› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Impreza wrx – familjebil?
- Detta ämne har 8 svar, 1,449 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2005 kl. 17:19 #909
soldi
DeltagareÄr på jagt efter en ny bil åt mig och familjen, Vi åker just nu omkring i en saab 93 (två dörrars) så allt med 4 dörrar är ju en förbättring. Tänkte höra hur stora wrx kombisarna respektive wrx sedan bilarna är baktill samt om någon här har haft barnstol i sin?
Tidigare har jag alltid haft nån ”busbil” och en familjebil men tänkte kanske slå ihop dessa till en wrx. Borde ju funka?
Om någon bor i Uppsala och kan tänka sig låta mig få komma förbi och prova om barnvagnen går i sedan och/eller kombi modellen och känna/visa frugan hur utrymmena är så skulle detta uppsakttas väldigt (Har inte hittat en enda wrx hos någon handlare i hela uppsala)
/Thomas
29 oktober, 2005 kl. 06:35 #41200imprezapinge
DeltagareÄr på jagt efter en ny bil åt mig och familjen, Vi åker just nu omkring i en saab 93 (två dörrars) så allt med 4 dörrar är ju en förbättring. Tänkte höra hur stora wrx kombisarna respektive wrx sedan bilarna är baktill samt om någon här har haft barnstol i sin? Tidigare har jag alltid haft nån ”busbil” och en familjebil men tänkte kanske slå ihop dessa till en wrx. Borde ju funka? Om någon bor i Uppsala och kan tänka sig låta mig få komma förbi och prova om barnvagnen går i sedan och/eller kombi modellen och känna/visa frugan hur utrymmena är så skulle detta uppsakttas väldigt (Har inte hittat en enda wrx hos någon handlare i hela uppsala)/Thomas
hej jag har ”kombi” IMPREZA GT precis som MatsN har, bor oxå i U-sala så du kan få kika på min bestäm om du vill?!
nu är bilen hos verkstaden för montering av div. delar eftersom bilen vart på lackering men om nån vecka eller så!mvh/
P-Ips.
den är mätar stylad av SSI:s hus tomte JERRY! 😀Nylackad GT-00 kombi 🙂
***Kombi Lover!!!!29 oktober, 2005 kl. 10:17 #41202soldi
DeltagareDet skulle vara perfekt om jag fick kolla på den! Antingen kan du maila mig på thomas@kejllson.se när den kommer från verkstaden eller så hojta till här på forumet så kan vi bestämma var/när och hur när den är klar.
MVH
Thomas29 oktober, 2005 kl. 11:47 #41201imprezapinge
DeltagareDet skulle vara perfekt om jag fick kolla på den! Antingen kan du maila mig på thomas@kejllson.se när den kommer från verkstaden eller så hojta till här på forumet så kan vi bestämma var/när och hur när den är klar. MVHThomas
ja så gör vi!
mejlar dej när jag fått den!Mvh/
P-I30 oktober, 2005 kl. 08:59 #41199Mickef
DeltagareJag åker min sedan Gt-00 med två barnstolar bak. En bakvänd och en framvänd.
Baggaget är väl egentligen för litet för att den ska funka på semesterresor med familjen. Normalt stadsflängande funkar den dock utmärkt till.Och det är kul att lasta ur två barnstolar på banträffarna och sedan köra om sportbilarna !:D
Micke
6 november, 2005 kl. 21:17 #41198kimppa
DeltagareKörde wrx som familjebil när mina knoddar var små. Funkade ok med en barnvagn, hade en sedan. Men stor är den inte!
19 december, 2005 kl. 06:19 #41196Manor
DeltagareHej !
Jag kör sedan 6,5 år tillbaka en Impreza GT kombi som enda familjebil. Den har nu gått drygt 14000 mil, och den har fungerat över förväntan. Jag har haft barnstol monterad i den, dock inte fram utan alltid i baksätet. Jag hade bl.a en bakmonterad Britax monterad på mittplatsen bak…och det fungerade bra.
En normal barnvagn ihopfälld (med hjulen påmonterade) går in utan några större problem…men det finns iofs inte plats för fyra fullstora resväskor vid sidan om ;).
Så jag, fru, två barn samt två hundar (numera tre) fungerar med lättare packning…annars så kopplas husvagn eller släpkärran på :).
Slutsats:
Ja, det fungerar att ha den som enda bil…men den är inte superstor. Jag gick från en Scorpio kombi till Impreza kombin och har inte ångrat mig en sekund.Välkommen till ett nytt liv…om du gör slag i saken.
mvh Mats N
PS. Vågar man föreslå en ny 06:a WRX-kombi…nu med 2.5 liters motor och 230 hk. En bra bil har blivit än bättre…19 december, 2005 kl. 06:19 #41197Manor
DeltagareFår du in en barnvagn i bak eller ingen? Lär väll bli ett till barn snart för min del så måste ivarjefall få in en barnvag..
…i kombin får du åtminstone plats med en barnvagn…jag vet inte hur det är med sedan-modellen.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #41203soldi
DeltagareFår du in en barnvagn i bak eller ingen?
Lär väll bli ett till barn snart för min del så måste ivarjefall få in en barnvag..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.