› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Impreza vs Besiktning
- Detta ämne har 12 svar, 1,826 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
johanh.
-
FörfattareInlägg
-
3 oktober, 2005 kl. 17:30 #901
johanh
DeltagareNu har jag sökt så ögonen blöder, men hittar inga svar?
Hur funkar det att besikta med coilovers, blir det sura miner direkt eller är det bara att slinka rakt igenom?
Lite jobbigt att behöva byta för att sedan direkt byta tillbaka igen.
Om jag sätter i orginalboxen är det bara att sätta tbx linken efter besiktningen så finns min mapp sparad? eller är det ngt krux där kanske?
Hoppas ngn vänlig själ kan svara mina svårt nötande frågor! 😀
/ Johan
3 oktober, 2005 kl. 17:34 #41161SecretAgentMan
DeltagareVisst sparas mappen i linken även utan ström. 🙂 Så det är bara att byta box och se glad ut.
Coilovers brukar de inte reagera över, men råkar du ut för ”fel” gubbe så får du egenligen inte byta något på bilen…Låt dem sitta och spela ovetande, det brukar vara bästa sättet.
/J
3 oktober, 2005 kl. 17:38 #41166johanh
DeltagareTack för det snabba svaret.
Så bra att det sparas, det är till och med du som mappat kärran 🙂
Får väl köra med det gammla vanliga besiktnings-tricket:
Jag vet inte riktigt det var så när jag köpte den.
Det brukar funka 😀
3 oktober, 2005 kl. 17:50 #41162SecretAgentMan
DeltagarePhilles gamla bil lr? 😀
/J
3 oktober, 2005 kl. 17:53 #41167johanh
DeltagareJapp Philles gammla, innan det Andreas han som gjorde det mesta motormässigt.Det var jag som pm:ade dig ngn vecka sedan angående lådval om du kommer ihåg?
Ouuups det spårade visst ur lite här men men 😛
3 oktober, 2005 kl. 17:59 #41163SecretAgentMan
DeltagareJupp, visst fick du svar…? 🙂
/J – får ett par pm…mail…och telefonsamtal. 😀
4 oktober, 2005 kl. 06:57 #41168johanh
Deltagarejag kan tänka mig det hehe
Ni andra som besiktat med coilover kit, hur har det gått?
Har hört att dom kan vara lite känsliga…4 oktober, 2005 kl. 07:17 #41164OzO
DeltagareHar besiktat 3 ggr och en av ggr så klagade han på att fjädrarna är för korta. Han har rätt. Men bilen gick genom ändå den ggn.
Besiktning == Trisslott
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::4 oktober, 2005 kl. 16:47 #41169johanh
DeltagareOkej tack för svaren!
Det låter som att det bara är att åka in och hoppas att man får en glad gubbe (som vanligt 🙂 )20 oktober, 2005 kl. 21:55 #41172Isol
DeltagareJag ska besikta på måndag… lite nervös men det ska nog gå bra, ska bara skruva dit stora regplåten =)
Har: Coilovers & 3″ ferrita, hoppas racekatten fortfarande är frisk efter 5000 hårda mil!22 oktober, 2005 kl. 01:45 #41170johanh
DeltagareOkej kan bara önska dig lycka till! 😀
Du kan ju uppdatera hur det gick sen, men så länge man inte får en paragraf-ryttare att besikta så verkar det vara lugnt.9 november, 2005 kl. 23:28 #41165ohlinsstefan
Deltagarejag fick bara positiv respons på bilprovningen när jag rullade in med mina öhlins coilovers
10 november, 2005 kl. 16:59 #41171johanh
DeltagareDet låter ju fint 🙂 På tal om coliovers; brukar ni vara och pilla på dom mkt? Jag har inte vågat ännu men det vore skoj att testa lite ngn gång så man ser och får känna lite olika inställningar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.