, 2012 kl. 07:34 #215269GilarskiDeltagareGrattis, fin-fina nuffror ! d—0.o—b
16 juni, 2012 kl. 10:23 #215249sladdenDeltagaretror det har funkat .63 på 2.1l
Twin scroll är ju rätt meckigt att fixa med, .63 hus röstar jag på 🙂
Iom 2.1l, hade du åkt med 2.5l hade det varit nå annat :), men 6 petat brukar va rätt starka utan ladd 🙂
Sen är det väl så att kammarna spelar in lite med.F-n ska du inte åka upp te mitt svergie, finns nog plats i en stuga med lite andra salta sillar 😀
ja evt så testar jag ett 63hus senare. Förtillfället får det duga.
Nej twin scroll är inte intressant, vill bara göra lättare modifikationer i nuläget.
hoppar på den körningen. test på gatan som gäller först nu. då ja har lite misständningar i bland. ska testa å byta vevaxelgivaren å se om det hjälper.
16 juni, 2012 kl. 22:08 #215250sladdenDeltagaretaskig mobil film
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.