Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 100 totalt)
  • Författare
    Gyver
    Deltagare

Jo det stämmer bra.
      Be Josh skriva ner värdet åt dig. Jag betalade några hundringar i moms och tull och paketet var större än en flytt kartong. 😀

Jodå, jag passade på också att få han att skriva ner värdet på fraktsedeln:D

Christian S
      Deltagare

Är inte importimageracing.com baserat i USA?? Därav oron för tull plus moms kanske?

tänkte bara på importcarparts.co.uk

tänkte inte på att han beställde ifrån 2 olika företag varav det ena tydligen ligger i usa.

Gyver
        Deltagare

Uppdatering! 🙂

Gilarski
          Deltagare

Fasiken va nice 😀

Det där kommer bli hur bra som helst. Var nu bara noga & ta det lungt när du sätter ihop allt. Jag har en CD med data/bilder
            utifall du saknar underlag för att skruva ihop allt.

(har inte hunnit svara på ditt PM 😮 )

Gyver
            Deltagare

Jag beställde nyligen lite mätare också för att kunna hålla koll på motorn i fortsättningen, Prosport Stepper 52mm oljetemp, oljetryck och laddtryck med mätarhållare och adapter till motorn. Eftersom jag även har kikat i Gilarskis projekttråd och inte kunde undgå att skaffa en likadan Tegiwa växelspaksförlängare i sommras så hamnade ett quickshift-kit i varukorgen också för att få skön känsla i växlingarna med längre spak 😉

Mätarhållaren ser lite annorlunda ut än på bilden som några av er kanske vet.

/David

Gyver
              Deltagare

Fasiken va nice 😀

Det där kommer bli hur bra som helst. Var nu bara noga & ta det lungt när du sätter ihop allt. Jag har en CD med data/bilder
                utifall du saknar underlag för att skruva ihop allt.

(har inte hunnit svara på ditt PM 😮 )

Jo jag hoppas på det! Är bara nöjd om jag får en körbar bil utav det hela till vintern så man kan dra ut och leka i snön! 😀 Just ja, fixade en ny uppsättning RaceEquip svarta stänklappar innan motorn rasade också men har inte tänkt på att montera dem än :p Tack för erbjudandet, men jag har all info jag behöver inför monteringen 🙂

/David

Marcus_petersson
                Deltagare

Hejsan.

Var noga med att mäta in lagerspelet ordentligt. Jag har haft problem med acl ramlager nu i höst. Har fått 3uppsättningar lager som har gett för stort lagerspel. Jag själv fuskade med att mäta lagerspel på ramlagren och fick plocka ur motorn 50mil senare, det är inget kul 🙁

MVH // Marcus Petersson

Gyver
                  Deltagare

Hejsan.

Var noga med att mäta in lagerspelet ordentligt. Jag har haft problem med acl ramlager nu i höst. Har fått 3uppsättningar lager som har gett för stort lagerspel. Jag själv fuskade med att mäta lagerspel på ramlagren och fick plocka ur motorn 50mil senare, det är inget kul 🙁

MVH // Marcus Petersson

Okej, tack för förvarningen jag skall definitivt vara noggrann med mätningen 🙂

/David

fjar
                    Deltagare

nice vad kostade mätarna ?

Gyver
                      Deltagare

nice vad kostade mätarna ?

Kommer inte ihåg, kika på scoobyworld.co.uk 🙂

/David

Gyver
                        Deltagare

dkdkkd

salmon
                          Deltagare

hej, varför vill man ha distanser mellan insug och topp? så trångt är det väll inte?

TomK
                            Deltagare

hej, varför vill man ha distanser mellan insug och topp? så trångt är det väll inte?

Dom leder av värmen också.

Gyver
                              Deltagare

jjjkkk

Jocke.T
                                Deltagare

Alltid fint med motorporr! 🙂
                                  Vad gör man om det blir ojämna mätresultat på lagerspelen på ram/vevlagerna?

Mvh Jocke

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 100 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.