- Detta ämne har 99 svar, 18,227 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Gyver.
-
FörfattareInlägg
-
16 november, 2011 kl. 22:48 #229097GyverDeltagare
Alltid fint med motorporr! 🙂
Vad gör man om det blir ojämna mätresultat på lagerspelen på ram/vevlagerna?Mvh Jocke
Alltid fint som sagt, den här fasen är ju betydligt mycket roligare än när man plockade isär denna skitiga motor i början 😀
Ja sålänge lagerspelen är inom toleranserna så är man ju teoretiskt safe antar jag. Sen lär det väl inte spela vidare roll om ett ramlager ligger närmre underkant av toleranserna jämfört med nästa om det ligger närmre överkant. Men det var bara trevligt att se att mina lager höll samma standard rakt igenom, känns ju som en positiv sak 🙂 Verkar som att vissa har fått sviktande kvalitet på ACL-lager ur samma serie förut.
/David
17 november, 2011 kl. 08:03 #229072TomKDeltagareÅåh vad snyggt!! 😀
5 december, 2011 kl. 12:04 #229098GyverDeltagareÅåh vad snyggt!! 😀
Tack 🙂
5 december, 2011 kl. 12:04 #229099GyverDeltagare/David
6 december, 2011 kl. 22:01 #229100GyverDeltagareJag hämtade upp oljetråget på posten idag! 🙂 Har varit grymt ivrig på att få se detta i verkligheten 😀
Killer B Motorsport’s Ver.2 aluminiumtråg med vertikala skvalpplåtar, robustare oljepickup än OEM-varianten samt deras horisontella baffelplåt som ersätter OEM-plåten.
Oljetråget är konstruerat efter 2006+ ej257 twinscrollmodell som utgångspunkt, sedan har den 30% mer oljevolym, ett extra 1/2″ NPT hål bredvid oljepluggen för vad man annars kan tänkas vilja koppla in. Den sägs passa med alla kända eftermarknadsgrenrör också.
För att få kunna avläsa rätt oljenivå på min ej20 så skaffade jag även tillhörande oljesticka och rör.
Oljepickupen ser ut som den gör för att den skall kunna förhoppningsvis fortsätta suga olja även om trågets botten får sig en kyss av en sten och deformeras. Inte för att jag tänkt köra rally med bilen…. 😀
Over & Out!
6 december, 2011 kl. 22:13 #229073TomKDeltagareSexigt!
Vad får man hosta upp för ett sånt om man får fråga?
6 december, 2011 kl. 22:33 #229101GyverDeltagareSexigt!
Vad får man hosta upp för ett sånt om man får fråga?
Jag betalade 699 dollar för Killer B Motorsportgrejerna, + 40 dollar för oljestickan och röret. 🙂 Självklart stod det “gift” på paketet och jag betalade bara 300kr i tull och moms 😉
/David
20 december, 2011 kl. 05:59 #229102GyverDeltagarefjdjjd
4 januari, 2012 kl. 16:29 #229057goffemannenDeltagareJa funderar på att köpa en likadan sump som du. Vad fick dig att köpa Killer B sumpen istället för t.ex en twin scroll sump??
Och var köpte du oljestickan??Och till vilken bil är det?
4 januari, 2012 kl. 16:46 #229074TomKDeltagareDå var en ny turbo inhandlad, en sprojlans ny i oöppnad förpackning Turbodynamics/Lateralperformance MD321H billet 😀 Köptes av Griml0ck här på forumet! Vart skall det här sluta kan man ju undra… 😮
Mycket fin snurra! 🙂
4 januari, 2012 kl. 18:07 #229054GilarskiDeltagareDann, här händer det grejer, snyggt jobbat!
4 januari, 2012 kl. 18:16 #229055GilarskiDeltagareHar du orginal oljepump?
5 januari, 2012 kl. 00:19 #229103GyverDeltagareJa funderar på att köpa en likadan sump som du. Vad fick dig att köpa Killer B sumpen istället för t.ex en twin scroll sump??
Och var köpte du oljestickan??Och till vilken bil är det?
Jag såg fördelar i att ha 30% mer oljevolym över twinscroll och motorsport-tillämpad konstruktion för baffelplåtar och utformningen 🙂
I USA använder en del Subaru-rallyteam dessa tråg samt att dem blir mer och mer populära bland teamen i deras Red-line Time Attack serie. TH-Motorsports t.ex.
Passade på att fråga firman som jag köpte tråget av att köpa en ej257 VER.9 oljesticka och rör av den lokale Subarudealern och skicka med det i samma paket som tråget.
Vi får väl hoppas att jag inte har köpt grisen i säcken iallafall 😀
5 januari, 2012 kl. 00:24 #229104GyverDeltagaredkdkdkd
5 januari, 2012 kl. 00:25 #229105GyverDeltagarefkfkfk
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.