Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #847
    MDE
    Deltagare

      Hej!

      Vägde bilen igår och vart förvånad 1300kg med halv tank med x-lysen inget lättad förutom reservdäcket som ligger i garaget.

      trodde bilen skulle väga 1330 minst med tom tank.

      kanske nån som vägt sin STI eller WRX?

      /MDE(alltid vikt förhållande till effekt som är intressant) 🙂

      #40766
      MickeM
      Deltagare

        Jag hittade en rätt exakt våg i en hamn för nån vecka sedan… Körde
        upp och klev ur med rätt tom tank. Den visade också 1300kg! 10kg
        noggrannhet hit eller dit kanske.. vet inte hur exakt den var. Har
        iofs också en Impreza GT. Tydligen stämmer papprena rätt bra 😀

        #40774
        RS
        Deltagare

          Vägde min föra sommaren.. Då stannade vågen på 1340kg med 20 liter soppa å en massa skrot i bagaget.

          #40769
          MDE
          Deltagare

            Vägde min föra sommaren.. Då stannade vågen på 1340kg med 20 liter soppa å en massa skrot i bagaget.

            Massa skrot cirka 40 kilo då 😀 nåja verkar som vågen stämmer iallafall.

            lite soppa inget reservhjul o ta bort lite onödigt så vips nere på 1250. lika som Wrc bilarna ju 😛

            /MDE

            #40763
            Kvarnis
            Deltagare

              1250kg…usch va tungt …hoppas att min inte ska väga över 1100Kg när jag regar in min nya 😀

              #40762
              Practos
              Deltagare

                1250kg…usch va tungt …hoppas att min inte ska väga över 1100Kg när jag regar in min nya 😀

                fått i buren än ?

                #40764
                Kvarnis
                Deltagare

                  1250kg…usch va tungt …hoppas att min inte ska väga över 1100Kg när jag regar in min nya 😀

                  fått i buren än ?

                  Ska fixa det i veckan har mest tagit bort asfalt …och haft semester 😀

                  #40770
                  MDE
                  Deltagare

                    1250kg…usch va tungt …hoppas att min inte ska väga över 1100Kg när jag regar in min nya 😀

                    1100kg med bur det blir tufft! är det glasfiberkaross eller 😀

                    nåja vi har byggt en racingbil precis lyckas lätta 100kg och då är den helt plåtren invändigt tagit tom onödigt kablage asfalt lysen ja allt nästan

                    men inget är ju omöjligt 🙂

                    /MDE

                    #40765
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      1250kg…usch va tungt …hoppas att min inte ska väga över 1100Kg när jag regar in min nya 😀

                      1100kg med bur det blir tufft! är det glasfiberkaross eller 😀 nåja vi har byggt en racingbil precis lyckas lätta 100kg och då är den helt plåtren invändigt tagit tom onödigt kablage asfalt lysen ja allt nästanmen inget är ju omöjligt :-)/MDE

                      Ja, men jag utgår med lite lättare delar i alu + att min bil är snart plåtren inuti.

                      Jag vet att 1100Kg är möjligt för en RA 😀

                      #40771
                      MDE
                      Deltagare

                        1250kg…usch va tungt …hoppas att min inte ska väga över 1100Kg när jag regar in min nya 😀

                        1100kg med bur det blir tufft! är det glasfiberkaross eller 😀 nåja vi har byggt en racingbil precis lyckas lätta 100kg och då är den helt plåtren invändigt tagit tom onödigt kablage asfalt lysen ja allt nästanmen inget är ju omöjligt :-)/MDE

                        Ja, men jag utgår med lite lättare delar i alu + att min bil är snart plåtren inuti.Jag vet att 1100Kg är möjligt för en RA 😀

                        Just det type RA är ju lätt från början så man börjar från en redan lätt bil så att säja 😛

                        Blir det en riktig godkänd bur eller nåt mitt i mellan, och ska du ha den demonteringsbar eller fast montage.
                        vore kul att veta, är ju lite sugen själv att bygga yttligare en bur o förpassa i imprezan 🙂 då förstås demont.bar och helst godkänd för rally/racing men då ryker en del av panelbrädan och det vill man ju helst inte göra.men man får väl offra sej 😀

                        /MDE

                        #40767
                        Simon
                        Deltagare

                          Tänk på att det är tjänstevikt som står i papperet så du ska plusa på 75kg! så då väger den nästan 1400kg med förare! och det är inte särskilt lite;(

                          #40772
                          MDE
                          Deltagare

                            Hej!

                            Vägt bilen igen efter byte av fjäderben och ca 5-10 liter soppa 1220kg utan förare tror det eller ej 😮

                            /MDE

                            #40768
                            b20mannen
                            Deltagare

                              Allt är inte muskler som är tungt! :+

                              Jag har ju ingen AC i min GT. Frågan är ju vad ACn som jag ju inte har väger egentligen? …om jag hade haft den! 😛

                              En EVO6 TME väger ju 1400 kilo blankt utan reservdäck, men med AC, krockkuddar och halv tank.

                              Inte tusan väger väl en Impreza GT -98 utan AC 1300+ kilo?

                              #40776
                              wesly 2
                              Deltagare

                                Min 95:a som jag har lättat de mesta på asfaltsmattor, Golvmatta dörrsidor m.m. väger 1180 med halvtank på bilprovningens våg

                                #40773
                                MDE
                                Deltagare

                                  Tja! en evo6 som väger 1400kg o har 280hk blir ju då 5kilo per hk

                                  en impreza som väger 1220kg och har 250hk blir 4.88 kilo per hk

                                  då borde imprezan slå evon teoretiskt sätt.

                                  så 180kilo motsvarar mer än 30hk.

                                  /MDE

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.